וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי ניצחה 96:98 בסן אנטוניו ואיזנה ל-1:1 בגמר

לברון ענה לביקורות עם 35 נקודות, ואסיסט של בוש לווייד בקלאץ' עזר לאלופה לגנוב את יתרון הביתיות בגמר ה-NBA

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. AP
מי צוחק עכשיו? לברון ג'יימס/AP

מיאמי עשתה הבוקר (שני) את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב - לקום מהקרשים. האלופה עשתה זאת עם ניצחון יקר 96:98 בסן אנטוניו שהשווה את גמר ה-NBA ל-1:1, העלה את מאזנה ל-0:6 במשחקי 2 אחרי הפסד במשחק הפתיחה מאז הגעתו של לברון ג'יימס לקבוצה, והעביר את יתרון הביתיות בסדרה המרתקת הזו להיט, שיארחו את משחק מספר 3 בלילה שבין שלישי לרביעי.

לברון, שספג אינסוף השמצות מאז שהתכווצויות שרירים אילצו אותו להחמיץ את דקות הסיום של המשחק הקודם, פתח חלש אבל התפוצץ בהמשך בדרך ל-35 נקודות גדולות, ונעזר בשני חבריו לטריו הקטלני שחברו למהלך המנצח בשניות הסיום. הספרס עמדו במפתח שהציבו לעצמם עם 11 איבודים בלבד (לעומת 26 אסיסטים), אבל לא מצאו יד חמה בקלאץ', והחטיאו יותר מדי פעמים מקו העונשין.

בסופו של דבר הסדרה עומדת על 1:1, בדיוק כפי שהיה אחרי שני משחקי בגמר המשובח בין שתי הקבוצות אשתקד. אלא שהפעם ההיט הם אלה שיארחו את שני המשחקים הבאים, והחבורה של גרג פופוביץ' יודעת שהיא צריכה לנצח לפחות באחד מהם כדי לא לחזור לטקסס עם הגב אל הקיר, ולשם כך היא תצטרך למצוא דרך לעצור את לברון הלוהט ואת המסע שלו לעבר טבעת שלישית ברציפות.

לברון טוען להשגחה האלוהית, פופוביץ' תוקף את שחקניו

טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
יותר מדי החטאות מהקו. טים דאנקן/AP

מהלך המשחק

דני גרין, שחיכה עד לרבע האחרון במשחק הקודם כדי לקלוע סל שדה, התכבד הפעם בנקודות הראשונות של המשחק, אך גם ספג שתי עבירות מהירות. מרקו בלינלי החליף אותו ומיד קבר שלשה שקבעה 4:10. טים דאנקן נהנה משיתוף הפעולה עם טיאגו ספליטר וחגג בצבע, אך מנגד רשארד לואיס איפס את היד, ולברון המהוסס דפק דאנק נאה שאיזן ל-15:15. אלא שמאותו רגע טוני פארקר הוביל ריצת 0:7, ודאנקן הקפיץ ליתרון שיא של 17:26. לברון המשיך לאכזב, ולצידו ווייד ממש לא סייע, כשהשניים קלעו ביחד ברבע, שהסתיים ב-19:26 לספרס, 2 נקודות משותפות ב-1 מ-4 מהשדה.

בפתיחת הרבע השני ג'ינובילי כבר העלה ל-19:30, אבל ריי אלן עצר את הסחף עם שלשה אופיינית. וויד סוף סוף נכנס לעניינים, ובעקבותיו גם לברון עם ארבע נקודות רצופות במעבר. בהמשך הוסיף קינג ג'יימס ריבאונד התקפה ענק אחריו השלים מהפך כשקבע 33:34 למיאמי, אבל מיד לאחר מכן הוא נשלח לספסל. טוני פארקר ניצל את זה כדי להנהיג ריצה נוספת והספרס חזרו להוביל עם 36:41. אלא שג'ינובילי ביצע עבירה שלישית מיותרת, בוש התעופף להטבעה מרשימה וגם סחט עבירה כבונוס, פארקר זנח למספר דקות את המשחק הקבוצתי, וג'אמפ של ווייד השווה ל-43:43 בהפסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. AP
לקח לו זמן להתעורר. לברון ג'יימס/AP

את המחצית השנייה דאנקן פתח עם טיפ אין שסגר עבורו דאבל דאבל מוקדם - ה-157 שלו בפלייאוף - שהשווה את שיאו של מג'יק ג'ונסון. קוואי לאונרד הקפיץ את הקהל עם שתי שלשות שקבעו 56:60 למקומיים, אלא שאז לברון התעורר כמו שרק הוא יודע. 8 נקודות ב-51 שניות הפכו את הקערה ל-62:64, ואחרי פסק זמן בהול של פופוביץ' כוכב מיאמי לא נרגע וקלע ארבע נקודות מהירות רצופות שהעלו את האלופה ל-64:69. פאטי מילס היה חתום על הקאמבק של סן אנטוניו עם שתי שלשות משלו, ווייד סייע מהעבר השני, ופארקר אמר את המילה האחרונה עם טיר-דרופ קלאסי שקבע 77:78 לספרס בסיום הרבע.

ברבע האחרון גרין שוב התעורר עם שלשת מומנטום, ומרפק של מריו צ'אלמרס לעברו של פארקר חימם את העניינים, אבל ארבע החטאות עונשין רצופות של סן אנטוניו שמרו את ההיט בתמונה, ולברון הלוהט נתן להם יתרון 87:88. היתרון החליף צדדים עוד מספר פעמים בדרמה שהתפתחה, ושלשה של פארקר קבעה 92:93 שתי דקות לסיום. בוש הגיב בשלשה שהפכה ל-93:95, לברון סחט מלאונרד את העבירה השישית שלו והעלה ל-93:96 עם 1 מ-2 מהקו חצי דקה לסיום, ג'ינובילי רשם החטאה גורלית, הספרס החליטו לא לבצע עבירה, ואסיסט נפלא של בוש השאיר את ווייד חופשי לליי אפ קל 9.4 שניות לסיום. שלשה חסרת חשיבות של ג'ינובילי עם הבאזר רק צימקה ל-96:98 בסיום.

כריס בוש עם דוויין ווייד, שחקני מיאמי היט. AP
חתומים על המהלך של המשחק. כריס בוש ודווין ווייד/AP

סטטיסטיקה

את ההיט, שקלעו ב-53% מהשדה, הוביל כאמור לברון עם 35 נקודות (14 מ-22 מהשדה, כולל 3 מ-3 מחוץ לקשת, 4 מ-5 מהקו), 10 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 חטיפות ו-4 איבודים ב-37 דקות. בוש תרם 18 נקודות (6 מ-11) ו-3 ריבאונדים, ווייד סיים עם 14 נקודות (5 מ-9), 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-5 איבודים. רשארד לואיס עזר עם 14 נקודות (3 מ-7 לשלוש), וריי אלן הוסיף 9 מהספסל.

הספרס, שאיכזבו עם 12 מ-20 מהקו, קיבלו 21 נקודות מפארקר (8 מ-15), שהוסיף גם 7 אסיסטים ורק איבוד אחד ב-35 דקות, ג'ינובילי הוסיף 19 נקודות (7 מ-15), ודאנקן סיים עם 18 (7 מ-14) ו-15 ריבאונדים. אלא שפרט לשלישייה הגדולה אף שחקן אחר לא קלע בדאבל פיגרס, כשהבאים בתור היו לאונרד עם 9 נקודות (3 מ-9), מילס עם 8 (3 מ-7) ובוריס דיאו עם 7 (3 מ-9) לצד 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס עם טוני פארקר. AP
כואב. טוני פארקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully