וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו ב-2014, מאמנת כדורגל זה דבר נורמלי לחלוטין"

הלנה קושטה, שעשתה היסטוריה ותדריך את קלרמון מהליגה השנייה בצרפת, הוצגה: "השחקנים יכבדו אותי, אין בי פחד"

הלנה קושטה, מאמנת קלרמון. AP
רוצה להישפט על פי תוצאותיה. קושטה/AP

הלנה קושטה ממשיכה לככב בכותרות מהדורות הספורט בצרפת. המאמנת הפורטוגלית עשתה היסטוריה כשהפכה למאמנת הראשונה שתאמן בליגות הבכירות בצרפת, לאחר שמונתה למאמנת קלרמון מתחתית הליגה השנייה. אתמול (חמישי) היא הוצגה במסיבת עיתונאים רשמית, שבאופן חריג לוותה וסוקרה על ידי כלי תקשורת רבים. לקושטה בת ה-36 היה לא מעט מה להגיד על התפקיד שמצפה לה.

"אני מודעת לכך שמדובר בצעד גדול לכדורגל אבל אנחנו ב-2014. מאמנת כדורגל זה דבר נורמלי לחלוטין. אתם צריכים לבחון אותו ולראות בי כמו כל מאמן אחר. אני מבינה את ההפתעה והסיקור התקשורתי הגבוה. בכל מקרה, אין בי שום פחד. אם לא הייתי חושבת שאני מסוגלת למלא את התפקיד בכבוד, לא הייתי כאן היום. אם לא הייתי חושב שהשחקנים יוכלו לקבל אותי, שהם לא יוכלו להאמין בי ובעבודה שלי, לא הייתי כאן היום".

לפני מינויה של קושטה לתפקיד, המאמנת הבכירה ביותר באירופה הייתה קרולינה מוראצה, שהדריכה את ויטברסה מהליגה האיטלקית הרביעית באיטליה במשך שני משחקים בשנת 1999. למרות זאת, היא מבקשת להישפט אך ורק על תוצאותיה. "ניצחון - זו המילה היחידה שיושבת לי בראש עכשיו. המטרות שלנו תהיינה גבוהות. עוד לא הגדרנו אותן בדיוק, אבל נשתמש מעתה ואילך בשפה של ווינרים".

קושטה למדה חינוך גופני ומדעי הספורט באוניברסיטה בליסבון ובהמשך שימשה כסקואטית של קבוצת הגברים של ליישואס. את קריירת האימון שלה היא התחילה בקבוצות הנערים (בנים) של בנפיקה ובהמשך גם הדריכה קבוצת גברים חובבנית בשם צ'ליירנסה. קרלמון שרדה בקושי בליגה השנייה בצרפת, וסיימה את העונה במקום ה-14, מרחק נקודה אחת מהקו האדום.

הלנה קושטה, מאמנת קלרמון. AP
עם נשיא קלרמון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully