וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל או פוליטיקה? שלוש האופציות של אבי לוזון

20.5.2014 / 9:07

יו"ר ההתאחדות עשוי להתמודד שוב על תפקידו הנוכחי, לחזור למכבי פ"ת, או להתנתק מהכדורגל הישראלי ולחבור למשה כחלון

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
ייפרד מהכדורגל? לוזון/ברני ארדוב

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון יחליט בתקופה הקרובה על עתידו בכדורגל הישראלי. מאז סיום העונה, מתחבט לוזון באשר לעתידו ומידת מעורבותו בכדורגל ומקורביו מעידים כי מדובר באחת ההחלטות הכי קשות עמן הוא מתמודד בשנים האחרונות.

בפני לוזון קיימות שלוש אופציות ולכולן הוא נותן משקל רב. הראשונה, להתמודד שוב על תפקידו הנוכחי בהתאחדות. למרות שיש כאלה שטוענים כי לוזון הבטיח לסיים את דרכו בהתאחדות אחרי המשבר הגדול מול הטוטו והשרה לימור לבנת, לוזון מתעקש כי זו עדיין החלטה בלעדית שלו והוא יכול להמשיך אם ירצה בכך. העניין הוא שההתאחדות לכדורגל עומדת לאבד את הנכס הכי גדול שלה והוא השליטה בליגת העל לטובת מנהלת הליגה. בהמשך גם הליגה הלאומית תנוהל על ידי המנהלת וכך ייווצר מצב בו ההתאחדות תטפל בענייני הנבחרות, הליגות הנמוכות וליגות הנוער והילדים. לא בטוח שלוזון ירצה להמשיך בתפקיד היו"ר כשהוא למעשה לא נמצא במוקד העשייה לאורך כל השנה ומתעסק בפנים של הכדורגל בליגות א' וב'.

כחלון מאשר: "לא אשמש כשר בממשלה הבאה". דניאל בוק
הקשר שלו עם לוזון התהדק. כחלון/דניאל בוק

האפשרות השנייה שעומדת בפני לוזון, ושאותה הוא גם שוקל ברצינות, היא לחזור בהדרגה לפעילות במכבי פתח תקוה. העובדה שהקבוצה נשארה בליגה ובנו ייטב ימשיך לאמן אותה, עושה לו חשק להירתם ולעזור למועדון איתו הוא כה מזוהה. בעניין הזה, יש רבים בסביבתו של לוזון שדווקא מייעצים לו לא לחזור לתפקיד יו"ר מכבי פתח תקוה כדי לא למשוך אש מעבר לזו שכבר קיימת לאור הזהות של הקבוצה עם המשפחה. לוזון, בכל מקרה, עדיין לא החליט גם בעניין הזה.

וקיימת גם האופציה השלישית והיא התנתקות מהכדורגל הישראלי, למעט האהדה למכבי פתח תקוה כמובן. במקרה כזה עשוי לוזון לעבור לחיים הפוליטיים ולחבור למשה כחלון, שמסתמן כלהיט התורן לקראת הבחירות הבאות. באחרונה התהדק הקשר בין השניים ובמידה שכחלון ירוץ בראש רשימה עצמאית, עשוי לוזון להיות חלק ממנה ובמקום ריאלי.

כך או אחרת, ימשיך לוזון עד שנת 2017 בתפקידו כחבר הוועד הפועל של אופ"א. בגוף היוקרתי בו הוא חבר יש עוד מספר חברים שלא מכהנים במדינות שלהם כיושבי ראש ההתאחדויות לכדורגל, כך שאין שום מניעה מבחינת לוזון לנסות ולהיבחר שוב לאותו ארגון גם בעוד שלוש שנים ואם מישל פלאטיני לא יעבור לפיפ"א, סביר להניח שלוזון ינסה להיבחר שוב.
מקורבים ללוזון ששוחחו עמו השבוע סיפרו כי הוא אמר להם: "נכון לרגע זה אני ממש לא יודע מה להחליט. בדרך כלל אני מקבל את ההחלטות שלי הרבה יותר מהר, אבל בצומת הזה ההתלבטות שלי מאוד גדולה".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully