וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "בית"ר בבעיה גדולה. מישהו צריך לרדת מהעץ"

4.6.2014 / 7:00

טביב, אמסלם, רוני לוי, ניר שלום, דוד רביבו ועומר אצילי. אלי כהן, המאמן שעזב את בית"ר בתחילת העונה ונמצא כעת ללא קבוצה, לא היה צריך את הקנס האחרון לשחקנים כדי לדאוג לעתיד המועדון. ראיון נוקב

מאמן בית"ר ירושלים, אלי כהן. קובי אליהו
בטן מלאה. אלי כהן/קובי אליהו

את הראיון עם אלי כהן ערכנו ביום שני בערב. תוך כדי הראיון מתקבלת ההודעה מבית"ר ירושלים לפיה השחקנים נקנסים בחודש משכורת בעקבות השביתה לפני כחודש וחצי. המאמן שומע את גובה הקנס ואומר: "לא מאמין? משכורת של חודש? יואוו, איזה באלגן יהיה עכשיו".

כמו כל שחקני ואנשי בית"ר, גם כהן היה המום מגובה הקנס ולאחר שעיכל את הדברים הוסיף: "צריך לזכור שזו פרנסה של אנשים לפני הכל, ויש דברים שאי אפשר לעשות. אני מאמין שהם יקבלו את הכסף שלהם אבל עדיין, הדברים האלה פוגעים בשם של בית"ר וברצון של שחקנים לשחק אצלה. אם פעם שחקנים עמדו בתור לבית"ר, היום אני לא בטוח ששחקנים ירצו להגיע. הדברים האלה משפיעים ומדברים עליהם בכל פינה. גם לשחקנים זה רע מאוד, איך שחקנים שתובעים את המועדון יוכלו לשחק בו? בית"ר נמצאת בבעיה גדולה עם כל הסיטואציה הזאת, ואולי מישהו צריך לרדת מהעץ כדי שכל העסק לא יתפרק".

גם לך הפסיקו לשלם ואתה תובע במוסד לבוררות. מאוכזב?

"חבל שזה הגיע למצב כזה. התאכזבתי מאלי טביב וציפיתי ממנו ליותר. יש סיכום בינינו גם במכתב הפיטורים שלי שאקבל את כל המשכורת עד לתום העונה, וזה לא היה צריך להסתיים ככה. אני יודע שאקבל את מה שמגיע לי דרך הבוררות, אבל אני עדיין מקווה שזה ייפתר לפני כן. אף פעם לא נעים להגיע לבוררות ובמיוחד כשהבטיחו לך שתקבל את כל מה שמגיע לך על פי החוזה".

טביב דיבר איתך מאז שעזבת?

"לא. הוא לא דיבר איתי גם כשפוטרתי. קשה לו עם המצבים האלה, אבל זה לא מה שמציק לי. גם כך עבדתי כל התקופה מול ניר שלום. אגב, אני חושב שניר שלום זה אולי האיש שהכי חסר היום בבית"ר והוא היה עושה סדר גם בתקופה כזאת. בית"ר צריכה אותו הרבה יותר ממה שהוא צריך אותה, וחבל שהוא כבר לא דומיננטי כמו פעם".

גם דוד אמסלם פגוע.

"לדוד אמסלם מגיע יחס הרבה יותר טוב. הוא לא עוד אחד, הוא בן אדם של 18-19 שנה במערכת, אחת הדמויות הכי אהובות ומוערכות אצל כולם ולא מגיע לו היחס הזה. עד הקיץ האחרון לא הכרתי את דוד אמסלם ומהעונה הזאת אני יכול להגיד שהוא בן אדם שהייתי לוקח איתי לכל מקום. בית"ר תעשה טעות גדולה אם תוותר עליו".

מה אתה חושב על המינוי של קורצקי?

"אמרתי גם בעבר שקורצקי אולי צעיר יחסית במקצוע, אבל הוא מאוד טוב ומוערך. יש לו השפעה על שחקנים, אוהבים אותו, יש לו אישיות דומיננטית והוא סיפור הצלחה כמאמן. מכל המאמנים עליהם דיברו, חשבתי שהוא המתאים ביותר לבית"ר. אבל הסיכויים שלו להצליח תלויים בכלים שייתנו לו ולא נראה שזה הולך לכיוון טוב. יש פער גדול מאוד בין הציפיות של הקהל בבית"ר למה שקורה במציאות, ואם קורצקי לא יילחם שייתנו לו את כל הכלים האלה לפתוח את העונה, הכל יתנקז אליו. בסופו של דבר, כשלא יילך, כל הטענות והביקורות יילכו למאמן. ולכן הוא צריך לדרוש את הכלים כבר עכשיו ולא לתת לדברים להתגלגל".

לקח מטעויות שלך.

"כן, יכול להיות שהייתי צריך להיות יותר עקשן בקיץ הקודם לגבי שחקנים ולהתעקש יותר. זאת הייתה הפעם הראשונה שלי במועדון עם לחץ כמו של בית"ר ולא ידעתי עד כמה הדברים קיצוניים. היינו בסך הכל קבוצה בינונית שאפילו במועדון הופתעו מכמות הנקודות שהשגנו (14 ב-11 מחזורים). אבל פתאום רף הציפיות של הקהל היה לצמרת וקבוצה אטרקטיבית, והלחץ התחיל להשפיע".

מנחם קורצקי מאמן הפועל רעננה. ברני ארדוב
אלי כהן: "מכל המאמנים עליהם דיברו, חשבתי שהוא המתאים ביותר לבית"ר"/ברני ארדוב

אתה מבין את טביב שפיטר אותך בשל לחץ הקהל?

"לא, אף פעם אני לא אבין את זה, כי צריך לדעת להתמודד עם קהל ולא לתת לו לנהל ולהחליט, במיוחד כששבוע לפני כן הוא נתן לי גיבוי מול השחקנים וכל המועדון. אין לזה סוף, אחד הדברים הגרועים והבעייתיים בבית"ר זאת ההשפעה של הקהל על הנעשה במועדון וזה אולי משהו שטביב היה צריך לעצור מזמן".

כשרוני לוי הגיע ואמר שהשגת כמות נקודות כפולה ממה שהקבוצה שווה, הרגשת שסוף סוף מישהו מבין מה עברת?

"הרגשתי שסוף סוף מישהו מהמקצוע רואה ומבין עד כמה כמות הנקודות שהשגנו הייתה הצלחה גדולה ובלי הנקודות האלה הקבוצה הייתה מסתבכת בצורה קשה בתחתית. פיתאום ראו כמה בעיות יש, כמה הסגל לא מספיק טוב והסתיימו הפנטזיות על צמרת אלא רק לשרוד. עוול? לא יודע אם להשתמש במלה הזאת ,אבל אני מרגיש שלא הגיע לי שיפטרו אותי אחרי קיץ כמו שעברנו ויצאנו למחנה אימונים עם ילדים. לא תמיד יש צדק בכדורגל. אמרו לי כל הזמן שהם מודעים לכך שהסגל חלש והמטרה היא לשרוד ולאגור כמה שיותר נקודות עד ינואר ואז נתחזק. אבל לא הגענו לינואר".

התעסקת יותר מדי בנושא של דוד רביבו.

"אני אגיד את זה ככה: ההסכמה שלי לקבל את דוד רביבו הייתה הטעות הכי גדולה שעשיתי. לא רציתי אותו בהתחלה, אבל שיכנעו אותי שהוא לא יעשה בעיות. ישבתי איתו, אמרתי לו שהוא יהיה כינור שני והוא שידר שהוא מקבל את זה. בפועל הוא לא קיבל את זה, רצה לשחק וכשלא שיחק, התנהג כמו שהתנהג ולא נתן לי שקט בקבוצה. עובדה שגם אחרי, רוני לוי לא מצא לו מקום בסגל והוא עזב בינואר. מכל דבר לומדים ואני את שלי למדתי מהמקרה הזה".

ראית מה עבר על אריאל הרוש אחרי הגולים נגד מקסיקו?

"אז מה אם הוא קיבל את שני הגולים האלה? גם בבית"ר הוא קיבל שני גולים מביכים במחזור הראשון נגד באר שבע ואחרי זה נתן עונה מצויינת והיה השוער מספר אחד בליגה. הוא צריך להמשיך ולהיות השוער הראשון של הנבחרת - הוא הכי מנוסה מבין כל השוערים שעל הפרק, הוא משחק במועדון עם לחץ כמו בית"ר כבר שנים ועושה עבודה טובה. צריך לתת לו את הביטחון ואת ההזדמנות לאורך זמן, ואני מאמין שהוא יוכיח שהוא ראוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דוד רביבו שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
אלי כהן על דוד רביבו: "הטעות הכי גדולה שעשיתי"/יוסי ציפקיס

מה אתה אומר על הטרנד החדש בו מועדונים מהמרים על מאמנים צעירים?

"אני אומר שכל דבר צריך להיבחן לאורך זמן. אולי רוצים לחסוך, אבל לדעתי האישית אין מחיר לידע ונסיון. אני עברתי תהליך מהליגות הנמוכות, התחשלתי, צברתי ניסיון, למדתי ואני עדיין לומד בכל שנה עוד דברים ולניסיון הזה אין מחיר. אז היום נתקבלה החלטה מסויימת אצל בעלי הבית שיכולה גם להצליח אצל חלק מהמאמנים אבל עדיין, אני בתחושה שבסופו של דבר אין מחיר לנסיון, ידע ועבודה ואני אמצא את מקומי. יש אינפלציה של מאמנים, אבל מי שטוב ומוערך ימצא את מקומו ולטווח הארוך אני לא דואג. אני יודע מה אני שווה ומה השם שלי בשוק".

יש תקווה מהבסיס הצעיר שנשאר בבית"ר?

"אני חושב שיש בסיס צעיר מעולה. אצילי, איציק כהן, זיקרי, קריאף, דסה, כחילה וכל מי שלא הזכרתי זה חומר גלם מעולה. מדובר בשחקנים טובים מאוד, אך חלק גדול מהם בהתפתחות וזאת תהיה טעות לבנות עליהם כשחקנים מובילים. צריך לבנות אותם בתהליך ליד מספר שחקנים מנוסים כדי שבעתיד הם יוכלו להוביל את בית"ר. לתת להם את המושכות היום יהיה מוגזם ויכול לפגוע בהם. אחת הבעיות הייתה שרצו שהם יובילו בתחילת העונה הנוכחית, צריך לעשות איתם תהליך נכון כדי שיובילו בעתיד".

מי הפוטנציאל התפתחות הכי גדול?

"אני חושב שאצילי שחקן עם טכניקה גבוהה מאוד וכל הזמן מאיים על השער. אין הרבה קשרים בסגנון הזה, מבלי להשוות כמובן. זה משהו בסגנון של זהבי במכבי, עם היכולת לאיים על השער וכל הזמן לחפש עומק. אבל זה עדיין שחקן בהתפתחות וצריך את הזמן שלו. המראה שלו מטעה, הוא שחקן מאוד אמיץ ויש לו אופי, הוא לא פוחד לקחת אחריות ויכול להתפתח לרמה גבוהה מאוד. אבל לא לצפות ממנו לסחוב את בית"ר, אלא להיות ליד שחקנים מובילים ולהתפתח".

עומר אצילי שחקן בית"ר ירושלים מול אורי שטרית שחקן רמת השרון. מגד גוזני
ערן זהבי הבא? אצילי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully