וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "אני מתרגש בשביל אלי אוחנה, תמיד האמנתי בו"

31.5.2014 / 8:38

יו"ר ההתאחדות חגג את עליית נבחרת הנוער לאליפות אירופה: "אוחנה היחיד שיכול להתמודד איתי בכמות הביקורת שספג". גם בניון התקשר לברך. הרצון להתפטר, התמיכה הגדולה מלוזון וההערכה למיכאל נס: מאחורי הקלעים של השנתיים האחרונות של אוחנה עם נבחרת הנוער

מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אלי אוחנה. מגד גוזני
זה היה קשה, אבל עכשיו הוא יכול לחייך. אוחנה/מגד גוזני

את שיחת הטלפון הלילית, סמוך לחצות ב-29 למאי 2012, אלי אוחנה לא ישכח. כשהוא שבור, מתוסכל וכואב עשה אוחנה את דרכו מהאצטדיון בפורטוגל למלון הנבחרת, רגע לאחר תבוסה קשה ומשפילה 7:1 מול נבחרת פורטוגל במוקדמות אליפות אירופה לנוער. הנבחרת הישראלית של אוחנה, באחת מתצוגות השפל שלה, איבדה כל סיכוי להתמודד על העלייה לאליפות אירופה. התקשורת ביקרה קשות את המאמן וקראה לו להתפטר ולא מעט גורמים פנו ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון ודרשו ממנו לפטר את אוחנה.

אוחנה התקשה אז להתנחם מהתבוסה והיה מודע היטב לביקורת הנוקבת בארץ. בדיוק אז, אבי לוזון התקשר אליו. המאמן החל את השיחה בהתנצלות על ההשפלה, אך לוזון מיד קטע אותו ואמר: "אלי, אין לך על מה להתנצל. בסך הכל התקשרתי כדי לחזק אותך. אני יודע מה אתה מרגיש, אני רוצה לומר לך שתהיה חזק ותמשיך הלאה. זה כואב, זה הפסד קשה, אבל הובסת נגד נבחרת פורטוגל ולא נגד נבחרת של דייגים. חבל שזה קרה, אבל תסתכל על העתיד, תרים את הראש ותהיה חזק מול השחקנים". אוחנה עדיין לא עיכל את הכח שלוזון מנסה לתת לו וענה: " אני מבין את הביקורת. אני יודע שפישלתי ואני רוצה להגיע לארץ ולהגיש לך מכתב התפטרות. אני לא רוצה שתספוג את כל האש והביקורת בגללי. אני יודע בדיוק מה עושים לך בתקשורת ואני רוצה להתפטר אחרי ההפסד הקשה הזה".

לוזון שוב קטע את אוחנה: "אני עוד פעם אומר לך. התקשרתי כדי לחזק אותך ולומר לך שתיזהר לא לעשות שטויות ולהודיע על התפטרות. אתה לא מגיש לי שום מכתב, אתה לא הולך לשום מקום. אתה נשאר ואתה גם תקבל קדנציה נוספת. התקשורת מבקרת אותך, כי יש להם אינטרסים לפגוע בך. אני מאמין בך ואתה תביא תוצאות לאורך זמן. אני לא מודד אותך עם שעון סטופר. תהיה חזק, הביקורת לא מעניינת אותי".

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
לא ויתר לרגע. לוזון/ברני ארדוב

גורמים בנבחרת הנוער, שהיו לצד אוחנה בעת השיחה הזו, מספרים כי המאמן הזיל דמעה. אוחנה אישר את הדברים לאחר מכן, אך אמר שהוא אף פעם לא יודה שהזיל דמעה. "אלי היה כל כך שבור והוא באמת רצה להתפטר, כי הוא גבר. אבל השיחה שהוא קיבל, עם המסר והחיזוק של אבי לוזון, הדהימה אותו וחיזקה אותו בצורה מדהימה. אלי התרגש מאוד מהדברים של לוזון ומיד ניגב את הדמעה מהתרגשות, שלא נראה אותו ככה, כי זה הכי לא אלי אוחנה", סיפרו בנבחרת אתמול (שישי) בלילה, אחרי שהמשימה הגדולה הושלמה והחבורה של אוחנה ניצחה 0:1 את גיאורגיה והעפילה לאליפות אירופה לנוער.

אוחנה ספג ביקורת קשה לאורך השנים על עבודתו כמאמן נבחרת הנוער ואילו לוזון ספג ביקורת נוקבת בכל פעם שחוזהו של המאמן עמד להסתיים ודובר על הארכת הקדנציה שלו. ביוני האחרון הביקורת הגיעה לשיאה, במיוחד לאחר שמספר גופי תקשורת הריצו לאורך שבועות מועמדים מטעמם. עם החתמתו של מיכאל נס למאמן העל של נבחרות הנוער, היו לחצים ממאמנים וגורמים בתקשורת, כולל עסקנים שהופעלו כדי ללחוץ על לוזון להחליף את אוחנה. פרדי דוד ואייל לחמן היו בין המאמנים שניסו לדחוף אל עבר הנבחרת. לוזון השיב לכולם כי אוחנה לא הולך לשום מקום. מלבד לוזון, נהנה אוחנה מגיבוי מלא גם משטרן חלובה, ממלא מקומו של לוזון. גורם בהתאחדות הגדיר אמש את הסיטואציה: "זה הלחץ הכי גדול שהופעל על לוזון מאז שהוא בתפקיד. מחול השדים והמלחמות של כמה גופי תקשורת להריץ אנשים שלהם כמעט הוציאו את הדברים משליטה. גם אנשים בהתאחדות כבר אמרו אז לאבי לוזון שלא כדאי להמשיך את המלחמה הזאת ועדיף לסיים את ההתקשרות עם אוחנה, אבל הוא התעקש. זה מעבר לקטע המקצועי, הוא לא היה מוכן שהתקשורת תנהל אותו".

אתמול, אחרי הניצחון הגדול והעלייה לאליפות אירופה, התקשר לוזון לאוחנה ובירך אותו, אך הפעם המאמן ההיה זה שהחל בשיחה: "אבי, אני מקדיש את העלייה הזו לך. מגיע לך, על כל מה שעשית. על התמיכה הגדולה שלך בי לאורך כל הדרך, בעיקר ברגעים הקשים". לוזון השיב לאוחנה כי הוא מתרגש ושמח מאוד עבורו, לא פחות מאשר עבור הכדורגל הישראלי. "מגיע לך הרבה נחת. קיבלת פיצוי על כל מה שעשו לך בשנים האחרונות בנבחרת. עכשיו נכנסת לליגה של הגדולים וזה כבר לא משנה מה יגידו. נכנסת להיסטוריה".

לוזון, שהרגיש בעננים אחרי הניצחון אמש, אמר לוואלה! ספורט אחרי השיחה שלו עם אוחנה: "אני מאושר בשביל הכדורגל הישראלי, אבל אם יש מאמן שמגיע לו זה אוחנה. אם יש מישהו שיכול להתמודד איתי בכמות הביקורת שהוא ספג כמאמן זה אלי אוחנה. לאורך כל הדרך האמנתי בו, גם כאשר המשיכו לבקר אותו ולתקוף אותי, שאיתו הנבחרת לא תגיע לשום מקום. היום אף אחד לא יגיד שהוא טעה אבל זה כבר לא משנה, הלכתי עם האמת והאמונה שלי עם אוחנה וגם עם נס. שניהם מאמנים מצטיינים ושניהם מביאים קבלות. זה יום חג לכדורגל הישראלי ואני לא יכול שלא להודות שאני מתרגש מאוד עבור אלי אוחנה. אלי הוא סמל בכדורגל הישראלי. התרומה שלו ככדורגלן ועכשיו כמאמן מבחינתי היא סגירת מעגל. עכשיו כבר לא יזלזלו ולא יבקרו. אוחנה עשה הישג ענק והוא כבר חלק מההיסטוריה של הכדורגל הישראלי גם כמאמן והגיע הזמן לפרגן לו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מיכאל נס מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל. ברני ארדוב
גם מיכאל נס זכה למחמאות/ברני ארדוב

לא במקרה ציין לוזון גם את מיכאל נס. כאשר מונה נס למאמן העל של נבחרות הנוער ולאחר מכן למאמן הנבחרת הצעירה, רבים תקפו אותו ואת המינוי ה"הזוי" שלו לשני התפקידים. באחת הפגישות של לוזון ואוחנה, נשאל מאמן נבחרת הנוער כיצד הוא מסתדר עם הגרמני והאם הוא רואה שינוי בהתנהלות מאז מונה לתפקיד. אוחנה השיב ללוזון שאסור לשמוע או להתייחס לביקורות, כי מדובר באיש מקצוע מהדרג הראשון. אוחנה הגדיר אותו בפשטות כמקצועי, מבין עניין ונותן לעבוד ואף יצא להגנתו ואמר בפורומים שונים: "נס יודע בדיוק מה הוא רוצה, הוא הביא איתו תכניות ברמה גבוהה מאירופה ויש לנו מה ללמוד ממנו. יש בינינו כימיה ואני נהנה לעבוד איתו. אוהבים לפרק אותו כי הוא זר ולא אחד מהברנז'ה כאן, אבל תנו לו זמן ותראו תוצאות".

ואכן, גם המינוי של נס, שחגג את הניצחון של הנוער אמש בניון, נחשב להצלחה גדולה. הנבחרת הצעירה סיימה שני משחקי הכנה מול סרביה ורוסיה עם ניצחונות ועדיין נמצאת בתמונת העלייה לאליפות אירופה, תוך הצגת כדורגל חיובי שכל חובב כדורגל הישראלי רוצה לראות ולאורך כל שדרת הנבחרות רואים את הארגון, הסדר והשיטתיות שנס דורש במבנה העבודה, כולל במספר שינויים שעשה אלי אוחנה עצמו בצורת ההתנהלות שלו כמאמן נבחרת הנוער והוא מברך עליהם.

לקראת חצות אוחנה זכה לעוד טלפון, הפעם מכיוון יוסטון. יוסי בניון ביקש מאנשי הנבחרת לדבר איתו ורצה לברך אותו. "אתה אליל הילדות שלי, אתה לא מבין כמה שמחתי בשבילך", אמר קפטן הנבחרת. ואוחנה? הוא עבר שנים קשות, יש לו בטן מלאה והרבה מה לומר, אך ספק אם הוא באמת ירצה להוציא את כל זה עכשיו או פשוט ייהנה מהרגע. אין לו הרבה זמן, עוד פחות מחודשיים אליפות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully