וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: מדליית זהב לשגיא מוקי בסבב גביע העולם בקובה

הישג מצוין לישראלי, שניצח באיפון את אסטרדה המקומי בגמר וזכה במדליית זהב. ירדן ג'רבי סיימה חמישית אחרי שני הפסדים רצופים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדליית זהב. שגיא מוקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישג מצוין לג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי בסבב גביע העולם שהתקיים הערב (שבת) בקובה. מוקי זכה במדליית הזהב, אחרי שבגמר גבר על מגדיאל אסטרדה באיפון, 31 שניות לסיום. הישראלי שהשלים תחרות מצוינת עם ארבעה ניצחונות.

הוא פתח עם ניצחון משכנע על הג'ודוקא הפולני פיוטר קורקיביץ'. מוקי הצליח להשיג איפון אחרי 3:30 דקות בתוך הקרב. מוקי התקשה ברבע הגמר שלו מול מוסא מוגושקוב, אך 2:44 לסיום הקרב הצליח לבצע ווזארי שלבסוף שלח אותו לשלב הבא. חצי הגמר היה צמוד מאוד מול נוגזרי טאטאלשווילי הגיאורגי, אך 22 שניות לסיום הצליח שגיא לבצע איפון מצוין ועלה לקרב הגמר מול אסטרדה המקומי, וגם מולו לא נעצר.

מי שסיימה את התחרות באכזבה היא ירדן ג'רבי. אלופת העולם סיימה את התחרות עם שני הפסדים רצופים, שהותירו אותה במקום החמישי: אחרי שנוצחה בחצי הגמר על ידי אן לורה בלארד הצרפתייה, היא הפסידה גם בקרב על המקום השלישי מול מרסיאט אספינוסה אחרי שספגה ווזארי ויוקו.

ג'רבי פתחה טוב, לא התקשתה בקרב הראשון מול קלרה קמפוס מאקוודור וניצחה בזכות איפון שהשיגה אחרי שתי דקות של קרב. ג'רבי פתחה את הקרב של רבע הגמר בצורה נפלאה וביצעה ווזארי כבר אחרי שמונה שניות. יריבתה האמריקאית ניסתה להתאושש, אבל דקה ורבע מתחילת הקרב שלחה אותה ג'רבי אל המזרן באיפון ועלתה לחצי הגמר. אלא ששם כבר הלך לה הרבה יותר קשה. אן לורה בלארד הצרפתייה שלטה לאורך כל הקרב, ו-10 שניות לסיום קיבלה ג'רבי אזהרה נוספת שעלתה לה בקרב, ושלח אותה לבית הניחומים. כאמור, גם שם מעדה, והסתפקה במקום החמישי.

ירדן ג'רבי ג'ודוקא ישראלית. איגוד הג'ודו,
אכזבה. ג'רבי/איגוד הג'ודו

מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה אמר לאחר הזכייה: "אני מאוד גאה בשגיא ונרגש בשבילו. מדליית זהב שנייה בשתי תחרויות חשובות וגדולות מעידות על רצף מסוים. שגיא עובד קשה מאוד ולא מוותר לעצמו בשום דבר. בתחרות היום הכל הלך כמו שצריך, דברים התחברו ואני שמח על כך. הדרך עוד ארוכה, אבל אני בהחלט יכול להגיד שגם שגיא וגם שאר ספורטאי הנבחרת עובדים קשה מאוד. יש דרך ומטרה ואנחנו מכוונים בכל תחרות הכי גבוה שאפשר. אני רוצה להודות לכל צוות המאמנים וכמובן ליו"ר האיגוד משה פונטי שמוביל את האיגוד לשיאים חדשים".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, הוסיף: "אני גאה בדרך שלנו, שמוכיחה את עצמה כנכונה, רצינית ומעמיקה. זו דרך שמדברת על ראייה לטווח רחוק, על העצמתו של הג'ודו הישראלי ובניית דור ההווה ודור העתיד שלו. אני גאה ומברך את גילי כהן ושגיא מוקי על ההישגים ובעיקר על העובדה שהם מצליחים לשמור על רמה גבוהה באופן קבוע. קרדיט מגיע גם למאמני הנבחרות, שני הרשקו ואורן סמדג'ה, על העבודה וההשקעה היום יומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully