וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שראפובה: "זה היה גמר הגרנד סלאם הכי קשה שלי בקריירה"

מריה שראפובה חגגה את הזכייה ברולאן גארוס בגמר השני הכי ארוך בתולדות הטורניר, הקהל הריע להאלפ הדומעת. וגם: מספרי הגמר

הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה אחרי הזכייה, רולאן גארוס. רויטרס
עם כזה פרצוף, כל מילה מיותרת. שראפובה אחרי הזכייה/רויטרס

מריה שראפובה זכתה היום (שבת) בפעם החמישית בקריירה בטורניר הרולאן גארוס, אחרי שגברה בגמר נהדר 4:6, 7:6, 4:6 על סימונה האלפ הרומנייה. בקרב הצמוד, שארך יותר משלוש שעות, שראפובה הראתה דומיננטיות כשזכתה ב-120 נקודות מול 107 של יריבתה, לפני שהניפה בפעם השנייה בקריירה את הגביע על החימר בבירת צרפת. היא חבטה 46 ווינרים ו-52 שגיאות לא מחויבות, מול 20 ווינרים ו-31 שגיאות לא מחויבות של האלפ. שראפובה רשמה 9 שבירות, וניצחה למרות 12 שגיאות כפולות. הרוסייה עלתה למקום החמישי בעולם, בעוד האלפ זינקה למקום השלישי.

הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה אחרי הזכייה, רולאן גארוס. רויטרס
הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה אחרי הזכייה, רולאן גארוס/רויטרס
הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה אחרי הזכייה, רולאן גארוס. רויטרס
הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה אחרי הזכייה, רולאן גארוס/רויטרס

"זה חלום שמתגשם", אמרה שראפובה הנרגשת בסיום. "הטורניר הזה כל כך חשוב שלי וזכיתי בו פעמיים. אני מאוד נרגשת כרגע שאני אפילו לא יכולה לדבר. לא יודעת אם לדבר ברוסית, אנגלית או צרפתית". אחרי מחיאות כפיים סוערות מצד הקהל בפריס, המשיכה: "זה גמר הגרנד סלאם הכי קשה ששיחקתי, וכל הכבוד לסימונה, היא סיפקה משחק לא ייאמן היום. האווירה ברולאן גארוס תמיד כל כך נפלאה. אם מישהו היה אומר לי שיום אחד יהיו לי יותר זכיות ברולאן גארוס מאשר בכל גרנד סלאם אחר, סביר להניח שהייתי הולכת להשתכר. או שהייתי אומרת לו ללכת להשתכר". שראפובה טיפסה ליציעים והתחבקה עם הפמליה שלה, ואמר לאחר מכן ש"הלוואי ויכולתי לשבור את הגביע לחתיכות ולחלוק אותו עם כל הקבוצה שלי".

אחרי המשחק המפסידה סימונה האלפ בת ה-22 שמעה את הקהל קורא ממושכות "סי-מו-נה" ומעודד את הרומנייה על הקרב הנהדר. "כל הכבוד מריה, את שחקנית גדולה, התואר הזה מגיע לך ואני מאחלת לך הצלחה בעתיד", אמרה האלפ, שדמעה בכיסא שלה אחרי ההפסד, "היו לי שבועיים מדהימים, זה היה גמר גרנד סלאם ראשון שלי ואני אפילו לא יכולה להתחיל לתאר איך אני מרגישה".

הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. AP
הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ/AP

המספרים מדברים

* הגמר בין מריה שראפובה לסימונה האלפ שארך שלוש שעות ושתי דקות היה קצר בשתי דקות בלבד מהגמר הכי ארוך בתולדות הרולאן גארוס - שטפי גראף וארנצ'ה סאנצ'ס ויקאריו נאבקו בגמר ב-1996 במשחק שארך שלוש שעות ו-4 דקות.

* שראפובה עלתה למקום השני בכל הזמנים בטבלת פרסי הזכייה, אחרי שעברה את רף 30 מיליון הדולר. היא חלפה על פני ונוס וויליאמס. סרינה וויליאמס הרחק במקום הראשון עם 56 מיליון דולר פרסי זכייה בקריירה.

* שראפובה, שרשמה תואר גרנד סלאם חמישי בגמר התשיעי שלה, הפכה לטניסאית ה-12 בעידן המודרני עם חמישה תארי גרנד סלאם אחרי שטפי גראף (22), כריס אברט (18), מרטינה נברטילובה (18), סרינה וויליאמס (17), מרגרט קורט (11), מוניקה סלש (9), בילי ג'ין קינג (8), איבון גולגונג קאולי (7), ונוס וויליאמס (7), ג'סטין הנין (7) ומרטינה הינגיס (5).

* עבור שראפובה, שאמרה בעבר על חימר ש"אנ זזה עליו כמו פרה על קרח", זה היה הניצחון ה-50 בקריירה ברולאן גארוס. רק שש טניסאיות מקדימות: סטפי גראף (84), כריס אברט (72), ארנצ'ה סאנצ'ס ויקאריו (72), קונצ'יטה מרטינס (62), מוניקה סלש (54) ומרטינה נברטילובה (51).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully