וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "הפרגון של החברים מדהים, הייתי קצת נבוך"

17.5.2014 / 22:17

מלך השערים חגג עם הקהל והודה לשחקני מכבי תל אביב: "מזמין את כולם לארוחה". סוזה: "אני חוזר לכאן ב-10 ביוני"

one

מכבי תל אביב הביסה הערב (שבת) את בני סכנין 1:4 במחזור האחרון של הפלייאוף העליון בליגת העל. האלופה חגגה לעיני האוהדים שלה בבלומפילד ומי שחגג יותר מכולם היה ערן זהבי. שלושער של הכוכב הגדול ביותר של הכדורגל הישראלי העונה הביא אותו ל-29 שערים, אחד פחות משיא כל הזמנים לעונה השייך לניסים אלמליח, אבל עדיין מספיק כדי לשבור שוויון עם עומר דמארי (שלא כבש בניצחונה של הפועל תל אביב 2:4 על עירוני קרית שמונה) ולזכות בתואר מלך השערים, תוך שהוא משלים עונה חלומית.

בסיום המשחק זהבי, שלקח את כדור המשחק, נטל את המיקרופון ופנה לאוהדי מכבי תל אביב ביציע: "אני אוהב אתכם ותודה רבה על מה שעשיתם בשבילנו כל העונה", אמר זהבי, "אני רוצה להודות לכל החברים שלי, שבלעדיהם כל זה לא היה קורה. תודה לכולם".

מלכי השערים בכל הזמנים:

1) ניסים אלמליח - 30 שערים (1954/55)
2) ערן זהבי - 29 שערים (2013/14)
3) שלומי ארבייטמן - 28 שערים (2009/10), אלון מזרחי - 28 שערים (1993/94)
4) אסי טובי - 27 שערים (1999/2000), שייע גלזר - 27 שערים (1951/52)
5) חיים רביבו - 26 שערים (1995/96), אלון מזרחי - 26 שערים (1992/93), עודד מכנס - 26 שערים (1981/82)

רשימת מלכי השערים לפי הספירה של ההיסטוריון רון עמיקם:

1. נסים אלמליח בית"ר ת"א 1954/5 30
2. ערן זהבי מכבי ת"א 2013/14 29
3. נחום סטלמך* הפועל פ"ת 1954/5 28
4. אלון מזרחי מכבי חיפה 1993/4 28
5. שלומי ארבייטמן מכבי חיפה 2009/10 28
6. אסי טובי מכבי פ"ת 1999/00 27
7. מוטל'ה שפיגלר מכבי נתניה 1968/9 26
8. עודד מכנס מכבי נתניה 1981/2 26
9. אלון מזרחי בני יהודה 1992/3 26
10. עומר דמארי* הפועל ת"א 2013/14 26

* לא זכו במלכות השערים העונתית

ערן זהבי מכבי תל אביב חוגג שער. קובי אליהו
מזמין את הקבוצה לארוחה. ערן זהבי/קובי אליהו

"המשחק הזה פתח פער בטבלת מלך השערים, אבל מגיע כל הכבוד לעומר דמארי", פרגן ערן זהבי בסיום. נלחמנו שנינו עד הסוף, מלחמה ספורטיבית כמובן. אני רוצה להגיד תודה לכל החברים שלי ואני גאה להיות חלק מקבוצה כזאת. בלעדיהם לא הייתי משיג את מה שהשגתי. הפרגון של כל החברים במהלך המשחק היה מדהים, אפילו הייתי קצת נבוך כי כולם כל כך עזרו. אני אזמין את הקבוצה לארוחה על הזכייה במלכות השערים. נחגוג כולנו ביחד והכבוד הוא גדול מאוד עבורי".

זהבי נשאל האם דברי התודה לקהל בסיום היו דברי פרידה ואמר: "ממש לא. הודיתי להם על כל השנה הזו כי הם מגיעים לכל מגרש גם בארץ וגם באירופה. אני נשאר במכבי תל אביב. אין עדיין חתימה רשמית בגלל פרטים טכניים, אבל זה יקרה בימים הקרובים. אני נהנה כאן ומאושר וזה דברים שאי אפשר לקנות בכסף".

מאיפה מגיע הרעב לשערים? "כשמבקיעים שערים וזה זורם אז הרעב הרבה יותר גדול, ובמיוחד כשהחברים מפרגנים לי. גם שיחקתי העונה בעמדה הרבה יותר התקפית וככה הגעתי ליותר מצבים וניצלתי אותם. אני כבר מתכונן לעונה הבאה בתקווה לעשות עוד עונה דומה."

זהבי נשאל בעקבות ההצלחה הגדולה כאן בישראל האם הוא לא מרגיש שהפרק האירופי שלו מעט מפוספס, והשיב: "זה תמיד עובר בראש ומדגדג קצת, אבל אני לא רוצה לצאת להרפתקאות. אני מאושר מאוד במכבי ורואים את זה על המגרש ובחדר ההלבשה. מעריכים אותי, הקהל נותן לי אהבה גדולה והשחקנים מפרגנים, אז אם לא תהיה קבוצה שממש תרצה אותי ותהיה בדרג ממש גבוה אז תמשיכו לראות אותי פה".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב מרקו בלבול בני סכנין. קובי אליהו
מחכה לחוזה. מרקו בלבול עם פאולו סוזה/קובי אליהו

פאולו סוזה סיכם: "זו הייתה עונה מדהימה עבורנו. מההתחלה היה לי ביטחון בהצלחה שלנו וזה מה שהעברתי לשחקנים. היו לנו קשיים בדרך הארוכה לפסגה. אני מאוד גאה וזו הרגשה מצוינת שלא השארנו אף אחד מחוץ לדרך. כולם הגיעו יחד למטרה בפסגת ההר. היו לנו מטרות והשגנו את כולן, ועל זה אני ממש שמח. השחקנים המשיכו לשחק ולהפגין עוצמה גם אחרי שהבטחנו את האליפות והופיעו בצורה טובה. זו הדרך של מכבי".

על המשך הדרך אמר: "אני חוזר לכאן ב-10 ביוני ונכון לעכשיו זו בהחלט לא שיחת פרידה. אני תמיד משאיר את הספקולציות עבורכם ואני עובד בצמוד לשחקנים ולראשי המועדון. להם אני מעביר את כל המחשבות ואת כל ההחלטות שלי".

על המאמץ הקבוצתי לסייע לזהבי לזכות במלכות השערים: "אני חושב שלא רק היום אלא כל העונה. הקבוצה מעל כולם וערן הצליח כי הקבוצה כולה עזרה לכך לקרות. כולם עבדו למען המטרה הקבוצתית וזה גם סייע לערן. מגיע לזהבי לזכות כי זה שחקן שמייצר כדורגל נפלא".

מאמן בני סכנין מרקו בלבול: "כמובן שהעונה הזו היא הצלחה גדולה עבורנו. אחרי שכבר הורידו אותנו ליגה ובטח לא נתנו סיכוי להיכנס לפלייאוף העליון, אני חושב שסכנין היא ההפתעה של הליגה ועשינו עונה מדהימה ומצוינת. לא נתנו לנו סיכוי להוציא נקודה בפלייאוף העליון וניצחנו את מכבי חיפה ומכבי תל אביב. אז במילה אחת פנטסטי".

כאשר נשאל מדוע לא מחתימים אותו על חוזה, השיב בלבול: "האמת שעדין לא היתה פנייה אבל בואו נחכה. כבר חודשיים שואלים מתי אני חותם. גם לי יש כמה אופציות אבל בואו נראה מה יהיה. מאוד נהניתי מסכנין והם נהנו ממני. אני מניח שבמשך השבוע הקרוב נדע מה קורה. זה שהתעסקנו בליגה זה היה מצוין ואני חושב שמגיעות הרבה מחמאות להנהלה על עונה שקטה מכל הבחינות. מילה טובה גם לצוות שלי שעשה עונה מדהימה".

ערן זהבי מכבי תל אביב מול עלי עוסמאן בני סכנין. קובי אליהו
נפרד מהעונה עם תואר אישי. זהבי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully