וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: נדאל מול פרר ברבע הגמר, מארי מול מונפיס

השור ממאיורקה קבע שיא של 32 ניצחונות רצופים בפריס מול לאיוביץ', הסקוטי דהר מול ורדאסקו. אראני דרסה גם את ינקוביץ'

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. Michel Euler, AP
עוד צעד בדרך לתואר תשיעי. נדאל/AP, Michel Euler

אחרי עוד יום של הפתעות ברולאן גארוס, משחקי שמינית הגמר הסתיימו היום (שני) עם סגירת רשימת המשחקים לרבע הגמר. במרכז עמד המשחק של אנדי מארי, אחרי המרתון נגד פיליפ קולשרייבר שנמשך יומיים, מול פרננדו וארדסקו. הסקוטי הפעם עשה לעצמו חיים נוחים יחסית עם ניצחון בשלוש מערכות בדרך למפגש מול גאל מונפיס. רפאל נדאל דילג מעל דושאן לאיוביץ' ועלה לרבע הגמר, שם יפגוש את דויד פרר, שניצח את קווין אנדרסון ועלה לרבע הגמר.

משחקי רבע הגמר:

רפאל נדאל (1) - דויד פרר (5)

גאל מונפיס (23) - אנדי מארי (7)

תומאס ברדיך (6) - ארנסט גולביס (18)

מילוש ראוניץ' (8) - נובאק דג'וקוביץ' (2)

אנדי מארי טניסאי סקוטי. AP
ממשיך במסורת שלו מול ורדאסקו. מארי/AP

בסבב הנשים, ההתמודדות בין ילנה ינקוביץ' לשרה אראני משכה את מרב תשומת הלב, אבל האיטלקיה עשתה את העבודה ועלתה לשמונה האחרונות. סימונה האלפ, המדורגת הבכירה ביותר שנותרה בטורניר, גם היא בשלב הבא.

משחקי רבע הגמר:

גרבין מגורוסה - מריה שראפובה (7)

קרלה סוארס נבארו (14) - ג'ני בושאר (18)

סבטלנה קוזנצובה (27) - סימונה האלפ (4)

שרה אראני (10) - אנדראה פטקוביץ' (28)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סימונה האלפ טניסאית רומניה. AP
נותרה המדורגת הבכירה בטורניר. האלפ/AP

גברים

רפאל נדאל (ספרד, 1) - דושאן לאיוביץ' (סרביה, 83) 1:6, 2:6, 1:6

נדאל המשיך את הטיול שלו אל מול הסרבי הצעיר, שמסיים את הטורניר בכבוד, עם הישג השיא שלו עד כה בקריירה. השור ממאיורקה מעפיל לשלב רבע הגמר בפעם התשיעית בקריירה ובפעם החמישית ברצף, אולי בדרך לגרוף את התואר בפעם התשיעית. המאזן המדהים של נדאל על החימר האהוב עליו כל כך בפריס עומד כעת על 1:63 (!) ובסך הכל, היה זה ניצחונו ה-32 ברצף באליפות צרפת הפתוחה - ששובר את השיא בעידן החדש, שהוא עצמו קבע עם 31 ניצחונות לפני המשחק הזה.

היה זה המפגש הראשון בין השניים, ולאיוביץ' לא ממש היווה יריב ראוי, כשביצע 43 שגיאות לא מחויבות. נדאל השיג שמונה שבירות בדרך לניצחון קליל. ברבע הגמר יפגוש רפא מכר ויריב מוכר, בן ארצו דויד פרר. תהיה זו משוכה לא קלה בכלל לשור הספרדי. מה שבטוח, יהיה קרב גדול בין שני הלוחמים הגדולים האלה.

גיז'רמו גרסיה לופז (ספרד, 41) - גאל מונפיס (צרפת, 23) 6:0, 6:2, 7:5

הצרפתי שנעדר בשנתיים האחרונות מהשלבים המתקדמים של התחרות לא הרשה לעצמו למעוד פעם שלישית, והוא ירשום הופעה רביעית במעמד הזה כאשר הוא יפגוש את אנדי מארי. מול גרסיה לופז, שזו הפעם הראשונה בשמינית גמר טורניר גראנד סלאם, מונפיס לא התקשה בשתי המערכות הראשונות (54 דקות יחד). המערכה השלישית הייתה ארוכה יותר (64 דקות), אבל גם אותה הצליח לנצח בזכות שלוש שבירות.

גאל מונפיס טניסאי צרפתי. AP
חוזר אחרי שנתיים לרבע הגמר. מונפיס/AP
הטניסאי הספרדי דויד פרר. AP
אל תעצרו אותו עכשיו. פרר/AP

דויד פרר (ספרד, 5) - קווין אנדרסון (דרום אפריקה, 19) 3:6, 3:6, 7:6, 1:6

בשנה שעברה הם נפגשו באותו מקום, באותו שלב, ועכשיו הם נפגשו שוב, והמאזן שלהם עתה הוא 2:3 לספרדי. פרר, שהגיע לגמר בשנה שעברה, מנע מהדרום אפריקאי לרשום הישג שיא בגרנד סלאם. בפתיחת המערכה הראשונה השניים שברו זה את זה עד שפרר שמר על ההגשה, שבר פעם נוספת במשחקון התשיעי והשלים 3:6. המשחקונים בפתיחת המערכה השנייה היו חד-צדדיים, עד שפרר הצליח לנצל אחת משלוש אפשרויות השבירה שלו במשחקון השישי, לעלול ל-2:4 ולהמשיך משם ל-3:6. במערכה השלישית כל אחד מהשניים רשם שבירה אחת, אנדרסון התעלה ומשך את הספרדי לשובר שוויון בו ידו הייתה על העליונה והוא ניצח בו 5:7 בדרך ל-6:7 במערכה. המערכה שאבה מאנדרסון כוחות רבים ופרר הנמרץ הפך את המערכה הרביעית לחד-צדדית ובעזרת שתי שבירות ניצח 1:6, השלים 1:3 במערכות ועלה לרבע הגמר.

פרננדו ורדסקו (ספרד, 24) - אנדי מארי (בריטניה, 7) 6:4, 7:5, 7:6

למרות שעד היום לא ממש הבריק בטורניר, מארי מסמן עוד וי וממשיך הלאה לרבע גמר הרולאן גארוס עם ניצחון נהדר. הסקוטי שנעדר מהטורניר בשנה שעברה ובשנתיים הקודמות הגיע לרבע הגמר (2012) ולחצי הגמר (2011) שיחק זה היום השלישי ברציפות, כמו יריבו הספרדי, ורשם ניצחון מספר 10 מתוך 11 מפגשים על ורדאסקו, שממשיך בקללת שמינית גמר הרולאן גארוס, שלב שלא הצליח מעולם לעבור.

מארי השיג 4:6 תוך 46 דקות במערכה הראשונה, ובסיומן של שתי שבירות מוקדמות, אחד לכל אחד, הגיעה שבירה במשחקון התשיעי שמשם הסקוטי סגר את הסיפור. מארי היה סבלני במערכה השנייה ואחרי 5:5 נטול שבירות, הגיע רגע התפנית שסידר לו יתרון בדרך ל-5:7 גדול. במערכה השלישית מארי השיג שבירה מוקדמת ואחרי מאבק חסר פשרות של הספרדי במשחקון החמישי והשביעי אותם הוא הגיש, הוא החזיר ל-4:4 עם שבירה משלו בדרך לשובר שוויון, שבו מארי ניצח 3:7 וסגר את הסיפור.

שרה אראני טניסאית איטלקיה. AP
ממשיכה לדהור. אראני/AP

נשים

סלואן סטיבנס (ארה"ב, 15) - סימונה האלפ (רומניה, 4) 6:4, 6:3

הטניסאית הבכירה ביותר שנותרה בטורניר ממשיכה לעשות את העבודה, והפעם מול האמריקאית שלא הצליחה להעפיל לראשונה לשלב רבע הגמר אחרי שבשנתיים הקודמות היא נעצרה בשמינית. עבור הרומניה, שעד היום הצליחה להגיע לכל היותר לסיבוב השני ברולאן גארוס, מדובר כמובן בהישג שיא בטורניר כשהיא משווה גם את ההישג מאליפות אוסטרליה ותתמודד בפעם השנייה בקריירה בשלב שמונה האחרונות בטורניר גרנד סלאם.

האלפ, שפיגרה עד המשחק הזה 2:1 במפגשים מול האמריקאית, נקלעה למשחק רווי שבירות במערכה הראשונה, אבל בסיומה היא הצליחה לנצח 4:6 אחרי שלוש שבירות במאזנה. המערכה השנייה כללה חמש שבירות, שלוש לזכותה של הרומניה, שסידר לה 3:6 וניצחון גדול.

ילנה ינקוביץ' (סרביה, 6) - שרה אראני (איטליה, 10) 7:6, 6:2

אראני, הפיינליסטית מ-2012 שגם העפילה לחצי הגמר אשתקד, ממשיכה לדהור ברולאן גארוס, ואחרי הניצחון הקליל על יוליה גלושקו בסיבוב הקודם, היא סיפקה הצהרת כוונות אמיתית כששלחה הביתה יריבה שלפחות בדירוג הייתה עדיפה עליה. המדורגת מספר 1 בעולם לשעבר לא ממש מצאה תשובות ליכולת המצוינת של אראני, ואחרי מערכה ראשונה צמודה היא שייטה לעבר רבע הגמר.

האיטלקיה השיגה שתי שבירות מוקדמות וטיפסה ל-1:4, אבל הסרבית חזרה ל-4:4 ואחרי חילופי שבירות השתיים נגררו לשובר שוויון שבו אראני ניצחה 5:7. אראני המשיכה בסערה גם במערכה השנייה ופתחה עם שתי שבירות שסידרו לה 0:3. הסרבית עוד עשתה קולות של קאמבק וצימקה ל-3:2, אבל אראני השיגה שבירה נוספת והמשיכה לקחת את יתר המשחקונים עד הסיום בדרך ל-2:6.

הטניסאית הגרמנייה אנדראה פטקוביץ'. AP
הצלחה לצאת מפיגור ולהגיע לרבעי הגמר. פטקוביץ'/AP
ילנה ינקוביץ' טניסאית סרבית. AP
התרסקה במערכה השנייה. ינקוביץ'/AP

אנדראה פטקוביץ' (גרמניה, 28) - קיקי ברטנס (הולנד, 148) 6:1, 2:6, 5:7

ברטנס פתחה מצוין, שברה את הגרמנייה ועלתה ל-1:4. פטקוביץ' הרימה ידיים ובתוך 34 דקות ברטנס השלימה 1:6 ו-0:1 במערכות. פטקוביץ' עלתה נחושה למערכה השנייה, ובעזרת חבטות גב אדירות שברה מיד בפתיחה, אבל ההולנדית שברה בחזרה ל-1:1. פטקוביץ' לא נבהלה, שברה שוב ובהמשך עלתה ל-1:4 עם שבירה נוספת. ברטנס ניסתה לחזור אבל הגרמנייה שמרה על ההגשה ובתום משחקון ארוך שבו להולנדית היו שתי אפשרויות שבירה, פטקוביץ' ניצחה 2:6 והשוותה ל-1:1. השתיים התקשו לשמור על ההגשה בתחילת המערכה השלישית ושברו זו את זו ברצף עד למשחקון השישי בו פטקוביץ' שמרה על ההגשה. ברטנס שברה והשוותה ל-4:4 אבל הגרמנייה הצליחה לשבור שוב ל-5:6, שמרה על ההגשה וסגרה את המשחק עם כף יד ליד הרשת שקבעה 5:7 במערכה וניצחון 1:2 שמקנה לה מקום ברבע הגמר.

סבטלנה קוזנצובה (רוסיה, 27) - לוסי ספארובה (צ'כיה, 23) 3:6, 4:6

אחרונה לעלות לרבע הגמר הייתה הרוסיה הוותיקה. בסיבוב השלישי השאירה קוזנצובה מאחור את המדורגת חמישית קביטובה בתום משחק דרמטי והפעם הדברים עבדו לה הרבה יותר בקלות מול הצ'כית, שמאוד אכזבה ולא ממש הצליחה לתת פייט ראוי. קוזנצובה, שזכתה בטורניר ב-2009, הצליחה לקחת את המערכה הראשונה אחרי 34 דקות בלבד והשלימה את המערכה השנייה אחרי 46 דקות נוספות. היא התגברה על חמישה אייסים של ספארובה ונעזרה בשש שבירות אותן הצליחה להשיג, כפול מיריבתה וב-27 שגיאות לא מחויבות שביצעה ספארובה.

עדכון ראשון: 14:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully