וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "קר טס לפגוש אותי, היה מפגש נהדר"

מאמן מכבי תל אביב שב מלוויית אביו בארצות הברית ואישר: "נפגשתי עם מאמן גולדן סטייט, אך זו לא הצעה. אי אפשר להגיע להישגים כמו שהיו לנו העונה ושלא ישימו לב". חיפה תנסה ליצור מקדמה לקראת הגומלין ביד אליהו ביום רביעי (א', 20:45, ערוץ 1)

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בדרך לווריורס? בלאט/ברני ארדוב

שלב הגמר של ליגת העל בכדורסל לעונת 2013/14 ייצא מחר (ראשון, 20:45, ערוץ 1. שופטים: גילי כהן, עמית בלק וכפיר מועלם) לדרך במשחק הראשון בין מכבי חיפה למכבי תל אביב ברוממה. כידוע, שיטת הגמר כוללת שני משחקים, כשאם המשחק הראשון ייגמר בשיווין, לא תהיה הארכה.

מכבי תל אביב ערכה הערב (שבת) את האימון המסכם לקראת המפגש הראשון מול חיפה על האליפות. המאמן בלאט שהצטרף לקבוצה אתמול לאחר שחזר מארצות הברית בעקבות הלוויית אביו אמר: "הקבוצה היתה בידיים מעולות, גיא גודס ואלון שטיין. ואנחנו מתרגשים לקראת הפיינל פור", הוסיף בלאט. למרות המשחק הקריטי של הקבוצה, עושה רושם שעיקר הדיבורים סביב בלאט נוגעים בכלל לעונה הבאה, ולאפשרות שיאמן ב-NBA.

"היו לי שיחות גם בצד האירופאי וגם בצד השני של האוקיאנוס. אני יכול להרגיע את כולם ולומר שהראש שלי נמצא בסדרת האליפות היקרה. אי אפשר לאמן קבוצה גדולה כמו מכבי ולהגיע להישגים כמו שהשגנו מבלי שמישהו ישים לב, זה טבעי. זה נכון שנפגשתי עם מאמן גולדן סטייס, כי היה לי זמן המתנה של שש שעות בין הטיסות. קר ביקש לטוס ולבוא ולשבת איתי. זו לא הצעה, זה היה מפגש נהדר. אני כולי כרגע במכבי תל אביב. הצעות אין לי כרגע, דיבורים היו אבל כרגע המטרה היא האליפות".

לגבי היריבה בגמר, מכבי חיפה אמר בלאט: "אני חושב שחיפה היתה טובה לאורך כל השנה ולא סתם היא הגיעה לגמר. היא הגיעה לשם בזכות, יש לה מאמן שעשה עבודה טובה ושחקנים מצוינים. אני סבור ששתי הקבוצות הראויות ביותר הגיעו למעמד הזה - וטוב שכך".

בלאט נשאל לגבי איבוד האליפות בעונה שעברה, על כך השיב: "זה היה לפני הרבה זמן. עברנו דברים לא רעים העונה כדי להגיע מעמד הזה. נעשה מה שעשינו השנה במשחקים החשובים בכדי לקטוף העונה כל תואר אפשרי". בלאט אף החמיא לכוכב הירוקים, דונטה סמית': "הוא שחקן יוצא מהכלל טוב, שעשה הרבה מאוד דברים בשביל הקבוצה שלו, והוא אחד שחייבים לדעת להתנהל איתו אבל יש שם שחקנים אחרים מעולים כמו רנדל, בן רייס, קוז'יקרו ומורן רוט". על הימים האחרונים לאחר פטירת אביו אמר בלאט:" היו לי ימים לא קלים, ואני רוצה להגיד תודה רבה לכל מי שהתחשב בי".

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס מול שחקן מכבי חיפה דגן יבזורי. קובי אליהו
צפויה לנו סדרה מרתקת. רייס מול יבזורי/קובי אליהו

הצהובים מגיעים להתמודדות אחרי שכבר חוו שיא אחד בחודש שעבר עם הזכייה ביורוליג. כמו בשני המשחקים האחרונים בסדרה נגד אילת, אותם ניצחו, תגיע מכבי לשלב הגמר נגד חיפה ללא יוגב אוחיון שגמר את העונה ולמשחק הראשון גם ללא אנדריאה ז'יז'יץ' הקרואטי שלא יירשם. במכבי מאמינים כי היכולת הטובה שהציגו בחלק ממשחקי הפלייאוף, ביחד עם תחושת הנקמה על ההפסד בעונה שעברה, תגרום לשחקנים להעלות את הרמה ולנסות לצאת עם ניצחון משמעותי כבר במשחק הראשון. כ1,200 אוהדי מכבי תל אביב רכשו כרטיסים להתמודדות ברוממה, כשלמשחק השני ביום רביעי ביד אליהו עדיין נותרו כרטיסים.

עוד לפני משחק הגמר הזהירו במנהלת הליגה מפני זיופי כרטיסים לקראת ההתמודדות ברוממה: "למנהלת הליגה ולקבוצת מכבי חיפה נודע כי קיים חשש שזויפו מספר כרטיסים למשחק הגמר הראשון ברוממה", נכתב בהודעת המנהלת, "בעקבות חשש זה המנהלת מבהירה כי הכרטיסים למשחקי הגמר מסומנים ומי שיקנה כרטיסים מגורם לא רשמי, דהיינו לא דרך הקבוצות, שם את כספו על קרן הצבי ועלול למצוא את עצמו מחוץ לאולם בלי אפשרות להיכנס למשחק באם רכש כרטיס מזויף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוהדי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
כל הכרטיסים נגמרו במהירות. אוהדי מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה מגיעה למשחק לאחר ניצחון 1:3 על הפועל ירושלים בסדרת חצי גמר הפלייאוף, והירוקים ינסו לשמור על התואר שלהם מאשתקד, ולהפוך לקבוצה השנייה שהיא לא מכבי תל אביב שעושה זאת מאז 1966. חיפה מגיעה למשחק עם הרגשה שהיא מסוגלת לזכות באליפות, בעיקר בזכות היכולת הנהדרת מול ירושלים, אך במקביל מודעת לכך שאם תאבד כמות גדולה של כדורים, כפי שעשתה בסדרה נגד האדומים, תהיה בבעיה גדולה. כ-3,800 ירוקים יאכלסו את רוממה, ביניהם הבעלים ג'ף רוזן שסיכם במהלך השבוע שעבר על חוזה אימוץ לעונה הבאה עם בעלי מכבי תל אביב בעבר רענן כץ.

מאמן האלופה, דני פרנקו אמר: "אנחנו צריכים להביא את החבר'ה שלנו מוכנים עד כמה שאפשר. תמיד כשרוממה מלא האווירה טובה ומרגשת, ומחר יהיה אותו הדבר. יש למכבי תל אביב הרבה כלים ונצטרך להיות אנחנו טובים ולדאוג לעצמנו". רכז מכבי חיפה, מורן רוט הוסיף: "תמיד לפני גמר יש הרבה דריכות והתרגשות, אבל אנחנו מוכנים וממוקדים. אנחנו באים בלי רגשי נחיתות ויודעים מה אנחנו שווים. אנחנו מכבדים מאוד את מכבי ת"א, אלופת אירופה, אבל אנחנו מכבי חיפה, אלופת המדינה. מכבי ת"א מאומנת מאוד וחזקה מנטלית ונצטרך לבוא אנחנו חזקים מנטלית ולשחק את המשחק שלנו".

המספר הנוסף

2 - תארים שונים (אליפות וגביע) השיג פיני גרשון מחוץ למכבי תל אביב, היחיד בהיסטוריה שעשה זאת. אליפות של חיפה, ודני פרנקו יצטרף לרשימה זו.

6 - שחקנים בחיפה זכו עד היום באליפות, שחקן אחד יותר מאשר מכבי תל אביב.

8 - ניצחונות ביתיים רצופים למכבי חיפה מאז ה-8 במרץ.

15 - מאמנים שונים לקחו אליפות בישראל עד היום.

28 - זריקות מהשדה לקח סופוקליס שחורציאניטיס בסדרה נגד אילת, מתוכן קלע 22.

28 - ניצחונות פלייאוף ב-28 משחקים היו לדיוויד בלאט במכבי תל אביב עד ההפסד לחיפה בגמר בעונה שעברה. מאז הוא הפסיד בשני משחקים נוספים מתוך שמונה.

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
יכול להצטרף לרשימה מאוד אקסקלוסיבית. פרנקו/קובי אליהו

יעמוד למבחן: מורן רוט

הגארד הנהדר, שאיבד את האליפות עם מכבי תל אביב בעונה שעברה למכבי חיפה, ינסה להוביל הפעם את הירוקים לצבירת יתרון משמעותי לקראת הגומלין ביד אליהו ביום רביעי.

מורן רוט שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הגיעה העת לנקום. רוט/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully