וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל: "המשחק הזה החזיר אותי לקדמת הבמה"

הפנומן חגג זכייה תשיעית ברולאן גארוס, ובדרך גם דאג להחמיא לנולה: "כדי לנצח אותו אני צריך לתת משחק שיא. בטוח שהוא יזכה בהמשך בטורניר"

רפאל נדאל טניסאי חוגג. רויטרס
בטירוף. נדאל/רויטרס

מישהו באמת חשב שמלך החימר יכול להימנע מזכייה תשיעית ברולאן גארוס? אחרי שנובאק דג'וקוביץ' סיפק איתות קל לגבי היכולות שלו על החימר בגמר טורניר רומא כשגבר על יריבו המר, רפאל נדאל הוכיח בפעם התשיעית בקריירה שלו שהוא פשוט בלתי עציר במעמד הכי חשוב שיש במשטח שהוא כל כך אוהב, וגבר על נולה בגמר 6:3, 5:7, 2:6, 4:6. זו הזכייה החמישית ברציפות בטורניר היוקרתי בפריס, נתון מדהים בפני עצמו שמהווה שיא נוסף לפנומן הגדול שמדורג 1 בעולם.

דג'וקוביץ' דווקא עשה עבודה מצוינת במערכה הראשונה ולפרקים נדמה שהוא בדרך לעשות היסטוריה מבחינתו עם זכייה ראשונה כשהוא ניצח 3:6, אבל המלך האמיתי של הערב הרים את רמת המשחק שלו בשתי המערכות הבאות ועם ניצחונות 5:7 ו-2:6 הוא אותת שהוא לא מתכוון לוותר על התואר. במערכה הרביעית הייתה מעט הפכפכה, ואחרי שנדאל השיג יתרון עם שבירה חשובה, נולה לא ויתר אבל בסופו של דבר נדאל השלים את העבודה עם שבירה קריטית נוספת בדרך לניצחון המתוק.

היסטוריה בפריס: רפאל נדאל זכה ברולאן גארוס התשיעי בקריירה

רפאל נדאל בגמר הרולאן גארוס. AP
אין לו מתחרים על המשטח הכתום. נדאל/AP

נדאל זכה לכבוד ממארגני הטורניר, ועם סיום המשחק הוא כמיטב המסורת למיקרופונים כדי להגיד מספר מילים לקהל שהריע לו. "במשחקים כאלו כל רגע הוא קריטי", אמר נדאל. "לשחק נגד נובאק זה תמיד אתגר בשבילי. הפסדתי נגדו בארבע הפעמים הקודמות, כך שכל פעם כדי לנצח אותו אני צריך לתת משחק שיא".

נדאל הוסיף: "לזכות בתואר הזה שוב זה אומר הרבה מאוד. הקהל פה היה מדהים כמו תמיד. היה קשה מאוד לנצח את המשחק הזה כי הייתי עייף מאוד, אחרי שהייתי בפיגור מערכה היה חשוב מאוד לחזור למשחק. עברתי כמה רגעים קשים במערכה השלישית והרביעית, כמו תמיד המשחקים מול נולה הם קשים ומאתגרים. סיימתי את המשחק כל כך עייף ואיבדתי קצת את הקורדינציה אבל זה טבעי כשאתה משחק מול טניסאי כמו נולה".

הספרדי הסביר מדוע התרגש כל כך בסיום המשחק: "זה היה קשה מנטלית להתגבר על ההפסד לוואורינקה בגמר באוסטרליה לפני כמה חודשים, אבל עבדתי קשה מאוד פיסית ומנטלית ואני ממש שמח לזכות שוב בתואר כזה אחרי המעידה באוסטרליה".

המנצח הגדול גם החמיא ליריבו, ואמר: "אני מצטער בשביל נולה, אני חושב שהוא היה ראוי לזכות בטורניר ואני בטוח שהוא יזכה בהמשך. זה מדהים בשבילי לזכות בטורניר הזה. הפסדתי בגמר באוסטרליה והיום המשחק הזה החזיר אותי לקדמת הבמה. אני מודה לכולם על התמיכה בי".

דג'וקוביץ' שהתקשה להתמודד עם סיום הכואב מבחינתו, אמר: "ברכותיי לרפא ולצוות שלו. זה פשוט לא ייאמן לזכות בטורניר תשע פעמים. זה היה יום רגשי מאוד. ניסיתי בכל כוחי, אבל רפא היה הכי חזק על המגרש. לצוות שמלווה אותי: התואר הזה הוא לא שלנו השנה, אבל ננסה שוב ושוב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

המספרים:

* נדאל רשם זכייה תשיעית באליפות צרפת הפתוחה. בכך הוא קבע תקדים והפך לטניסאי שהשיג הכי הרבה זכיות באותו טורניר (לאו דווקא בטורנירי גרנד סלאם).

* ושימו לב לנתון הבא: נדאל הפך הערב לטניסאי הראשון בהיסטוריה שזוכה בגרנד סלאם כלשהו מדי שנה למשך עשר שנים ברציפות.

* הזכייה העלתה את נדאל למקום השני ברשימת זוכי הגרנד סלאמים של כל הזמנים (14, יחד עם פיט סמפראס), ומקרבת אותו מרחק שלושה תארים מרוג'ר פדרר.

* הזכיה החמישית ברציפות ברולאן גארוס הפכה אותו לטניסאי הראשון שעושה זאת. ביורגן בורג נושר כעת למקום השני עם ארבע זכיות.

* מפגש הגמר המרתק היה המפגש ה-42 בין השניים. אף צמד אחר בתולדות ה-ATP לא שיחק כל כך הרבה משחקים אחד מול השני (השיא הכולל, אגב, נמצא אצל הנשים: כריס אוורט ומרטינה נברטילובה שיחקו לא פחות מ-80 מפגשים).

* המאזן בין שני השחקנים השתפר לטובת נדאל: 19:23. גם המאזן על חימר: 4:14 לנדאל. המאזן המעודכן בין השניים בגרנד סלאמים: 3:9 לנדאל, וכעת המאזן של נדאל הפך לחיובי במשחקי גמר בגרנד סלאמים: 3:4. דג'וקוביץ' המשיך את המאזן השלילי שלו מול נדאל ברולאן גארוס שעומד כעת על 0:6 לספרדי.

* היה זה הניצחון הראשון של נדאל על הסרבי אחרי ארבעה הפסדים רצופים, אחד מהם בגמר טורניר רומא. בגרנד סלאמים, זהו ניצחון רביעי ברציפות לנדאל על נולה.

נובאק דג'וקוביץ' בגמר הרולאן גארוס. GettyImages
פספס הזדמנות לעשות היסטוריה מבחינתו. דג'וקוביץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully