וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי ירושלים הדליקו אבוקה והתעמתו עם שוטרים

30.5.2014 / 17:36

צפו במהומה במלחה עם סיום הניצחון של האדומים, המנכ"ל הראל: "בבקשה, תירגעו". אוהד אחד עוכב. רייט: "זה טוב אבל לא מספיק כרגע". פרנקו: "היינו באובר-מוטיבציה"

צילום ועריכה: יוסי ציקפיס

בווידאו: המהומה שהתפתחה במלחה עם סיום המשחק

הפועל ירושלים לא נכנעת. האדומים ניצחו היום (שישי) במלחה את מכבי חיפה 63:70 וצימקו את סדרת חצי גמר הפלייאוף ל-2:1 בתום קרב גדול. אבל המהומה שהתפתחה בסיום במגרש העיבה על חגיגות הניצחון, לאחר שאוהדי ירושלים הדליקו אבוקה ביציע ובתגובה הסדרנים והשוטרים ניסו לכבותה ושני הצדדים התעמתו. עשרות מאוהדי הפועל ירושלים ירדו לפרקט, והמשטרה והסדרנים התעמתו איתם ופינו אותם מהמגרש. האוהדים טענו שהסדרנים השתמשו בכוח ובאלימות, ובסיום עשרות מאוהדי ירושלים התגודדו ביציע שמאחורי הספסל של הפועל ירושלים וסירבו לצאת מהאולם. מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל ניגש לאוהדים וקרא לעברם: "תירגעו, בבקשה תירגעו, צריך להרגיע את העניינים". אוהד אחד עוכב על ידי השוטרים לחקירה.

מהומה באולם מלחה בסיום המשחק בין הפועל ירושלים למכבי חיפה. יוסי ציפקיס
המהומה העיבה על חגיגות הניצחון של ירושלים/יוסי ציפקיס
אוהדי הפועל ירושלים מדליקים אבוקה ביצי באולם מלחה. יוסי ציפקיס
האבוקה שהדליקה את המהומה/יוסי ציפקיס
סדרן מפנה אבוקה באולם מלחה. יוסי ציפקיס
אחרי פינוי האבוקה אוהדי ירושלים סירבו לצאת/יוסי ציפקיס

לפני המהומה היה משחק. אמנם שתי הקבוצות לא סיפקו כדורסל שובה עין ומהנה, אבל כן סיפקו מתח ודרמה שהוכרעה רק בשניות הסיום. ברייסי רייט כיכב בירושלים עם 25 נקודות, כולל כמה מהלכים גדולים במאני-טיים. "ניסינו להילחם, ניסינו לשחק פשוט ורגוע, לשחק יחד, והאווירה באולם עזרה לנו מאוד", אמר ברייסי רייט בסיום. "אנחנו צריכים לנצח משחק אחד בחוץ. זה טוב אבל לא מספיק כרגע. יש לרנדל גודל ותנועה טובה, אבל כשאני מתחיל לזוז מהר ומוציא אותו משווי משקל אני אפקטיבי. האוהדים הם הכוח שלנו. הם באו ונתנו לנו גב ועזרו לנו לאורך כל המשחק".

"זה היה משחק אדיר עבורנו, עשינו עבודה טובה במשחק המעבר", הוסיף רייט. "אני יודע ליצור מצבים בהתקפה, אבל באופן כללי הערב עשינו עבודה קבוצתית טובה, אניח חושב שהאוהדים יגיעו לחיפה ויתמכו. נזכור מה עשינו היום וצריך לשלוט באיבודים. לגבי מה שקרה עם האוהדים, לא ראיתי מה היה בסיום כי הייתי כבר בחדר ההלבשה".

גארד הפועל ירושלים ברייסי רייט. יוסי ציפקיס
"ניסינו לשחק פשוט ורגוע". רייט/יוסי ציפקיס

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג: "היה לנו את יניב והפגיעה שלו באף, יותם הלפרין היה חולה מאוד ולא ידענו אם בכלל ישחק, הוא לא יכול היה לזוז בכלל והרגיש נורא, אני לא יודע מה להגיד עליו, אם למישהו היה ספק באשר ללב שלו אז הוא קיבל את התשובה, יש לי כבוד גדול אליו. גם ברייסי רייט נתן את כולו, החבר'ה נלחמו, אנחנו רוצים לעשות היסטוריה ולנצח בחיפה. ננוח ונתכונן למשחק הבא. לשחקנים שלנו יש לב ומי שהטיל ספק בזה לא יודע על מה הוא מדבר. מלחה הוא אולם שיש להרבה אנשים זיכרונות ממנו, זה אולם מיוחד ורצינו לנצח למען האוהדים".

"לברייסי רייט היה משחק מפלצתי", התייחס גרינברג ליכולת שהציג שחקנו, "אני שמח שהסדרה עדיין בחיים. חיפה קלעה אבל אולי פחות טוב בגלל ההגנה שלנו, לשחק בלי ליאור וארטיום היה מדהים, זו עונה מיוחדת, אנחנו רוצים לנצח עוד משחק בחיפה ולהמשיך את הסדרה גם במלחה, הייתה לנו עונה חזקה וניצחנו הרבה משחקים, זה חבל ששני שחקנים חסרים בקבוצה שלנו, יניב גרין ספג מכה חזקה באף, אבל גם עם סגל חסר אף אחד לא ירחם עלינו, בטח לא חיפה, אז חייבים למצוא דרך לנצח משחקים. זה מה שאנחנו רוצים. כמובן שאוהדים הם נהדרים, זה מהנה לראות את זה כמאמן. לגבי התקרית, ראיתי מהומה בסיום אבל אני לא ראיתי מה קרה ואני לא יכול להגיב על מה שלא ראיתי".

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. יוסי ציפקיס
"שמח שהסדרה עדיין בחיים". גרינברג/יוסי ציפקיס

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו התייחס למהלך בדקה האחרונה, שלטענתו פגע בקבוצה: "ביקשתי חילוף לפני שמורן רוט זרק, הם נתנו למשחק להמשיך, הפעילו את השעון כאילו שום דבר לא קרה, השופטים לא הקשיבו אחד לשני, וחבל כי זה עוד זריקה לשוויון ובקרב כזה כל נקודה משפיעה, אנחנו מכירים כמה קבוצות שאצלן לא היה מתחדש המשחק ויתהפך העולם. נתנו קרב גדול היום, ידענו שיהיה קשה ולא היינו מספיק טובים. היינו באובר-מוטיבציה, לפעמים זרקו השחקנים הלא נכונים, נורא רצינו לנצח, אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים שלא באו ולא נלחמו כי אנשים באו ונלחמו ונתנו הכול. הרגשתי שאפשר לגמור את זה היום, ביום שני ניתן את אותה הקרבה ועם קצת יותר סדר נוכל לעשות את זה".

"צריך לתת קרדיט לאווירה שהייתה פה היום אני מקווה שלא ידברו על מה שקרה בסוף עם האוהדים אלא מה שהיה במהלך המשחק", הוסיף פרנקו. באנו לקרב שידענו שלא יהיה קל. ירושלים עם סגל חסר מאוד, היא כישרונית ויש לה סגל טוב, נתנו היום את כל מה שיכולנו וזה לא הספיק. היה לנו גם ארוע מצער עם המזכירות שהשפיע על התפתחות המשחק אבל זו לא הסיבה היחידה בגללה הפסדנו, לא הגענו נינוחים, באנו ונתנו מלחמה ובשאיפה להביא את אותה האנרגיה ורוח קרה למשחק ביום שני".

על יכולתו של בריאן רנדל, שיצא בחמש עבירות ושמר על רייט אמר פרנקו: "התפתח ככה, אני לא רוצה לדבר על השופטים, בריאן ניסה לעשות עבודה טובה על רייט ורייט עשה מה סלים גדולים וצריך לתת לו את הקרדיט כי קשה לקלוע על בריאן".

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו (ימין) עם מורן רוט (שמאל). יוסי ציפקיס
"הרגשתי שאפשר לגמור את זה היום". פרנקו ורוט/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully