וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "נראה שאנחנו בשלב הנסיקה"

1.6.2014 / 14:09

המאמן הוותיק סיכם את תקופתו כראש האגף המקצועי, "הבאנו את האגף לרמת מקצועיות שהפך למודל באיגודים וענפי ספורט"

מנהל האגף המקצועי של איגוד הכדורסל אריק שיבק כינס היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בה הודיע על סיום תפקידו אחרי שנתיים. באיגוד הכדורסל רצו ששיבק ימשיך שלושה חודשים נוספים, בתקופת הפעילות של נבחרת ישראל, אך ההצעה לא תאמה את תוכניותיו של שיבק שייצא בימים הקרובים לחופשה והוא צפוי לחזור לאמן בעונה הבאה. מי שיתפקד כראש האגף עד למינוי יו"ר קבוע הוא עמוס פרישמן, עוזרו של שיבק בשנתיים האחרונות.

"סיימתי ביום שישי את תפקידי באגף המקצועי והיה לי חשוב לשתף בדברים שנעשו באף המקצועי שאולי יש בהם פחות דם ופחות מעניינים אבל היה חשוב לי לשתף בעשיה כי נעשתה פה הרבה עשייה", אמר שיבק בפתח מסיבת העיתונאים, "נכנסתי לתפקיד הזה עם הרבה אתגר, נכנסתי בתקופה לא פשוטה וב- 4 השנים האחרונות הכרתם אותי יותר כמאמן הנבחרת ופחות כמנהל האגף. לפני 4-5 שנים הוחלט להקים אגף מקצועי באיגוד וזו החלטה נכונה וטובה כשהגעתי האגף היה בתחילת דרכו והצלחנו לשדרג אותו ולהביא לרמת מקצועיות שהוא הפך למודל אפילו באיגודים וענפי ספורט אחרים שמזמינים אותנו כדי ללמוד מאתנו. בשנתיים האחרונות הגענו למצב שהאגף המקצועי עוסק בכל הנושאים הנוגעים לנבחרות ישראל".

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. ניב אהרונסון
"הגענו למצב שהאגף המקצועי עוסק בכל הנושאים הנוגעים לנבחרות ישראל".". אריק שיבק/ניב אהרונסון

על ההתקדמות שעשה הכדורסל הישראלי בתקופתו אמר שיבק, "יש הרבה ביקורת על דברים שנעשים בנבחרות ישראל, יש נקודה אחת שאני חייב להבהיר. כשאני הגעתי לאגף המקצועי כל נבחרות ישראל היו בדרג ב' עברנו את שלב הבלימה ואני חושב שאנחנו בשלב שנראה של נסיקה. מ- 2012 ואילך נבחרת ישראל בוגרים עלתה פעמיים לאליפות אירופה, העתודה עלתה ונשארה בדרג א' ונבחרת הקדטים לדעתי בקיץ הזה או בקיץ הבא נראה אותה עולה לדרג גבוה יותר. בסוף, כל קמפיין נעשו ישיבות, הופקו לקחים בכל התחומים עם דו"חות מפורטים על מנת לתקן שגיאות".

על האקדמיה של האיגוד הוסיף שיבק: "אני מודה שזה תחום שאני מאוד מאמין בו ולזכותם של הקודמים שלי שהקימו את האקדמיה זה צעד מאוד נכון. זה ברור שתמיד אפשר לעשות יותר טוב ולשדרג, אבל החלטנו על איזשהי דרך ובשנתיים האחרונות האקדמיה עברה שדרוג מקצועי גם בבחירת השחקנים. הקמנו כאן מחלקת סקאוטינג נרחבת, יש לנו מעקב מנטאלי פסיכולוגי מקצועי ופיסי ואני יכול להגיד בגאווה גדולה שבספורט ההישגי לקחו מאתנו את זה ומנסים ליישם את זה בכל התחומים. אין לי ספק שאם ימשיכו לעבוד בצורה הזו התוצאות יגיעו ואין לי ספק שההקמה של האקדמיה שדרגה את המועדונים ואת מחלקות הנוער של הקבוצות".

במהלך השנתיים ירדו אנשי האגף למקומות שונים בארץ כדי להעביר אימונים לילדים ולבחון את תנאי האימונים, "לגבי פרוייקטים שעשינו באגף המקצועי, פרוייקט הדגל שלנו היתה הירידה לשטח. פעם בחודש נסענו בכל הארץ מהצפון עד לדרום כולל כפרים ערביים והעברנו יום השתלמות של מאמן הכושר, שלי, עמוס פרישמן שדיבר כשחקן עבר לאחר מכן העברתי אימון יחד עם יורם מנחם לילדים מאותו איזור ובסוף אותו אימון עשינו גם מפגש הורים והסברנו להם איך אנחנו חושבים שהורה של שחקן כדורסל וספורטאי צריך לנהוג".

על הקשיים של עבודה באיגוד כדורסל לא יציב אמר שיבק, "סביבת העבודה שעבדתי בה היתה לא פשוטה ומורכבת. מי שרצה להביא אותי למנהל אגף היה שי שני וזה היה או מנהל אגף או מאמן נבחרת ובחרתי בנבחרת, לאחר מכן אבנר קופל אפשר לי לעשות את שני התפקידים, והמסר שלי לאנשי האגף המקצועי היה אנחנו מתעסקים רק באגף המקצועי ולא בפוליטיקה ולא בכל מה שקורה באיגוד. זה לא היה פשוט להתנתק מכל מה שקורה באיגוד, לא התייחסנו לזה אלא רק לעניינים המקצועיים".

  • עוד באותו נושא:
  • אריק שיבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully