וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי אלון: "בכל מקרה, העונה הזו לא תוכתר ככישלון"

31.5.2014 / 12:23

בהפועל ירושלים ניצלו מסוויפ וחושבים על משחק 4 בחיפה. בקבוצה מאמינים שרייט ודאנקן יישארו. פאו גאסול מגיע לישראל ויערוך פעילויות עם הקבוצה

גארד הפועל ירושלים ברייסי רייט. יוסי ציפקיס
עכשיו צריך לנצח בחיפה. רייט/יוסי ציפקיס

1) הפועל ירושלים עדיין בחיים. אחרי שני הפסדים בחצי גמר הפלייאוף מול מכבי חיפה, כולל תבוסה ביתית משפילה, שהביאו את האדומים לפיגור 2:0, אתמול (שישי) הם ניצחו 63:70 במלחה וצימקו את הסדרה.

למרות הניצחון, לכולם בבירה ברור שהמלחמה עוד רחוקה מלהסתיים בהצלחה: "אנחנו יודעים שהפסד יסיים את העונה ומשחק החוץ בחיפה לא יהיה פשוט, אבל נילחם", אמרו בקבוצה.

דרווין קיצ'ן סיכם: "רק רצינו עוד משחק ועכשיו העונה נמשכת. רצינו את זה עבור האוהדים שלנו, היינו חייבים להשיג את הניצחון וכולנו שמחים שעשינו זאת. ההבדל הפעם היה בהגנה. שתי הקבוצות הציגו הגנה נהדרת והכול מתחיל שם. צריך להגיע ביום שני עם אותה דרך ואותה מנטליות. יהיה קשה מול האוהדים שלהם. במחצית אמרנו שאם נקלע מספיק ונמשיך לעשות הגנה, ננצח". בקבוצה מודאגים ממצב הסגל אך מבהירים: "זה לא יהיה תירוץ למשחק הבא". מלבד ארטיום פרחוסקי וליאור אליהו שגמרו את העונה, קיים כעת חשש לשבר באפו של הסנטר יניב גרין.

שחקן הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן. מגד גוזני
איך מתמודדים עם הקהל של חיפה? קיצ'ן/מגד גוזני

מה שהעיב על הניצחון היה התקרית בה היו מעורבים אוהדי הקבוצה עם המשטרה בסיום. לאחר המהומה שהתפתחה, שני אוהדים עוכבו לחקירה, אך לא נעצרו. האוהדים של ירושלים טענו ל"ברוטליות מיותרת" ומהקבוצה נמסר היום: "לאחר שהמשחק הסתיים בצורה מושלמת ותוך תצוגת עידוד מדהימה של הקהל, הודלקו מספר אבוקות ביציע. מיותר לציין שזה היה לא במקום ולא ראוי. עם זאת, בשלב מסוים ולאחר שהאבוקות כובו באין מפריע, החליטו אנשי האבטחה להוריד כמה אוהדים מהיציע בניגוד להנחיות ולמרות שלא נשקפה שום סכנה במקום. כתוצאה מכך התפתחה מהומה. הקבוצה, בשיתוף חברת האבטחה ונציגי האוהדים, תבדוק את הנושא לעומק והמסקנות המתבקשות יוסקו בהתאם".

2) לוואלה! ספורט נודע כי בימים האחרונים עלתה רשמית חברת הפועל ירושלים ל-90 אחוזי שליטה בקבוצה, בעוד העמותה ירדה לעשרה אחוזים בלבד. על פי ההסכם המקורי עם גומא אגייאר, האחרון החזיק באופציה להגדיל את החזקותיו בקבוצה מ-60 ל-90 אחוזים. עם העברת הבעלות, לאורי אלון ושותפיו ניתנה הזכות לממש את האופציה והדבר אכן קרה. לוואלה! ספורט אף נודע כי המהלך גרר מחלוקות וסערה בקרב אנשי העמותה ורק כאשר אלה הבינו כי אין מנוס חוקי מהחוזה, העמותה אישרה את העברת האחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מהומה באולם מלחה בסיום המשחק בין הפועל ירושלים למכבי חיפה. יוסי ציפקיס
מהומה גדולה בסיום/יוסי ציפקיס

3) אורי אלון, יו"ר הדירקטוריון ומבעלי הקבוצה, נכח במשחקים האחרונים של ירושלים, כולל זה של אתמול: "העונה עוד לא הסתיימה. יש לשחקנים שלנו הרבה אופי והם הוכיחו את זה", הוא אמר לוואלה! ספורט, "לפני המשחק הלכנו לארנה. יש שם התקדמות יפה. ההבדל בין 12 המקומות שם לאלפיים במלחה הוא מטורף. לשחק שם, באולם גדול, משנה את התפיסה לגבי הקבוצה. זה בדיוק המקום אליו אנחנו רוצים להביא את הפועל ירושלים. מלחה הוא קטן ואינטימי ואפשר להרגיש בו את הכיף".

לשאלה האם הדחה בסוויפ הייתה הופכת את העונה לכישלון השיב אלון: "המטרה שהצבתי בתחילת העונה הייתה למלא את מלחה, שתהיה אווירה כפי שהייתה בעבר. המטרה הושגה. אנחנו רוצים ליהנות, מכרנו את כל המנויים והאולם מלא בכל משחק. המטרה בעונה הבאה היא התקדמות מקצועית משמעותית, עם השחקנים והחיזוק שנביא. בשנה השלישית המטרה היא להבטיח מקום ביורוליג. אנחנו הולכים לפי התכנית. בכל מקרה ובכל תרחיש, העונה הזו היא לא כישלון. אם נזכה בתואר, נעלה על הציפיות".

לגבי ההמשכיות בסגל הקיים השיב אלון: "נמצא את האיזון בין המשכיות לשדרוג. צריך להחליף כמה שחקנים, אין מה לעשות. יש לנו מספר שחקנים מאוד דומיננטים וטובים ואותם אנחנו רוצים להשאיר. אני מאמין שנשאיר את רוב השחקנים שאנחנו רוצים".

הבעלים של הפועל ירושלים אורי אלון. יוסי ציפקיס
הכול לפי התכניות. אלון/יוסי ציפקיס

4) בירושלים כבר עמלים על העונה הבאה ומי שלא ימשיך הוא רונלד דופרי. השניים המרכזיים שסומנו ככאלה אותם הקבוצה רוצה להשאיר הם ברייסי רייט וג'וש דנאקן, מהם קיימת שביעות רצון רבה. עם רייט כבר החלו מגעים ובירושלים מאמינים כי המו"מ יצלח והשחקן ימשיך שנתיים נוספות. רייט שקל מעבר לקבוצת יורוליג ולכן מעדיף כרגע להשאיר בערפל את המשך דרכו בקבוצה: "יש דיבורים. לא יודע מה יהיה. אני יודע שירושלים מעוניינת, אבל זה תהליך ארוך. צריך לראות מה הסיטואציה שהכי תתאים", הוא אמר לוואלה! ספורט. גם עם דנאקן יש מגעים כרגע ובקבוצה מאמינים שלמרות הצעות מרוסיה, הם יצליחו להשאיר גם אותו לשנתיים נוספות.

פרחוסקי הביע רצון להישאר. שני הצדדים עשויים לסכם על חוזה ארוך טווח בתמורה לשדרוג בשכר. בקבוצה מתכוונים לממש גם את האופציה על קיצ'ן ולשדרג גם את החוזה שלו תמורת חתימה לטווח ארוך. בגזרת הישראלי, אפיק ניסים הוא שם שעלה, אך הפנייה אליו תהיה רק לאחר שחוזהו באילת יסתיים. גם סילבן לנדסברג על הכוונת אם יחליט לא להמשיך במכבי תל אביב, אולם הצהובים הבהירו כי הוא יישאר אצלם. חוזהו של יניב גרין מסתיים בתום העונה, אך היכולת הטובה שלו גורמת לקבוצה לשקול להאריך את החוזה בעונה נוספת. יותם הלפרין וליאור אליהו מחזיקים שניהם בחוזים לעונה הבאה, כאשר לאליהו יש אפשרות להציג הצעה מקבוצה באירופה וירושלים תוכל להשוות הצעה כזו אם תגיע.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס, הסנטר הספרדי פאו גאסול, צפוי להגיע היום לישראל ולערוך מחר מספר פעילויות עם הפועל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully