וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הכי רווחי בכדורגל העולמי: מי תעלה לפרמיירליג?

ק.פ.ר ודרבי יתמודדו על הזכות לעלות (17:00, ס'1). ניצחון יהיה שווה לדרבי 700 מיליון ש"ח ולק.פ.ר 470. בניון לא בסגל

יוסי בניון שחקן ק.פ.ר חוגג. GettyImages
לא בסגל. בניון/GettyImages

מעבר לתהילת העולם, הזוכה הערב (שבת) בגמר ליגת האלופות, בין אם זו תהיה ריאל מדריד או דווקא יריבתה העירונית אתלטיקו, תכניס לכיסה גם 14.3 מיליון דולר. המפסידה תקבל 8.9 מיליון. על הנייר, מדובר בסכומים מכובדים מאוד, אלא שכמה שעות קודם לכן, ב-17:00 (ספורט 1 ו-HD), ייצא לדרך באצטדיון וומבלי אשר בלונדון משחק ששווה הרבה, הרבה, הרבה יותר כסף.

דרבי קאונטי, שסיימה את העונה הסדירה בצ'מפיונשיפ במקום השלישי וקווינס פארק ריינג'רס, קבוצתו של יוסי בניון, שסיימה רביעית, תפגשנה למשחק אחד קובע על הזכות לשחק בפרמיירליג בעונה הבאה. עבור דרבי, ניצחון יהיה שווה לא פחות מ-202 מיליון דולר (כ-700 מיליון שקל)! אם ק.פ.ר תהיה זו שתחגוג בסוף היום, היא "תסתפק" ברווח של 135 מיליון דולר (470 מיליון שקל) מהעובדה שתשחק בליגה של הגדולות בעונה הבאה.

ההבדלים בסכומים בין הקבוצות נובעים מכך שק.פ.ר עדיין מקבלת מהפרמיירליג "כסף צניחה", שנועד לסייע לקבוצות שירדו ליגה בארבע השנים שלאחר הירידה ולמנוע מהן להתרסק בשל ההבדלים העצומים בין הסכומים. דרבי ירדה לפני שש שנים וכבר לא מקבלת את הכסף הזה.

בניון, שלא שותף בשני משחקי חצי גמר הפלייאוף, בהם עברה ק.פ.ר בתום הארכה בגומלין עם 1:2 את וויגאן, לא נכלל בסגל גם הפעם. בכך מסיים בניון עונה בינונית במדי ק.פ.ר. הנתונים: 16 הופעות, 10 הופעות בהרכב, שלושה שערים וכרטיס אדום.

דרבי דרסה בדרכה למעמד את אוסקר גרסיה וקבוצתו לשעבר ברייטון עם 2:6 בסיכום שני המשחקים. במפגש הראשון שנערך העונה ניצחה ק.פ.ר בביתה 1:2, בגומלין הייתה זו דרבי שחגגה עם 0:1.

סטיב מקלארן מאמן טוונטה. AP
חולם בגדול. מקלארן/AP

בשל העובדה כי מדובר בסכומים מטורפים לחלוטין, שיכולים לשנות מן הקצה אל הקצה את גורלו של מועדון כזה או אחר, אין זה פלא שכל אנגליה מדברת על המשחק הערב ושהדריכות בקרב שתי הקבוצות נמצאת בשיאה. המספרים מראים שב-25 השנים בהן מתקיים פלייאוף העלייה, 36 אחוז מהקבוצות שסיימו את העונה הסדירה במקום השלישי (שתי הראשונות מעפילות אוטומטית), הצליחו לעלות לליגה הבכירה בממלכה. הקבוצות שסיימו במקום הרביעי עלו רק ב-16 אחוז מהמקרים, הכי מעט מבין משתתפות הפלייאוף. הפעם האחרונה בה קבוצה מהמקום הרביעי עלתה לפרמיירליג אחרי הפלייאוף הייתה ב-1998. טוב עבור דרבי, פחות עבור ק.פ.ר.

על הקווים יעמדו שניים מהמנג'רים הבכירים בכדורגל האנגלי. סטיב מקלארן, מנג'ר דרבי, אמר: "אני כבר לא יכול לחכות, אף אחד מאיתנו לא יכול. אנחנו כמו ברבורים. מבחוץ אנחנו נראים רגועים, אבל בפנים אנחנו בוערים כבר". מקלארן ושחקניו קיבלו הבטחה שהבונוס על העלייה, 4.5 מיליון ליש"ט, יילך לכיסם מה שיכפיל את המשכורות שלהם. הארי רדנאפ, מנג'ר ק.פ.ר, מקווה שהניסיון יעזור לקבוצתו: "זה יעמוד לצידנו. יש לנו הרבה מנהיגים שיכולים לעזור במעמד כזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

(עדכון ראשון: 07:01, 24.5.2014)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully