וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת בגמר הנשים ברולאן גארוס: הניסיון או הכושר?

שראפובה (7) תתייצב (16:00, יורוספורט) לגמר גרנד סלאם 9 בקריירה. האלפ (4), שלא הפסידה מערכה, רוצה היסטוריה

מריה שראפובה. AP
מחפשת גרנד סלאם חמישי בקריירה. שראפובה/AP

טורניר הנשים ברולאן גארוס יגיע לסיומו היום (שבת, 16:00, יורוספורט) עם הגמר הגדול בין המדורגת 4, הרומניה סימונה האלפ, למדורגת 7, מריה שראפובה הרוסיה.

עבור שראפובה המנוסה, יהיה זה גמר שלישי ברציפות על החימר הצרפתי. ב-2012 היא ניצחה את שרה אראני ואילו בשנה שעברה הפסידה לסרינה וויליאמס. בסך הכול, זה יהיה גמר הגרנד סלאם התשיעי בקריירה של שראפובה, שמאזנה עומד עד כה על 4:4 במעמד המחייב.

מנגד, האלפ היא אחד הסיפורים הגדולים ביותר של הטניס העולמי השנה. בגיל 22, ואחרי שעברה ניתוח מפורסם להקטנת החזה על מנת לאפשר לה לשפר את התנועה על המגרש, הרומניה פרצה קדימה. היא עשתה את דרכה במעלה הדירוג וכעת מגיע הפרס הגדול בדמות גמר גרנד סלאם ראשון. היא הרומניה הראשונה בגמר הרולאן גארוס מאז וירג'יניה רוזיקי ב-1980. רוזיקי הייתה גם הזוכה הרומניה האחרונה בטורניר, ב-1978.

הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. AP
36 שנים רומניה לא זכתה ברולאן גארוס/AP

בחצי הגמר, שראפובה חזרה לראשונה בקריירת הגרנד סלאמים שלה מפיגור מערכה לניצחון בשלוש מערכות, מול ג'ני בושאר הקנדית. האלפ לעומת זאת, עברה בשתי מערכות את אנדראה פטקוביץ' והיא הראשונה מאז מרטינה הינגיס באליפות אוסטרליה 1997 שמגיעה לגמר גרנד סלאם ראשון מבלי לשמוט אף מערכה בדרך. הינגיס ניצחה את הגמר ההוא בשתי מערכות והשיגה טורניר מושלם.

שראפובה תתקדם למקום החמישי בעולם אם תנצח, האלפ בכל מקרה תעלה למקום השלישי בדירוג החדש, בלי קשר לתוצאה. שראפובה גם יכולה להפוך לשחקנית ה-12 בעידן המודרני שזוכה לפחות בחמישה גרנד סלאמים לאורך הקריירה, בעוד האלפ, ילידת ספטמבר 1991, רוצה להצטרף לפטרה קביטובה בתור ילידת שנות ה-90 השנייה, גברים או נשים, שמניפה גרנד סלאם.

השתיים נפגשו שלוש פעמים בעבר. ב-2012, שראפובה ניצחה בשתי מערכות באינדיאן וולס ובבייג'ינג. השנה, הרוסיה ניצחה בשלוש מערכות בגמר במדריד.

שראפובה התייחסה למפגש הקרוב עם האלפ, ואמרה: "שיחקנו אחת נגד השנייה לפני כמה שבועות, וזה היה משחק קשה מאוד. שמחתי לפגוש אותה כי לא שיחקנו הרבה זמן עד אז. היא העלתה ללא ספק את הרמה מהשנה שעברה. עם איך שהיא משחקת, היא תמיד נחשבת ליריבה קשה. אני חושבת שהיא משחקת טוב מאוד. למרות זאת, זה גמר גרנד סלאם ואני חושבת שזו הזדמנות טובה עבור שתינו. אני אהיה שם עד הנקודה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully