וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרולאן גארוס יוצא לדרך: מי יכול לעצור את נדאל?

מלך החימר מחפש תואר תשיעי בצרפת, אבל הפרשנים טוענים: דג'וקוביץ' המועמד הבכיר. סרינה וויליאמס רוצה עוד זכייה

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג זכיה ברולאן גארוס. GettyImages
כולנו כבר רגילים לתמונה הזו. נדאל והגביע מהשנה שעברה/GettyImages

הנה זה בא. טורניר הגרנד סלאם השני של עונת הטניס, הרולאן גארוס היוקרתי, ייצא לדרך בגרסתו ה-113 בהיסטוריה ביום שני על החימר בפריס. רפאל נדאל וסרינה וויליאמס, האלופים המכהנים מהשנה שעברה, ינסו להגן על התואר שלהם ולהוסיף עוד חלק לקריירה האגדית של כל אחד מהם, אבל התחרות, כמו תמיד, תהיה עזה במיוחד.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס, אלופת רולאן גארוס. Julian Finney, GettyImages
מספר 18 של סרינה בדרך?/GettyImages, Julian Finney

אצל הגברים, הדרך של נדאל, המדורג 1 בטורניר ובעולם, תחל מול האמריקאי רובי ג'ינפרי (277 בעולם), שזכה לווילד קארד. השניים נפגשו רק פעם אחת בעבר, אי אז בטורניר מדריד ב-2005, במשחק שהסתיים בניצחונו של השור ממאיורקה. נדאל מחפש את זכייתו התשיעית ברולאן גארוס והחמישית ברציפות, לאחר שבגמר האחרון הוא הביס את בן ארצו דויד פרר. למקס דקוי הצרפתי יש גם כן שמונה זכיות והוא צמוד לנדאל במקום הראשון בכל הזמנים, אולם הזכיות של הצרפתי הושגו בעידן החובבני של הטניס ולא בעידן הפתוח כמו אלה של נדאל, שזכה בכל טורנירי הרולאן גארוס מאז 2005 למעט זה של 2009.

בכל מקרה, עבור הספרדי זו תהיה הזדמנות לשבור גם את השיא הזה ולהתבודד בפסגה, אולם הוא לא ממש הרשים בטורנירי ההכנה ואומנם זכה במדריד אחרי ניצחון קשה מול קיי נישיקורי הפצוע, אך גם הודח ברבעי הגמר במונטה קרלו וברצלונה והפסיד בגמר ברומא לפני שבוע לנובאק דג'וקוביץ'. פרר, פיינליסט השנה שעברה והמדורג חמישי בטורניר, הוא השם הבולט ביותר עמו יכול נדאל להצטלב ברבע הגמר. פרר ייפתח את הופעותיו בטורניר מול ההולנדי איגור סיסלינג, המדורג 52 בעולם.

סטניסלס ואוורינקה, שזכה בגרנד סלאם הראשון של העונה באוסטרליה, אחרי ניצחון גדול על נדאל, ייצא לדרך מול הספרדי גיז'רמו גרסיה לופס, המדורג 39 בעולם. השוויצרי המצוין, המדורג שלישי, מוביל על גרסיה לופס 2:4 במאזן מפגשי העבר ביניהם. ואוורינקה יוכל להיפגש עם הישראלי הבכיר דודי סלע, במקרה שזה יפתיע ויגיע אל הסיבוב השלישי. ברבע הגמר הוא עשוי להצטלב עם אנדי מארי. הבריטי, המדורג שביעי בטורניר, חולם על גמר ראשון בפריס ותואר גרנד סלאם שלישי בקריירה, אולם התקשה להפגין יכולת טובה על החימר עד כה העונה. הוא ישחק בסיבוב הראשון מול אנדריי גולובב מקזחסטן (55 בעולם).

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סטניסלס ואוורינקה אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2014. AP
לקח את הגרנד סלאם הראשון של העונה. ואוורינקה/AP

בחצי התחתון של ההגרלה אפשר למצוא את רוג'ר פדרר. השוויצרי האגדי מחפש זכייה שנייה בצרפת ותואר גרנד סלאם 18 בכלל. לאחר לידת התאומים החדשים שלו, פדרר נראה מנומנם משהו והופתע מול ז'רמי שארדי ברומא, אולם שבוע קודם לכן הוא הספיק להגיע עד לגמר במונטה קרלו, כולל ניצחון על דג'וקוביץ'. פדרר, המדורג 4 בטורניר, ייפתח מול לוקאש לאקו מסלובקיה (88 בעולם) ויוכל לפגוש ברבע הגמר את תומאס ברדיך הצ'כי (6 בטורניר), שיתחיל מול יריב מהמוקדמות.

נובאק דג'וקוביץ' (2), שהפסיד בגמר לפני שנתיים ומעולם לא זכה ברולאן גארוס, הגרנד סלאם היחיד שעדיין אין לו בארון, מאמין בכוחו ללכת כל הדרך. הוא ניצח את נדאל בגמר ברומא וקודם לכן גם בגמר במיאמי וישחק בסיבוב הראשון מול הברזילאי ז'ואו סוזה, מקום 150 בעולם. נולה עשוי לפגוש בשמינית את ג'ו וילפריד צונגה (13) וברבע את מילוש ראוניץ' הקנדי (8) או את נישיקורי (9), כך שדרכו לא תהיה קלה כלל. אגב, פרשני הטניס של "ספורטס אילוסטרייטד" טענו שדג'וקוביץ' ולא נדאל הוא המועמד הבכיר לזכייה העונה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
הגרנד סלאם היחיד שחסר לו בארון. דג'וקוביץ'/רויטרס

וכעת לנשים. מאז ז'סטין הנין, שזכתה בטורניר ב-2003 והוסיפה שלוש זכיות רצופות בין 2005 ל-2007, הרולאן גארוס פתוח מתמיד. בניגוד לגרנד סלאמים אחרים, בהם סרינה וויליאמס נוטה להיות עדיפה ופייבוריטית ברורה, על החימר האמריקאית עדיין עובדת קשה, למרות שבשנה שעברה היא החזירה לעצמה את התואר בו זכתה ב-2002. וויליאמס הייתה האלופה השישית השונה בשש השנים האחרונות ברולאן גארוס, מאז הסתיים שלטון הנין.

האמריקאית הכבירה חולמת על גרנד סלאם 18 בקריירה והיא זכתה בטורניר ההכנה האחרון ברומא עם ניצחון מרשים בגמר על שרה אראני. בסיבוב הראשון תחכה לה הצרפתייה הצעירה אליז לים (138 בעולם), שקיבלה ווילד קארד ולא צפויה להפריע במיוחד. רבע הגמר עשוי להתגלות כמעניין במיוחד, כאשר וויליאמס תוכל לפגוש בו את זוכת 2012 ופיינליסטית העונה שעברה, מריה שראפובה. הרוסיה עובדת על הקאמבק בימים אלה והיא מדורגת שביעית בטורניר. שראפובה תיפתח מול יריבה מהמוקדמות.

הסינית נה לי, אלופת אוסטרליה והמדורגת 2 בטורניר, תצא לדרך מול כריסטינה מלדנוביץ', שמייצגת את צרפת. אגניישקה רדוואנסקה (3) תתחיל את הדרך שלה מול ז'נג שואי מסין ואילו סימונה האלפ, הרומניה הפורחת בת ה-22 בלבד, שמגיעה לטורניר מהמקום הרביעי, תשחק בסיבוב הראשון מול אליסה קלייבנובה מרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully