וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים דורשים: הקפאת חברותה של ישראל בפיפ"א

רג'וב ידרוש היום מבלאטר שפיפ"א תשווה את זכויות ההתאחדות הפלסטינית לזו הישראלית. ההתאחדות: "לא פועלים במרחב פתוח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיתוף הפעולה מעבר הפך למחלוקת שמאיימת על פעילות ההתאחדות לכדורגל של ישראל. לוזון, רג'וב ובלאטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא פיפ"א ספ בלאטר יגיע מחר (שלישי) לישראל למה שמוגדר כבר כמה חודשים בהתאחדות לכדורגל כביקור קריטי לעתיד הכדורגל הישראלי. לפני כשנה, במהלך קונגרס פיפ"א שנערך במאוריציוס, קיבל יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב את זכות הדיבור ופתח בנאום ארוך, חוצב להבות וכזה שריגש חלק גדול מנציגי המדינות החברות בפיפ"א. בנאומו שטח רג'וב את הבעיות העומדות בפני הנבחרת הפלסטינית בכדורגל ובפני המועדונים שלה. הוא תיאר את הגבלות התנועה שחלות עליהם בתוך ומחוץ לשטחי הרשות והביא דוגמאות לפגיעה של חיילי בצה"ל בשחקני כדורגל פלסטינים.

הנאום נחשב להצלחה מבחינת הפלסטינים מאחר שמיד אחריו החליט הקונגרס למנות את נשיא פיפ"א בלאטר לטפל בנושא ולבדוק את העובדות. בהתאחדות הישראלית הבינו שיש כאן בעיה רצינית ואי אפשר לזלזל בהתפתחויות. סנקציות על הכדורגל הישראלי עלולות להיות על הפרק עד לכדי של הרחקה ממשחקים בינלאומיים, בדומה למה שעבר על דרום אפריקה בזמן שלטון האפרטהייד. זו הסיבה שההתאחדות מינתה בשנה האחרונה את רונן הרשקו להיות איש הקשר מול הצד הפלסטיני ולטפל בכל בקשה של ההתאחדות הפלסטינית. עד לפני שלושה חודשים הקשר בין ההתאחדויות נחשב לטוב, אבל במקביל למשבר בשיחות השלום עם הפלסטינים, התגלעו מחלוקות גם בין ההתאחדויות וכעת מתכוונים הפלסטינים לדרוש את הרחקת ישראל מכל פעילות במסגרת פיפ"א.

אימון נבחרת ישראל בכדורגל. קובי אליהו
סנקציות על הכדורגל הישראלי עלולות להיות על הפרק עד לכדי של הרחקה ממשחקים בינלאומיים, בדומה למה שעבר על דרום אפריקה בזמן שלטון האפרטהייד/קובי אליהו

בלאטר שיגיע כבר היום לביקור ברמאללה וייפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן, ישמע ודאי את כל הטענות של הפלסטינים וגם יקבל דוגמאות שהוכנו מראש. בשבועות האחרונים קיבלו בהתאחדות לכדורגל מידע לפיו ההתאחדות הפלסטינית מקבלת גיבוי מלא מחברות אחרות בפיפ"א העויינות את ישראל וביחד הן מתכוונות לדרוש בקונגרס פיפ"א הקרוב שיערך בסאו פאולו, יממה לפני פתיחת המונדיאל, את הרחקת ישראל ממשחקים בינלאומיים. ההתרשמות של בלאטר בביקורו הנוכחי ברשות ובישראל היא קריטית מבחינת ההתאחדות בישראל, מכיוון שלנשיא פיפ"א יהיה משקל גדול מאוד בהחלטות שיתקבלו בקונגרס באשר לעתיד הכדורגל הישראלי.

רג'וב, שייפגש עם בלאטר היום, אמר בשיחה עם וואלה! כי בכוונת הפלסטינים לדרוש את הקפאת חברותה של ישראל בפיפ"א ואולי אף את סילוקה ממוסדות הארגון אם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא יכריז כבר היום כי הוא מכיר במעמדה של ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית וזכויותיה הזהות להתאחדות הישראלית. "אם נתניהו לא יקום ויצהיר שהוא מסכים לסטטוס שפיפ"א העניקה לנו, נדרוש את סילוקכם כבר ב-10 ביוני בברזיל", אמר רג'וב. רג'וב הוסיף כי יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר בשיחות פרטיות כי אין ביכולתו לפתור את הבעיה מול ההתאחדות הפלסטינאית. רג'וב הגדיר את סיכויי המהלך הפלסטיני במוסדות פיפ"א כ"טובים מאוד".

בשבועות האחרונים הפיצה ההתאחדות הפלסטינית מסמך בקרב כל חברות פיפ"א שבו הוצגו שלל טענותיהם בדבר פגיעה ישראלית בספורט הפלסטיני, בספורטאים פלסטינאים ובחופש התנועה שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'יבריל רג'וב: "אני אופטימי, לפיד איש הגון". דניאל בוק
"אם נתניהו לא יצהיר שהוא מסכים לסטטוס שפיפ"א העניקה לנו, נדרוש את סילוקכם כבר ב-10 ביוני בברזיל". רג'וב/דניאל בוק

מחר, עם הגיעו של בלאטר לירושלים, הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני מספר חודשים נערכה פגישה דומה בין השניים כאשר נתניהו הראה לבלאטר צילומים מעזה ובהם נראים טילים היוצאים לכיוון ישראל ואשר נורים משטחים של מגרשי כדורגל. נתניהו אף הראה לנשיא פיפ"א תמונות של מועדוני כדורגל ברצועה שלטענת ישראל שימשו מקלט לפעילויות טרור. בפגישה מחר ימשיך נתניהו להביא דוגמאות לבלאטר כדי לשכנע אותו בנחיצות המגבלות שישראל נוקטת על התנועה של הפלסטינאיים ועל הפעילות של ההתאחדות וזאת במסגרת השיקולים הביטחוניים של המדינה.

תסריט האימים מבחינת ההתאחדות לכדורגל הוא שבלאטר יעזוב את הארץ עם ההחלטה שצריך לפעול נגד ישראל על ידי הטלת סנקציות על הכדורגל הישראלי. התסריט החיובי הוא שבלאטר יתרשם כי מדובר בבעיה הקשורה לסכסוך הישראלי פלסטינאי ולהתאחדות לכדורגל אין אפשרות לכפות על מדינת ישראל כיצד להתנהל.

בטרם פגישתו של בלאטר עם רה"מ, הוא ייוועד בצהריים עם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ועם המנכ"ל רותם קמר. הבוקר אמר קמר: "כבר שלושה חודשים אנחנו מתכוננים לביקור של נשיא פיפ"א. מדובר בביקור חשוב מאוד מאחר שהנושא הישראלי-פלסטיני העסיק את קונגרס פיפ"א האחרון. בשנה האחרונה עשינו הרבה פעולות כדי להקל על ההתאחדות הפלסטינית ומרבית הבקשות שלה שמגיעות אלינו, מטופלות לשביעות רצון הצד השני. צריך להבין שההתאחדות לכדורגל לא פועלת במרחב פתוח. הדרגים הגבוהים במדינה הם אלה שקובעים את המדיניות ואנחנו כפופים אליהם. אנחנו יכולים רק להביע סיפוק מכך שמשרד רה"מ, משרד החוץ ומשרד הספורט משתפים איתנו פעולה בצורה מלאה ומסייעים לנו מתוך הבנה שעתיד הכדורגל הישראלי חשוב לכולנו".

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עם ספ בלאטר, נשיא פיפ"א. קובי אליהו
ביקור חשוב. בלאטר ולוזון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully