וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההתאחדות בגירעון ענק, היא מסתירה מידע על מצבה"

29.5.2014 / 16:51

היועמ"ש של מכבי ת"א עתר בבקשה למתן צו לגילוי מידע, ומבקש לדעת האם קיימת אפליה בעניין תשלום הכספים לקבוצות

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. מגד גוזני
"מצבה הכלכלי של ההתאחדות הוא בבחינת קטסטרופה". לוזון/מגד גוזני

היועץ המשפטי של מכבי תל אביב עו"ד מורן מאירי, המשמש גם כמשקיף מטעם מכבי תל אביב במזכירות ההתאחדות לכדורגל, פנה היום (חמישי) בעתירה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל למתן צו לגילוי מידע ולביטול החלטתו של יו"ר ההתאחדות אבי לוזון שלא להעביר למבקר הפנים את החלטתו לבטל את הוועדה למינוי מאמן הנבחרת.

לפני כחודש פנה מאירי ליו"ר ועדת הכספים של ההתאחדות אריה זייף במכתב וביקש לקבל מידע על ההתאחדות בנושא מאזנים כספיים. מאירי טוען כי לא קיבל את המידע עד היום מאחר שההתאחדות מסתירה אותו כי היא בגרעון של עשרות מיליונים. "לא בכדי פועלת ההתאחדות להסתרת המידע. מפרסומים שונים עולה כי היא בגרעון ענק שלא היה כדוגמתו שמוערך בעשרות מיליוני שקלים...מצבה הכלכלי של ההתאחדות הוא בבחינת קטסטרופה ולא בכדי פועלים יו"ר ועדת הכספים, היו"ר וסגנו להסתרת מידע זה שכן המצב הכלכלי נובע מניהולם הכושל".

עוד טוען עו"ד מאירי שקבוצות רבות בליגת העל לא מקבלות את הכספים שמגיעים להן לרבות כספים המועברים מאופ"א ואשר ההתאחדות אמורה לשמש צינור בלבד להעברתם. בין היתר מבקש מאירי לדעת האם קיימת אפליה לטובת קבוצות כמו מכבי פתח תקוה בעניין תשלום הכספים.

העניין השני בעתירה קשור לוועדת האיתור שהיתה אמורה להיות מוקמת למינוי מאמן לנבחרת. ההחלטה של יו"ר ההתאחדות שלא להעביר למבקר הפנים נעשתה על פי מאירי: "תוך ניגוד עניינים מובהק ובניגור לכללי המשפט המינהלי והציבורי. היות שיו"ר ההתאחדות נתבקש להעביר לבדיקת מבקר הפנים את החלטתו הבלעדית לפיזור ועדת האיתור, דהיינו עניין הקשור להתנהלותו, היה עליו לעשות זאת באופן מיידי. משלא עשה כן הפר את חובותיו הנגזרות מתפקידו כנושא משרה בעמותה לרבות בין השאר חובה לפעול לטובת העמותה, החובה לפעול בתום לב בהגינות ובנאמנות והחובה להימנע מניגוד עניינים".

עו"ד מורן מאירי נציג מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
האם קיימת אפליה לטובת קבוצות כמו מכבי פתח תקוה? מאירי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully