וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בחגיגות אתלטיקו מדריד: "ועכשיו, גמר הצ'מפיונס"

הקולצ'ונרוס השתלטו על מדריד עם חגיגות האליפות, חואנפראן: "עכשיו רוצים את ליגת האלופות". סימאונה: "אחד הימים הגדולים בהיסטוריה שלנו". התקשורת מהללת

אימג'בנק GettyImages

"אלופים, ובגדול". כך תיאר "אס" הספרדי את אתלטיקו מדריד של עונת 2013/14 ולא הגזים. יש אלופות ויש אלופות שהן בגדול ואתלטיקו של העונה היא קבוצה מרגשת, שלקחה את הכתר תוך הצגת כדורגל סוחף והפגנת לב, נחישות ואמונה בעצמה. מאז 1996 היא חלמה על הרגע הזה, ואתמול הגשימה אותו בקאמפ נואו אחרי 1:1 עם ברצלונה. עתה היא חוגגת וחולמת עוד חלום אחד: לנצח את ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות ולגרום לספרדים להמציא מילים חדשות שיתארו את העונה הזאת שלה.

שחקני אתלטיקו מדריד מניפים את דייגו סימאונה. Alex Livesey, GettyImages
אדריכל הניצחון. סימאונה/GettyImages, Alex Livesey

מיד עם תום המשחק מילאו אוהדי אתלטיקו את רחובות מדריד וחגגו את הזכייה. הערב (ראשון) השחקנים והאוהדים צפויים להפוך את מדריד למסיבת רחוב אחת גדולה. השחקנים הגיעו במוצאי שבת למדריד, וערכו ארוחת ערב חגיגית. צלעות, כבד אווז, פירות ים ומיטב האוכל של המטבח הספרדי חיכה לקולצ'ונרוס שחגגו אל תוך הלילה.

סימאונה: "מדהים, אי אפשר להסביר את זה"

אתלטיקו מדריד זכתה באליפות ספרד אחרי תיקו מול ברצלונה

אתלטיקו חוגגת, דייגו קוסטה וארדה בספק לגמר האלופות

טאטה מרטינו: "אני כבר לא מנג'ר ברצלונה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים. AP
מגיע להם/AP

"ידעתי שהשחקנים לא יישברו, פשוט ידעתי", אמר המאמן המנצח דייגו סימאונה בדברים מרגשים שנשא במסיבת העיתונאים, "זה גדול, אין מילים. נלחמנו, התחרנו, באנו צנועים. השחקנים עבדו קשה, ועשו עבודה נהדרת, הם מקצוענים. הקבוצה הגיבה נכון לאתגר. זה ענקי, אי אפשר להסביר את השמחה. אני מודה לשחקנים ולאנשים שהאמינו בנו".

"אני מודה ללואיס אראגונס שהיה איתנו, הוא הגן עלינו", הוסיף סימאונה והתייחס למאמן הגדול שהלך לעולמו השנה והיה אחד מסמליה הגדולים של אתלטיקו. "עבודה קשה לא הייתה אף פעם נתונה למשא ומתן, תמיד כיוונו לזה שנהיה מחויבים אחד לשני, נשחק כמו קבוצה. זה אחד הימים הגדולים בהיסטוריה של אתלטיקו".

"ידענו שאנחנו מסוגלים", אמר סימאונה וחשף את מה שאמר לשחקנים בחדר ההלבשה כשאלה היו בפיגור 1:0 במחצית, "ידענו שאנחנו יכולים להבקיע. כשהיינו בפיגור אמרתי לשחקנים שאנחנו בסדר גמור, הייתה לנו פתיחה טובה ופציעות הן חלק מהכדורגל. אמרתי להם שאם נצא חזקים ונחבר את החתיכות, אז נתחיל משחק חדש".

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים. David Ramos, GettyImages
"עבודה קשה לא הייתה אף פעם נתונה למשא ומתן, תמיד כיוונו לזה שנהיה מחויבים אחד לשני"/GettyImages, David Ramos

"זאת הרגשה מוזרה", חתם סימואנה, "אני מתרגש. תמיד היינו בתמונה, השחקנים הגיבו נכון לקשיים, תמכו אחד בשני לאורך העונה וגם במשחק האליפות. היום מדריד אדומה-לבנה. הבנו שאנחנו מסוגלים לנצח בברנבאו, בוולנסיה ובסיביליה. כשהיריבים שלך אומרים לך שמגיע לך זה יפה ומרגש".

כובש שער שוויון דייגו גודין, שער שהעניק לבסוף את האליפות לאתלטיקו, אמר: "אני גאה כל כך . יש לי עור ברווז כשאני חושב על מה שעשינו. קשה לי לדבר, אני רק מודה לכל מי שהיה חלק מזה ושמח שכל כך הרבה אנשים חגגו איתנו. המשחק נגד ברצלונה היה כמו תקציר של העונה שלנו: התחיל עם כאב, נלחמנו חזרה, נתנו הכול והשגנו את המטרה".

חואנפראן הוסיף "ועכשיו, הולכים על הצ'מפיונס. אנחנו צריכים להינות מהרגע ולחגוג, אבל ממחר אנחנו חושבים רק על ליסבון כדי להביא את גביע אירופה".

שחקני אתלטיקו מדריד טיבו קורטואה, דייגו גודין חוגגים. David Ramos, GettyImages
עור ברווז. גודין וקורטואה/GettyImages, David Ramos

שוער אתלטיקו טיבו קורטואה: "אני לא מאמין שעשינו את זה. מדהים שאני חווה את כל זה. מיום שני אחר הצהריים ננסה להתמקד בגמר ליגת האלופות".

"שוב הלב והנשמה של אתלטיקו התגברו על הקשיים", החמיאו ב"אס", "זאת הנשמה של צ'ולו סימאונה".

עיתוני קטאלוניה היו, כמובן, מאוכזבים מהתוצאה, והתמקדו בפספוס של ברצלונה ופחות בחגיגות הניצחון של הקולצ'ונרוס. "שלום ליגה, שלום בארסה", הייתה הכותרת ב"ספורט", "ברצלונה הפסידה את האליפות עוד קודם, אבל הכדורגל העניק לה הזדמנות נוספת אבל היא פספסה. ברצלונה צריכה לצאת לדרך חדשה, לבנות את עצמה. אי אפשר להאשים רק את טאטה מרטינו, כי היו שחקנים שהרימו ידיים עוד קודם. המשחק הזה היה פרידה מהליגה ומעידן ברצלונה הישנה, זה הזמן להתמקד בעתיד עם המאמן החדש לואיס אנריקה".

אוהדי אתלטיקו מדריד חוגגים. Pablo Blazquez, GettyImages
אלה רק תחילת החגיגות/GettyImages, Pablo Blazquez

מספרי המשחק, מספרי האליפות

* זו הייתה הפעם השלישית בהיסטוריה בה אליפות ספרד הוכרעה בקרב ישיר במחזור האחרון. בדיוק כמו בשתי הפעמים הקודמות, המשחק הסתיים ב-1:1 וקבוצת החוץ הייתה זו שחגגה אליפות.

* זו אליפות עשירית לאתלטיקו. היא במקום השלישי בטבלת כל הזמנים אחרי ריאל מדריד (32) וברצלונה (22).

* שלוש קבוצות שונות זכו באליפות ספרד בשלוש העונות האחרונות (ריאל, ברצלונה, אתלטיקו). הפעם האחרונה שזה קרה, 2002-2005 (ריאל, ולנסיה, ברצלונה).

* דייגו סימאונה השלים זכייה עם אתלטיקו בגביע ובאליפות גם כשחקן וגם כמאמן.

* שימו לב לזה: ב-1966, אוסטריה זכתה באירוויזיון, אתלטיקו באליפות ספרד, ריאל בליגת האלופות. והעונה?

* לאו באפטיסטאו, שהושאל מאתלטיקו לבטיס בינואר, הוא השחקן הראשון בהיסטוריה שזוכה באליפות ספרד ויורד ליגה באותה עונה.

* זו הייתה הפעם הראשונה העונה שברצלונה הובילה מול אתלטיקו מדריד בשישה מפגשים בין השתיים. השער של אלכסיס, שלא הספיק, הוא השלישי בלבד שבארסה כובשת מול אתלטיקו, שני הקודמים היו שייכים לניימאר.

* השער של גודין היה השער התשיעי שברצלונה סופגת ממצב נייח העונה. יותר מכל קבוצה אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נגעו בהיסטוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדכון ראשון: 7:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully