וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: פרחוסקי ינותח ביד, גמר את העונה

הסנטר הבלארוסי לא יעמוד לרשותה של הפועל ירושלים בפלייאוף מול מכבי חיפה (19:40, ספ' 5). מכבי תל אביב תארח בפתיחת חצי הגמר את הפועל אילת (20:45, ערוץ 1)

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

משחקי חצי גמר הפלייאוף בליגת העל ייצאו מחר (חמישי) לדרך. אלופת אירופה הטרייה מכבי תל אביב, שהייתה עסוקה מאז החזרה לארץ ביום שני בעיקר בחגיגות הזכייה ממילאנו, תארח בביתה את הפועל אילת העקשנית (0:2 לצהובים בעונה הסדירה). הפועל ירושלים, ללא ארטיום פרחוסקי הפצוע שככל הנראה סיים את העונה, תארח את מכבי חיפה, שרק ביום שני עלתה לחצי הגמר (2:2 בין הקבוצות בעונה הסדירה).

שחקן הפועל ירושלים ארטיום פרחוסקי. ברני ארדוב
סיים את העונה. ירושלים תסתדר בלעדיו? פרחוסקי/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - הפועל אילת (20:45, ערוץ 1)

רק לפני שלושה ימים השיגה הקבוצה של דיוויד בלאט את הבלתי יאומן כשניצחה את ריאל מדריד בגמר היורוליג והניפה את גביע אירופה בפעם השישית בתולדותיה. מאז החזרה ממילאנו, עסוקים הצהובים בעיקר בחגיגות, אם זה בשדה התעופה, בכיכר רבין, במשרדי העירייה וראש הממשלה והיום במשכן הנשיא בירושלים. במכבי מקווים כי השחקנים יצליחו לרדת לקרקע כבר לאימון המסכם שייערך הערב, כשהמאמן דיוויד בלאט החליט לא להלביש את הסנטר אנדריאה ז'יז'יץ', ולהחזיר לסגל את סופוקליס שחורציאניטיס שסיים לרצות עונש הרחקה משישה משחקים.

"אנחנו אוהבים להיות בבית וחוזרים לעבודה בגישה טובה", אמר דיוויד בלאט. "לנו לא היה שבוע להתכונן כמו היריב שלנו והיריב שלנו היא קבוצה מצוינת. הפועל אילת היא קבוצה מאומנת היטב עם שחקנים מעולים שהוכיחה את עצמה גם בפלייאוף וגם לאורך כל השנה. אני מקווה בשביל האוהדים שלנו והקבוצה שלנו שכל אוהד שיש לו כרטיס שיבוא מחר. החבר'ה צריכים את האנרגיה של הקהל כי עברנו לא מעט. אני חושב שיש סיפור אהבה הדדי בין הקהל לקבוצה ונרצה להראות את זה".

גיא פניני הוסיף: "כיף לחזור לנוקיה. עברנו שבוע מאוד עמוס ברגשות וחוויות ועכשיו אנחנו חוזרים לפה למשימה העיקרית שלנו כל שנה. האליפות זה הלחם והחמאה שלנו ואחרי ששנה שעברה איבדנו את האליפות אנחנו רוצים להחזיר אותה והדרך מתחילה באילת. החבר'ה מודעים לכך ואני בטוח שכולם יגיעו כמו שצריך לסדרה הזו".

בצד השני, שבוע עבר מאז שאילת סיימה את הסדרה נגד הפועל תל אביב בצורה נהדרת עם ניצחון 1:3 וכרטיס לחצי גמר הפלייאוף וככל הנראה גם לאירופה. הקבוצה של עודד קטש מגיעה לסדרה לאחר שנראתה יוצא מן הכלל ברבע הגמר, ועם אמונה שהיא יכולה לעשות את החיים של מכבי תל אביב הרבה יותר קשים. באילת ביקשו מהשחקנים להגיע למשחק בשיא הנחישות והמוכנות ולא לתת לחגיגות שאמורות להיות לפני המשחק להשפיע על יכולת השחקנים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. קובי אליהו
"אני בטוח שכולם יגיעו כמו שצריך לסדרה הזו". פניני/קובי אליהו

המספר הנוסף:

2 - הפסדים בחמשת משחקי החזרה האחרונים של מכבי תל אביב מהפיינל פור. כשחזרה אחרי הזכיות האחרונות, ניצחה ביותר מ-20 הפרש את נהריה וגליל עליון.

7 - סדרות העביר עודד קטש עד היום, ורק פעם אחת הפסיד, בעונה שעברה כמאמן אילת למכבי חיפה.

15.5 - נקודות למשחק בפלייאוף לאלישי כדיר, 5.5 נקודות יותר מאשר בעונה הסדירה.

יעמוד למבחן: סופוקליס שחורציאניטיס

שישה משחקים החסיר הסנטר היווני, שרשם פיינל פור לא טוב מבחינה אישית. מכבי תצטרך אותו טוב בהרבה אם ברצונה לדלג בקלות מעל היריבה הדרומית.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. קובי אליהו
חוזר לסגל בליגה לראשונה מאז הדרבי. סופו/קובי אליהו

הפועל ירושלים - מכבי חיפה (19:40, ספורט 5)

הקבוצה של בראד גרינברג עבדה קשה מהמצופה ברבע הגמר נגד הפועל חולון, אבל בסופו של דבר עשתה את העבודה והעפילה לחצי הגמר. בירושלים רוצים מאוד לחזור למעמד הגמר לראשונה מאז שנת 2007, אך יודעים שהיריבה מחיפה עשתה לה חיים קשים מאוד במהלך הליגה הסדירה ובפלייאוף, ומתכוננים לסדרה ארוכה. הבשורות הלא טובות מבחינת ירושלים מגיעות מכיוונו של ארטיום פרחוסקי. הסנטר הבלארוסי שנפצע במשחק השני נגד חולון, ומאז לא שב, סיים ככל הנראה את העונה. כזכור, פראחוסקי נפצע בשלהי משחק מספר 2 מול הפועל חולון. האבחנה הראשונית הייתה נקע, אך אחרי שקצב ההחלמה לא השביע רצון, הסנטר הופנה לבדיקות נוספות שקבעו כי הפציעה תשבית אותו לתקופה ממושכת יותר וכי ככל הנראה הוא ייאלץ לעבור ניתוח בכף היד. ג'וש דאנקן, שנעדר מהמשחק האחרון נגד הסגולים בשל קלקול קיבה, ישוב לסגל.

בראד גרינברג התייחס לפציעה של פרחוסקי ואמר: "פציעות הן חלק מהמשחק. לרוע המזל אנחנו מגיעים לסדרה מול חיפה ללא אחד השחקנים הטובים שלנו, אבל רק בשבוע שעבר ניצחנו את חולון בלי פרחוסקי ודאנקן, כך שהשחקנים שלנו יודעים כיצד להתמודד עם הרכב חסר".

הקבוצה האחרונה שהעפילה לחצי הגמר היא הקבוצה של דני פרנקו, שבעצם הניצחון על נס ציונה השיג את הניצחון הראשון שלו בסדרת פלייאוף. הירוקים היו רחוקים מלהרשים ברבע הגמר, ובצוות המקצועי יודעים שאם לא יעשו שדרוג גדול החל ממחר, הם צפויים למצוא את עצמם מאבדים את תואר האליפות בחצי הגמר. בחיפה מרוצים מהיכולת של מורן רוט בשלושת המשחקים האחרונים של הסדרה, ומאמינים שאם דונטה סמית' ובריאן רנדל יוכלו לשמור את עצמם מעבירות הם ישמרו על סיכוי סביר לקחת את יתרון הביתיות במשחק הראשון בסדרה.

"אנחנו גאים להיות בבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי", אמר דני פרנקו לקראת פתיחת הסדרה, "אחרי עונת אליפות ובניית הקבוצה מחדש זה בהחלט לא דבר של מה בכך, וזה מעיד על חזון ודפוסי עבודה של מועדון. אנחנו נכנסים לסדרה בין שתי קבוצות שעשו עונה נהדרת בזירה המקומית והאירופית, ושיחד עם מכבי תל אביב הובילו את צמרת הטבלה לכל אורך העונה. יהיה מעניין. כקבוצה, ננסה להגיע רעננים כבר למשחק הראשון בעקבות הלוח זמנים הצפוף. הביקור הקודם שלנו במלחה לא היה כזה שנרצה לזכור, אבל הוא עדיין יושב לנו בראש. לא ניצחנו בחוץ כבר תקופה ארוכה, לכן כקבוצה נהיה חייבים להקפיד על מספר מפתחות מרכזיים, בראשם שמירה על קצב המשחק וצמצום איבודי הכדור למינימום האפשרי. אלו פרמטרים שתלויים בנו ואם נעמוד בהם נוכל להיות בעמדת ניצחון כבר במשחק הראשון".

המספר הנוסף:

11 - זריקות עונשין לקח ליאור אליהו בסדרה נגד חולון, וקלע רק פעמיים.

27.3 - אחוז בלבד למכבי חיפה מחוץ לקשת בפלייאוף, הכי גרוע מבין המשתתפות עד כה.

110 - משחקי פלייאוף שיחקה עד היום הפועל ירושלים - מאזנה: 59:51.

יעמוד למבחן: דונטה סמית'

כדי ששחקן העונה ישמור על מעמדו ככזה הוא יצטרך לסחוב את קבוצתו כבר לניצחון במשחק הראשון בסדרה, ואולי לחזרה למעמד גמר שני ברציפות.

שחקן הפועל ירושלים בכדורסל רונלד דופרי (ימין) מול שחקן מכבי חיפה בכדורסל דונטה סמית (שמאל). מגד גוזני
איך עוצרים אותו? דונטה סמית' מול דופרי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully