וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריה שראפובה וסימונה האלפ עלו לגמר הרולאן גארוס

פינאליסטית 2012 ניצחה את בושאר 6:4, 5:7, 2:6. הרומנייה עלתה לראשונה לגמר גרנד סלאם אחרי 2:6, 6:7 על פטקוביץ'

מריה שראפובה. AP
גמר שלישי ברציפות. שראפובה/AP

יום חמישי ברולאן גארוס עמד בסימן הנשים, כאשר שני משחקי חצי גמר היחידות יתקיימו בזה אחר זה. מריה שראפובה, היחידה מבין ארבע העולות שכבר זכתה בתואר גרנד סלאם בעבר, התמודדה מול ג'ני בושאר הקנדית ונחלצה מפיגור של מערכה בדרך לניצחון 6:4, 5:7, 2:6 והופעה שלישית ברציפות בגמר. שראפובה תתמודד בגמר נגד סימונה האלפ מרומניה (4), שהמשיכה להרשים, ניצחה את אנדראה פטקוביץ' מגרמניה 2:6, 6:7, ועלתה לגמר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה.

ג'ני בושאר. AP
נתנה הכול , אבל זה לא הספיק. בושאר/AP

מריה שראפובה (7, רוסיה) - ג'ני בושאר (18, קנדה) 6:4, 5:7, 2:6

לפני המשחק רצה ברשתות החברתיות תמונה של הטניסאית מריה שראפובה בת ה-15 עם הילדה בת ה-8 ג'ני בושאר, כשהמעריצה מקנדה מחבקת את הכוכבת העולה דאז מרוסיה. על המגרש המרכזי בפריז בושאר נראתה הכול חוץ ממעריצה נלהבת. היא עשתה לשראפובה חיים קשים, נלחמה על כל כדור, הציגה טניס מצוין בלא מעט משחקונים, אבל בסופו של דבר נכנעה לאופי של שראפובה ולניסיון שלה. הרוסייה ידעה להיחלץ מפיגור של מערכה, כמעט ושמטה את המערכה השנייה בה הובילה בבטחה, אבל ידעה להתגבר על המכשולים ולעלות לגמר שלישי ברציפות. חלום הזכייה השנייה של שראפובה בפריז חי וקיים, ועתה היא תנסה להגשימו בשבת.

בושאר פגשה את שראפובה באליפות צרפת בשנה שעברה, אך הפסידה לה 6:4, 6:2 בסיבוב השני ולמעשה לא ניצחה אותה עדיין בשלושת המפגשים ביניהן. מאז היא הספיקה להגיע לחצי הגמר באוסטרליה, וכעת בחצי הגמר השני ברציפות שלה היא קיוותה להפתיע. שראפובה, שזכתה בטורניר רק פעם אחת ב-2012 ובשנה שעברה נעצרה בגמר, עבדה קשה לפני שעלתה לגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מריה שראפובה. AP
אופי, ניסיון וקור רוח. שראפובה/AP

שראפובה פתחה חזקה ואילו בשאר התקשתה במשחקון השני, אולם דווקא הקנדית הצליחה לשבור ראשונה ולעלות ל-1:2. שראפובה העלתה הילוך ונלחמה. הראלים בין השתיים היו קצרים אך הרוסייה לא הצליחה לממש שתי אפשרויות שבירה שהיו לה במשחקון השישי ובושאר עלתה ל-2:4. בהמשך שראפובה הצליחה לשבור את הקנדית, אולם בושאר ענתה במשחקון מרשים, עלתה ל-4:5 והמשיכה ל-4:6 שהעניק לה 0:1 במערכות.

שראפובה הייתה מצוינת בתחילת המערכה השנייה. הרוסייה שלטה בקצב, חבטה חבטות גב-יד מצוינות לאורך הקו, והצליחה לשבור את יריבתה ולעלות ל-0:2. שראפובה הייתה מצוינת בתחילת המערכה השנייה. הרוסייה שלטה בקצב, חבטה חבטות גב-יד מצוינות לאורך הקו, והצליחה לשבור את יריבתה ולעלות ל-0:2. בושאר התעשתה מהר, וראלי נהדר, ששילב משחק מהקו האחורי ומשחק ליד הרשת, העניק לה שבירה. שראפובה נראתה לחוצה מאוד, בושאר שייטה ל-0:40 במשחקון הרביעי אבל הרוסייה חזרה בגדול, השיגה שלוש אפשרות שבירה וניצלה אחת מהן כדי לעלות ל-1:3. שראפובה המשיכה ל-1:4, ו"נחה" על המגרש, אולם הסתבכה במשחקון התשיעי, בו בושאר השיגה שלוש אפשרויות שבירה, ניצחה אחת מהן וצימקה ל-5:4. בושאר השוותה ל-5:5 ושראפובה שוב הייתה לחוצה. הרוסייה גייסה את כל קור הרוח והניסיון שלה, שמרה על ההגשה ושברה את בושאר בתזמון הנכון בדרך ל-5:7 ו-1:1 במערכות.

השתיים עלו למערכה השלישית כשהסטטיסטיקה לטובת שראפובה. הרוסייה ניצחה בכל 18 הפעמים האחרונות שהגיעה למערכה שלישית על חימר, כשהפעם האחרונה בה שמטה מערכה שלישית הייתה ב-2010. השתיים שמרו על ההגשה עד ששראפובה הצליחה לשבור במשחקון הרביעי ועלתה ל-1:3. בושאר לא עמדה בלחץ, שראפובה שמרה על ההגשות והצליחה לשבור שוב במשחקון השמיני ולנצח 2:6 במערכה ו-1:2 במערכות.

הטניסאית הקנדית ג'ני בושאר. AP
נלחמה על כל כדור. בושאר/AP

סימונה האלפ (4, רומניה) - אנדראה פטקוביץ' (28, גרמניה) 2:6, 6:7

חצי הגמר הזה הבטיח לנו בכל מקרה הופעת בכורה אחת בגמר. סימונה האלפ, הכוח העולה בטניס הנשים, הרשימה לאורך כל הטורניר וגם בחצי הגמר הציגה יכולת טובה שהעלתה את המאזן שלה ל-13:64 מאז ההפסד בסיבוב הראשון ברולאן גארוס 2013. אבל הפעם זה לא עוד ניצחון עבורה אלא שיא בקריירה, כי הניצחון על פטקוביץ' העלה אותה לראשונה לגמר טורניר גרנד סלאם. אנדראה פטקוביץ' בת ה-26 הפכה לגרמנייה הראשונה שהגיעה לחצי הגמר בצרפת, מאז עשתה זאת שטפי גראף ב-1999 ותתנחם בטורניר מצוין ובהישג שיא שלה בקריירה.

טניסאית רומניה סימונה האלפ חוגגת. Matthew Stockman, GettyImages
גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה. סימונה האלפ/GettyImages, Matthew Stockman

האלפ פתחה חזק עם שבירה כבר במשחקון הראשון, והמשיכה להציג טניס אגרסיבי בדרך לשבירה נוספת במשחקון החמישי. בשלב הזה פטקוביץ' הרימה ידיים והרומנייה עלתה ל-2:5. במשחקון השמיני פטקוביץ' נלחמה, הראלים היו ארוכים ושלוש פעמים שמטה האלפ נקודת מערכה עד שהצליחה סוף סוף להשלים 2:6 ו-0:1 במערכות.

המערכה השנייה הייתה מותחת וצמודה יותר. השתיים שמרו על ההגשה עד שפטקוביץ' שברה ראשונה ועלתה ל-1:3. הרומנייה שברה מיד ל-3:2 והשוותה ל-3:3. הראלים היו ארוכים ומותחים אולם אף אחת לא הצליחה לשבור את יריבתה והשתיים המשיכו לשובר שוויון. בניגוד למערכה, בשובר השוויון השתיים לא הצליחו לשמור על ההגשה ושברו זו את זו ללא הרף. בסופו של דבר עצביה של האלפ היו חזקים יותר, היא השיגה ארבע שבירות לעומת שלוש של הגרמנייה, ניצחה 4:7 בשובר השוויון ורשמה 0:2 במערכות בדרך לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלה.

טניסאית גרמנייה אנדראה פטקוביץ'. Clive Brunskill, GettyImages
תתנחם בטורניר המצוין שעשתה. פטקוביץ'/GettyImages, Clive Brunskill

עדכון ראשון: 18:47

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully