וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת העונה באירופה - 2013/14

20.5.2014 / 7:00

כריסטיאנו רונאלדו ושחקני העונה האמיתיים בספרד. לואיס סוארס ושחקן העונה האמיתי באנגליה. 11 המצטיינים של 2013/14 בליגות הבכירות באירופה, כולל הסמל של באיירן, הבינגו של רומא וזלאטן האחד והיחיד

טיבו קורטואה - אתלטיקו מדריד

האיש שעשה היסטוריה בספרד הוא אחד מסמלי השינוי של אתלטיקו מדריד. בגיל 19 הוא הפך לשוער הראשון של הקולצ'ונרוס, כשהגיע כמושאל מצ'לסי שרכשה את כרטיסו מגנק. את העונה הראשונה סיים עם זכייה בליגה האירופית, בשנייה סייע לקבוצה לזכות בסופרקאפ האירופי ובגביע המלך, וכעת הוא גם אלוף ספרד. שלוש שנים קסומות. אתלטיקו עשתה את הבלתי ייאמן בדרך לאליפות מרגשת - הראשונה שלה מאז 1996 - בה לשוער נבחרת בלגיה היה תפקיד מפתח. קורטואה שמר על רשת נקייה ב-20 מתוך 37 משחקי הליגה בהם פתח, הצטיין בניצחון היוקרתי בדרבי שנערך בברנבאו, סיפק עצירות מופלאות בשני המשחקים מול ריאל סוסיאדד, כיכב בניצחון על אספניול ובלט גם בקמפיין האירופי שעוד יכול להסתיים עם זכייה בליגת האלופות. הפרס על שם ריקרדו סאמורה, המוענק לשוער שספג הכי מעט שערים בלה ליגה, נשאר אצל קורטואה, שהוציא רק 24 כדורים מהרשת (לעומת 29 אשתקד) וקבע תקדים כזר הראשון שזוכה בתואר שנתיים ברציפות. גם בנבחרת העונה שלנו הוא נמצא זו השנה השנייה ברציפות. בדרך להיות השוער הטוב בעולם.

סרחיו ראמוס - ריאל מדריד

בעונה בה איקר קסיאס ראה בעיקר ספסל, הנה המנהיג האמיתי של ריאל מדריד. סרחיו ראמוס נמצא כבר תשע עונות בהרכב הבלאנקוס, מאז נרכש מסביליה ולקח את החולצה מספר 4 כיורש של פרננדו היירו. שחקן נבחרת ספרד שינה עמדות, ידע עליות ומורדות, אבל הצליח למצב עצמו רשמית בטופ העולמי בזכות הצטיינותו ביורו 2012. העונה, עם קרלו אנצ'לוטי על הקווים, הגיע שדרוג נוסף. ראמוס היה הדמות הדומיננטית בחלק האחורי של ריאל מדריד, שנתנה מענה למרבית הבעיות ההגנתיות שהעיקו עליה בעונה שעברה. ראמוס הדריך את דני קרבחאל, חיפה לא פעם על פפה ולקראת סיום העונה נכנס גם ל"זון" התקפי עם חמישה שערים בארבעה משחקים, כולל צמד ב-0:4 המהמם של הבלאנקוס במינכן בגומלין חצי גמר האלופות. סך הכול כבש ראמוס שישה שערים בכל המסגרות (כמו בשלוש העונות הראשונות שלו במועדון) ולמעשה הוא שחקן ההגנה הפעיל עם הכי הרבה כיבושים בלה ליגה. דל בוסקה לא יכול לקבל אותו בכושר טוב יותר.

מהדי בנעטיה - רומא

רוחות חדשות נשבו בבירת איטליה העונה. רודי גרסיה החזיר את הגאווה לרומא. המאמן החדש הצעיד את הקבוצה לעונה פנטסטית שהסתיימה עם סגנות וכרטיס לליגת האלופות, ובעיקר בנה תשתית ראויה להמשך. הבינגו הכי מוצלח של הג'אלורוסי היה מהדי בנעטיה. 13.5 מיליון יורו קיבלה אודינזה עבור הבלם המצטיין שלה, שהיה בנבחרת העונה של איטליה במדי הזברטה אשתקד ועשה זאת גם העונה כשחקן רומא. שחקן נבחרת מרוקו היה מעוז ההגנה שניצבה לפני מורגן דה סנקטיס. השוער שמר העונה על רשת נקייה ב-21 משחקים, וחב לא מעט לבנעטיה שתמיד היה התחנה האחרונה. 56 שערים ספגה רומא בעונה הקודמת, רק 25 בקמפיין הנוכחי. אל התיקולים המתוזמנים והשקט בחלק האחורי, בנעטיה בן ה-27 הוסיף גם חמישה שערי ליגה (יותר מכל בלם אחר בסרייה A) והוכיח את יעילותו בשני הצדדים. צ'לסי וברצלונה כבר מוכנות להיאבק על שירותיו.

גארי קייהיל - צ'לסי

הקבוצה של ז'וזה מוריניו ספגה לא מעט ביקורות מוצדקות בעקבות סגנון המשחק הציני בליגת האלופות, אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח: יש לה הגנה מצוינת. צ'לסי ספגה פחות מכל קבוצה אחרת בפרמיירליג (27 שערים) והבליטה בעיקר את גארי קייהיל, בעונה בה השתפר משמעותית וקפץ לדרגת הבלם הכי טוב באנגליה. שיתוף הפעולה של קייהיל עם ג'ון טרי היה מצוין, כשהבלם בן ה-28 זרח בעיקר מול קבוצות הצמרת. חלוצי מנצ'סטר סיטי נעלמו מולו בשני המפגשים, וגם את לואיס סוארס הוא השתיק בסיבוב הראשון. קייהיל הבקיע רק שער ליגה אחד בניצחון על סאות'המפטון ואחד נגד גלאטסראיי בליגת האלופות, אך החלק החשוב מבחינתו הוא משחק ההגנה, אותו הוא מתבל עם הרבה תשוקה והקרבה. עכשיו נראה אותו במונדיאל. בלי טרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פיליפ לאהם - באיירן מינכן

תציבו אותו כמגן, כקשר, איפה שרק תרצו. כמו שפפ גווארדיולה למד מהר מאוד, זה לא באמת משנה. "הוא השחקן הכי אינטליגנטי שאימנתי בקריירה שלי", אמר המאמן הקטלאני אחרי חודש בלבד בבאיירן מינכן. פפ השתמש בקפטן שלו בעיקר כקשר אחורי, מעין גרסה גרמנית וחכמה במיוחד של בוסקטס, ולאהם הציג יכולת משובחת מהרגע הראשון. השחקן הוורסטילי בן ה-30 דייק ב-91.4 אחוזים מהמסירות שלו העונה בבונדסליגה (שני רק לטוני קרוס), בישל ארבעה שערים ובניצחון על נירנברג בפברואר אפילו הבקיע שער נדיר מבחינתו. כמה נדיר? הראשון שלו מאז דצמבר 2010. באיירן טיילה לעוד אליפות. השנייה ברציפות שלה, השישית בקריירה של לאהם. גם את הגביע הוא הניף שוב, למרות פציעה קלה שאילצה אותו לנטוש את הגמר. קבלן תארים.

ארתורו וידאל - יובנטוס

הוא אמנם לא כבש בליגה מאז פברואר וסבל בחודשים האחרונים מפציעה טורדנית, אבל אי אפשר לקחת לארתורו וידאל את מה שעשה העונה עבור יובנטוס. ברגעים שבאמת הייתה תחרות מצד רומא, הקשר הצ'יליאני הוא זה שדאג להוביל את העקיפה של יובנטוס ואת פתיחת הפער בפסגה בדרך אל התואר. וידאל הבקיע 11 שערי ליגה (יותר מכל עונה קודמת בקריירה), כולל אחד ב-0:3 החשוב על הג'אלורוסי וגם שני צמדים, אליהם הוסיף חמישה בישולים. הוא נבחר לאיש המשחק חמש פעמים והיה היחיד שגם נתן תרומה באירופה, עם חמישה שערים בליגת האלופות ועוד שניים בליגה האירופית. פרט ליכולת ההתקפית שרק הלכה והשתפרה, וידאל המשיך לחלץ כדורים במרכז השדה (יותר מארבעה תיקולים מוצלחים בממוצע למשחק) והניע את יובנטוס גם בימים בהם אנדראה פירלו לקח מנוחה. יובה ניפצה את שיא הנקודות באיטליה, וידאל שבר את השיאים האישיים שלו. השידוך המוצלח יימשך?

יאיא טורה - מנצ'סטר סיטי

שחקן העונה האמיתי באנגליה. עם כל הכבוד לעונה המדהימה של לואיס סוארס, בשורה התחתונה הוא וליברפול בעטו בדלי וסיימו ללא תואר. לעומתו, יאיא טורה היה שם עבור מנצ'סטר סיטי גם במאני טיים. הוא זה שחילץ את קבוצתו מפיגור בגמר גביע הליגה והביא את התואר הראשון עם שער ובישול ב-1:3 על סנדרלנד. הוא גם זה שהחזיק את הסיטיזנס עם הראש מעל המים ברגעי המשבר, הניע את המכונה והפך לספק השערים העיקרי - מעמדת הקשר. 20 שערי ליגה היו העונה לשחקן נבחרת חוף השנהב, שבשלוש העונות הקודמות שלו בפרמיירליג גם יחד הגיע ל-18. 20 שערים! רק פרנק למפארד (22 כיבושים ב-2009/10) הבקיע יותר מהקישור. הביג בוס של מנצ'סטר סיטי גם תרם תשעה בישולים, אינספור חילוצי כדור והיה הקשר הדומיננטי באירופה העונה. עונת שיא בגיל 31. מפלצת אמיתית.

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

זוכה כדור הזהב לא נפקד מהרשימה. ריאל מדריד אמנם לא זכתה באליפות והוא החמיץ כמה משחקים (כולל את גמר גביע המלך) בגלל פציעות והרחקות, אבל זה לא הפריע לכריסטיאנו רונאלדו להמשיך לככב ולשבור שיאים. לקפטן נבחרת פורטוגל, שמוצא את הרשת מתי שהוא רק רוצה, הספיקו 30 מחזורים כדי להשיג את תואר הפיצ'יצ'י ולהבקיע 31 שערי ליגה. הוא גם קבע את שיא כל הזמנים בליגת האלופות כשכבש 16 ב-11 משחקים בלבד, ובסך הכול יש לו 50 שערים בכל המסגרות, לפני הגמר הגדול מול אתלטיקו מדריד שייערך בשבת. הגול האחרון היה אותו עקב מופלא בתוספת הזמן לרשת ולנסיה. אחד מני שערים נהדרים רבים שהבקיע רונאלדו העונה, בדרך לזכייה משותפת עם לואיס סוארס בנעל הזהב (המבקיע המצטיין באירופה). עונה בסיכומה הצליח להתעלות על יריבו הגדול ליאונל מסי, על המגרש ומחוצה לו. פנומן.

לואיס סוארס - ליברפול

הוא נבחר לשחקן העונה בפרמיירליג על ידי הליגה, העיתונאים, המאמנים, השחקנים ומי שרק תרצו. ובכל זאת, העונה יוצאת הדופן הזו של לואיס סוארס הסתיימה בדמעות. החלוץ האורוגוואי ממש אולץ להישאר באנפילד במהלך הקיץ והגיע לליגה רק במחזור השישי, זכר להרחקה משלהי העונה שעברה לאחר שנשך את ברניסלב איבנוביץ'. במשחק הראשון שלו הוא כבש צמד לרשת סנדרלנד. עד חג המולד היו לו כבר 19 שערים ב-12 משחקים, כולל חמישה צמדים, שלושער ורביעייה אחת. ההפגזה הכבדה של סוארס הובילה את ליברפול למקום הראשון ברגעי ההכרעה של העונה. הכי קרוב שהייתה לאליפות מאז הזכייה האחרונה ב-1990. אלא שזה לא הספיק. מלך שערי הפרמיירליג היה חתום על 31 שערים ו-12 בישולים מתוך ה-101 של קבוצתו הסוחפת והמלהיבה, אך לא מצא את הרשת מול היריבות הגדולות ולא יכול היה לעצור את הדמעות בסיום ה-3:3 הדרמטי מול קריסטל פאלאס, כשהבין שהתואר החשוב באמת חמק מבין ידיו. אולי בעונה הבאה.

דייגו קוסטה - אתלטיקו מדריד

מישהו זוכר את רדאמל פלקאו? 28 שערים היו לקולומביאני בעונה שעברה במדי הקולצ'ונרוס, לפני שנמכר ב-60 מיליון יורו למונאקו. זה הספיק אז למקום השלישי בליגה, במרחק של 24 נקודות מברצלונה האלופה. דויד וייה הגיע כמעין תחליף, אבל לדייגו סימאונה היה פתרון אחר לבור שנוצר בעמדת החוד. קראו לו דייגו קוסטה. החלוץ האגרסיבי, שאחז בגאווה בתואר הפרובקטור של הליגה הספרדית, לא זנח את שיטותיו הישנות. הוא פשוא שכלל אותן לדרגת אומנות והוסיף להן יכולת התקפית משובחת. 27 שערי ליגה כבש הברזילאי המתאזרח, מתוכם ארבעה שערי ניצחון, כולל זה בדרבי בברנבאו. בעונה שעברה, אגב, היו לו 10 שערים בלבד. הזינוק הנחשוני של דייגו קוסטה הביא אותו עד לסגל נבחרת ספרד, אם כי הפציעה במשחק האליפות עוד עלולה להשאירו מחוץ למונדיאל. מי האמין שהשחקן הזה, שהיה חלק מהרכב המחליפים של הקולצ'ונרוס בבלומפילד בתחילת העונה שעברה, יהיה במאי 2014 אחד החלוצים החמים בעולם? מטאור.

זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

שנה שנייה ברציפות שחקן העונה בצרפת, שנה שנייה ברציפות ברציפות מלך השערים בליג 1, שנה שנייה ברציפות הביא אליפות לפריס סן ז'רמן ושנה שנייה ברציפות הוא בנבחרת העונה שלנו. זלאטן איברהימוביץ' הפך העונה באופן רשמי לכדורגלן הגדול ביותר ששיחק בליגה הצרפתית הבכירה. "שחקן מכוכב אחר", הם קוראים לו. הפציעה בחודש האחרון של העונה מנעה ממנו לשבור את השיא האישי של 30 השערים מהעונה הקודמת, אך היכולת שלו הייתה אפילו יותר מרשימה. ביצועים מרהיבים כמעט מדי שבוע, שערים בלתי נשכחים (כולל שער העונה בבעיטת העקרב נגד באסטיה), בישולים קסומים ובעיקר השפעה אבסולוטית על הקבוצה שלו. כפי ששחקני צ'לסי יכולים להעיד, פ.ס.ז' בלי זלאטן זו קבוצה אחרת לגמרי. השבדי הבקיע 26 שערי ליגה (מלך השערים) כדי להוביל את הקבוצה מהבירה למסע מוצלח בהגנה על התואר ולקביעת שיא נקודות היסטורי, הוסיף 12 בישולים וקבע שיא קריירה עם 10 שערים בליגת האלופות. כמה חבל שהוא לא יהיה במונדיאל.

נבחרת המחליפים: קיילור נבאס (לבנטה), שיימוס קולמן (אברטון), ג'ורג'ו קייליני (יובנטוס), טיאגו סילבה (פריס סן ז'רמן), לוק שואו (סאות'המפטון), קוקה (אתלטיקו מדריד), אדן הזאר (צ'לסי), מרקו רויס (דורטמונד), אנטואן גריזמן (ריאל סוסיאדד), קרלוס טבס (יובנטוס), צ'ירו אימובילה (טורינו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully