וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: גולביס הדיח את פדרר בשמינית, דג'וקוביץ' עלה

הרולאן גארוס ממשיך לספק הפתעות: השוויצרי שחלם על גרנד סלאם 18 בקריירה נכנע בחמש מערכות לארנסט גולביס הלטבי 6:7, 7:6, 6:2, 4:6, 6:3 והודח בשמינית הגמר. דג'וקוביץ' דרס והרשים מול צונגה, 10:12 למארי על קולשרייבר במערכה ה-5

רוג'ר פדרר. AP
החלום לזכות בגרנד סלאם מספר 18 נגוז. פדרר/AP

משחקי שמינית הגמר ברולאן גארוס יצאו היום (ראשון) לדרך, עם כמה משחקים מסקרנים ואיכותיים, כשבמרכזם ההדחה של רוג'ר פדרר, שהפסיד בחמש מערכות לארנסט גולביס. עוד קודם לכן הצטרף ל-16 האחרונים גם אנדי מארי, שהשלים 10:12 על פיליפ קולשרייבר במשחק שהופסק אתמול במצב של 7:7 במערכה החמישית. בסבב הנשים, אחרי ההדחה של סרינה ונה לי וההיעדרות של אזרנקה, הבנות מעוניינות להסתער על ההזדמנות לתואר. מריה שראפובה הזיעה מול סמנתה סטוסור אך לבסוף גברה עליה בשלוש מערכות.

נובאק דג'וקוביץ'. AP
תצוגה מרשימה. נולה/AP

גברים

רוג'ר פדרר (שוויץ, 4) - ארנסט גולביס (לטביה, 18) 6:7, 7:6, 6:2, 4:6, 6:3

פדרר, שחלם לזכות בגרנד סלאם 18 בקריירה, יצטרך לחכות לווימבלדון. השוויצרי פתח היטב את השנה, אבל היום הוא הציג משחק מאכזב מאוד במגרש המרכזי, והודח מול גולביס המצוין.

המשחק היה מותח לכל אורכו. במערכה הראשונה גולביס שבר את השוויצרי ועלה ל-2:4, פדרר הגיב מיד בשבירה משלו והשווה. השניים הלכו לשובר שוויון בו פדרר השיג שני מיני-ברייק לעומת אחת של הלטבי וניצח 5:7 בדרך ל-6:7 במערכה. במערכה השנייה גולביס עלה ל-3:5 אך השוויצרי גרם לו לשבור את המחבט מרוב עצבים לאחר שכבר היו לו שתי נקודות מערכה אך פדרר השווה ל-5:5. הפעם שובר השוויון הלך ללטבי שניצח 3:7 והשלים 6:7.

במערכה השלישית פדרר נראה חסר אנרגיות, גולביס שבר פעמים והשלים 2:6. פדרר היה התקפי יותר במערכה הרביעית, הצליח לשבור פעמיים את יריבו, ניצח 4:6 וכפה מערכה חמישית. פדרר פתח את המערכה המכרעת רע, נשבר במשחקון השני ופיגר 3:0. השוויצרי לא הצליח לשבור את גולביס, שנראה בטוח בעצמו ושלט בקצב עד לניצחון 3:6 במערכה וניצחון מצוין במשחק כולו.

גולביס שחזר את הישג השיא שלו בטורנירי גרנד סלאם, רבע הגמר (שגם בפעם שעברה הגיע אליו בפריס, ב-2008), בעוד פדרר המאוכזב, שאיבד את ההגשה שלו שבע פעמים וסיים את המשחק עם 59 שגיאות לא מחויבות (ורק 42 ווינרים), יקווה שבעונת הדשא ינחל יותר הצלחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אנדי מארי טניסאי סקוטי. AP
שאגה של אנחת רווחה. אנדי מארי בסיום/AP

אנדי מארי (בריטניה, 7) - פיליפ קולשרייבר (גרמניה, 28) 6:3, 3:6, 3:6, 6:4, 10:12

בזמן שחבריו לצמרת כבר נאבקים על מקום ברבע הגמר, מארי עדיין התמודד בסיבוב השלישי. המשחק הנהדר בינו לבין קולשרייבר ארך אתמול למעלה משלוש שעות וחצי, והסתיים בשבת בלילה רק בגלל החשיכה, במצב 3:6, 6:3, 3:6, 6:4, 7:7. השניים חידשו את הקרב הנפלא היום, כשמארי הפגין עליונות והשיג נקודת משחק ראשונה ביתרון 8:9, אבל הגרמני נלחם בחזרה, האריך את הקרב ואף השיג נקודת שבירה במצב של 9:9, אבל מארי העלה הילוך ברגע הנכון, והשיג את השבירה המיוחלת במצב של 10:11, ועלה למפגש מול פרננדו ורדסקו.

פרננדו ורדסקו (ספרד, 24) - רשאר גאסקה (צרפת, 12) 3:6, 2:6, 3:6

במצב של 3:6, 2:6, 2:2 לטובת ורדסקו, המשחק הופסק אמש בפריס בגלל החשיכה, והיום הספרדי השלים את המשימה כשזכה בארבעת המשחקים הראשונים של היום והאחרונים של המשחק. גאסקה קיווה לפתוח דף חדש אחרי ההפסקה, אבל עוד לפני שהוא הספיק להתחמם המשחק כבר הסתיים בעוד אכזבה מקומית.

נובאק דג'וקוביץ' (סרביה, 2) - ג'ו ווילפרד צונגה (צרפת, 13) 1:6, 4:6, 1:6

קל, קל מדי. צונגה נראה טוב בסיבוב הקודם מול יאנוביץ' וקיווה להפסיק את רצף ההפסדים שלו מול דג'וקוביץ' מול הקהל הביתי, אך הציג יכולת מאכזבת מול דגו'קוביץ', שניצח בצורה חלקה 0:3 תוך שעה ו-29 דקות.

כבר במערכה הראשונה הצרפתי לא נראה טוב והפסיד 1:6 מהיר, אחרי שתי שבירות קלילות. במערכה השנייה הסרבי התקשה יותר ונשבר פעם אחת אך עדיין הצליח לשבור פעמיים כתגובה וניצח 4:6 במערכה. בתחילת המערכה השלישית טסונגה כבר נראה שבור, ודגו'קוביץ' ניצח בקלות 1:6.

הסרבי, שהכה 38 ווינרים (מול 18 בלבד של הצרפתי), ממשיך בניסיון שלו להשיג את תואר הגראנד סלאם האחרון שחסר לו, ונראה טוב בדרך כשהוא מתגבר על הניסיונות של הקהל לתמוך בגיבור המקומי. "זה היה משחק מושלם שלי מההתחלה", אמר בסיום דג'וקוביץ', "ידעתי איזה אתגר עומד בפניי, במיוחד כשהוא מול הקהל הביתי שלו, אבל נעתי היטב, הכיתי מצוין, התכוננתי טוב, והתמודדתי מולו היטב. ידעתי שיהיה חשוב לפתוח טוב ולהשתלט על המשחק".

תומאס ברדיך (צ'כיה, 6) - ג'ון איזנר (ארה"ב, 10) 4:6, 4:6, 4:6

הנציג האמריקאי האחרון שנותר עד הבוקר מצא את עצמו בחוץ אחרי הפסד ללא תנאי. שניים ממפציצי האייסים של הסבב סיפקו משחק רגוע יחסית עם 11 לצ'כי לעומת 7 לאמריקאי, בעוד שברדיך שלט במשחק בזכות העובדה שביצע פחות טעויות לא מחויבות (13 לעומת 29). איזנר, שהציל 13 נקודות שבירה מול טומי רוברדו בסיבוב הקודם, הציל הפעם 5, אבל לא ניצל אף אחת מהשתיים שהשיג, ולא הצליח לאיים על ברדיך באופן ממשי.

מילוש ראוניץ' (קנדה, 8) - מרסל גראנויירס (ספרד, 39) 3:6, 3:6, 3:6

ראוניץ' הפך לקנדי הראשון שהעפיל לרבע גמר בפריס, וזהו גם הישג השיא שלו בטורניר גראנד סלאם, אחרי שהודח פעמיים באוסטרליה ופעם אחת בארצות הברית בשלב שמינית הגמר. למרות 30 טעויות לא מחוייבות של ראוניץ' לעומת 7 בלבד של גראנויירס הוא הצליח לנצח בצורה חלקה 0:3, בזכות 54 ווינרים. בשלב הבא יידרש ראוניץ' למאמץ מיוחד, שכן מחכה לו שם אחד מהטניסאים הטובים בסבב - נובאק דג'וקוביץ'.

מריה שראפובה. AP
רוצה לנצל את המעידה של הבכירות. שראפובה/AP

נשים

מריה שראפובה (רוסיה, 7) - סמנתה סטוסור (אוסטרליה, 19) 6:3, 4:6, 0:6

זה היה המשחק המרכזי בשמינית הגמר בטורניר הנשים, ואחרי 2:05 שעות שראפובה הצליחה לנצח את האוטרלית במפגש ה-16 בין שתי השחקניות, ולהעלות את מאזנה מול סטוסור ל-2:14. המערכה הראשונה הייתה שייכת לסטוסור שניצחה בה 3:6 אחרי ששברה פעמיים את הרוסייה. שראפובה פתחה מצוין את המערכה השנייה עם שבירה, אולם בהמשך סטוסור שברה אותה בחזרה ועלתה ל-2:3. שראפובה שמרה על קור רוח, שברה את יריבתה במשחקון התשיעי ושמרה על ההגשה בדרך ל-4:6 ו-1:1 במערכות. המערכה השלישית והמכרעת הייתה כולה של הרוסייה. שראפובה רשמה שלוש שבירות ודרסה את סטוסור עם 0:6 שהעניק לה כרטיס לרבע הגמר.

ג'ני בושאר (קנדה, 18) - אנג'ליק קרבר (גרמניה, 8) 1:6, 2:6

הקנדית בת ה-20 שערכה את הופעת הבכורה שלה בטורנירי גרנד סלאם אשתקד בפריס, ומאז כבר הספיקה להגיע עד לחצי הגמר באוסטרליה, לא הרשימה בשלושת משחקיה הראשונים, אבל למפגש מול הגרמניה החזקה היא הביאה מעט מהקסם שהציגה במלבורן, עם תצוגה דומיננטית שהסתיימה ב-1:6, 2:6. את המערכה הראשונה היא סגרה בתוך 22 דקות, ונזקקה לחצי שעה בלבד כדי להשלים ניצחון מרשים, שהפך אותה לקנדית הראשונה ברבע גמר הרולאן גארוס מאז הלן קלסי ב-1989.

עוד בשמינית:

אולינה פרמנטייה (צרפת, 145) - גרבין מגורוסה (ספרד, 35) 4:6, 2:6

אחרי שהפתיעה את סרינה וויליאמס, ממשיכה מוגרוזה את הטורניר המופלא שלה וניצחה את פרמנטייה המקומית 4:6,2:6 ומעפילה לראשונה בקריירה שלה לרבע גמר טורניר גראנד סלאם.

קרסלה סוארס נבארו (ספרד, 14) - איילה טומליאנוביץ' (קרואטיה, 72) 3:6, 3:6

שתי שבירות של הספרדייה במערכה הראשונה הספיקו לה לניצחון 3:6. טומליאנוביץ' פתחה טוב את המערכה השנייה ושברה את סוארס נבארו, אולם הספרדייה הגיבה מיד עם שבירה והמשיכה עם שבירה נוספת שהעלתה אותה ל-1:3. הקרואטית נאבקה על כל כדור אך לא הצליחה לחזור מהפיגור, וסוארס נבארו ניצחה 3:6 במערכה ועלתה לשלב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully