וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכניסו את היהודים לתאי גזים. יאללה מדריד"

ארגונים יהודים בספרד הגישו תלונה נגד 17.5 אלף משתמשי טוויטר שצייצו הערות גזעניות לאחר זכייתה של מכבי ת"א ביורוליג

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

סערה התעוררה בספרד היום (שלישי) לאחר זכייתה של מכבי תל אביב ביורוליג. 11 ארגונים יהודיים בקטאלוניה הגישו יחד תלונה כנגד 17 וחצי אלף משתמשי טוויטר ספרדים שונים בטענה שאלה פרסמו ציוצים אנטישמים מיד עם תום משחק הגמר בו ניצחה מכבי תל אביב את ריאל מדריד.

בין ה"פנינים" אפשר למצוא: "תכניסו את היהודים לתאי גזים. יאללה מדריד", "שחקני מכבי יעשו מקלחת אחרי המשחק... אבל אני מקווה שבמקלחות הגזים", "יהודים מסריחים. אצל היטלר כל זה לא היה קורה" ו"עכשיו אני מבין את היטלר ואת השנאה שלו כלפי היהודים". כל זה, בעוד ההאשטאג "יהודים מזדיינים" הפך לנפוץ בספרד ברגעי ההכרעה של המשחק ואותם 17 וחצי אלף משתמשי טוויטר צייצו בעזרתו.

שחקני ריאל מדריד מאוכזבים. AP
יותר מדי אנשים בספרד לקחו את ההפסד של ריאל בצורה קשה מדי/AP

התביעה, שהוגשה לבית המשפט בברצלונה, כמו גם לליגה נגד שנאה ולליגה נגד השמצה בספרד, כוללת תמונות, שמות חשבון ושמות אישיים של חמישה מאותם מצייצים אנטישמים והארגונים היהודים דורשים למצוא גם את אלה שנותרו אנונימיים והתחבאו מאחורי כתובות טוויטר כאלה ואחרות.

הנהלת היורוליג הוציאה תגובה רשמית לנושא: "היורוליג מבקשת להביע את סלידתה המוחלטת מכל גזענות שהיא ומתגובות גזעניות ומפלות שנעשו ברשתות החברתיות לאחר זכייתה של מכבי תל אביב. היורוליג, ארגון ספורטיבי עם קבוצות מ-12 מדינות שונות, חוגג את הגיוון בשפות, תרבויות, גזעים ודתות ומקדם את הספורט בכלל והכדורסל בפרט, ככלי לשיתוף בין הקהילות. נמשיך במאמצנו למגר את הגזענות. אנחנו מקווים שהאנשים שכתבו את הדברים הללו ילמדו מהאוהדים שהגיעו לפיינל פור במילאנו מספרד, רוסיה, ישראל ומדינות רבות אחרות, איך אפשר לחיות בהרמוניה מושלמת וכבוד הדדי כאשר חולקים את אותה תשוקה, לכדורסל. היורוליג יעבוד עם הרשויות במטרה להעלים את כל תופעת האפליה והגזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully