וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - מכבי תל אביב: בוקולי סיכם לעונה נוספת

הקשר הוותיק יישאר בירוק: "אהיה פה עד הפרישה". בנאדו לשחקני חיפה לקראת משחק הפרידה מקרית אליעזר: "חשוב גם בשביל אירופה". יעקובו: "מקום מיוחד". אלברמן: "אנחנו מכבי ונרצה לשחק כמו אלופים" (ד', 19:30, ספ'1)

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 140. מכבי תל אביב מובילה 47-52 בניצחונות ועוד 41 משחקים נגמרו בתיקו.

* מתוך 68 המשחקים שמכבי חיפה אירחה, היא ניצחה 30 ומכבי תל אביב ניצחה 19. עוד 19 משחקים נגמרו בתיקו.

* הפרש השערים הכללי בין הקבוצות הוא 185-191 לטובת מכבי תל אביב.

* הפרש השערים בין הקבוצות כשמכבי חיפה מארחת הוא 82-113 לטובת הירוקים.

* אם ערן זהבי יבקיע, בית"ר ירושלים תהיה הקבוצה היחידה בעונת 2013/14 שלא ספגה ממנו.

* אבל לזהבי יש רק שער אחד נגד מכבי חיפה - במדי הפועל ת"א, בניצחון 1-4 על הירוקים בפברואר 2011.

נתונים: אתר דריבליסט

צעיף הפרידה הרשמי של מועדון כדורגל מכבי חיפה מקריית אליעזר. מכבי חיפה
הצעיפים המיוחדים לקראת המשחק האחרון/מכבי חיפה

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

מכבי חיפה הודיעה היום כי הקשר הוותיק גוסטבו בוקולי סיכם לעונה נוספת. המשא ומתן עם בוקולי נמשך כבר מספר ימים, אבל הוא סיכם על חוזה לעונה נוספת כבר אחרי הפגישה הראשונה. במועדון אמרו היום כי "לא היה ספק שבוקולי ימשיך בקבוצה" וסיפרו כי סטנוייביץ' נתן את הירוק הירוק עוד במהלך שהותו בארץ. בוקולי חגג יום הולדת 36 בפברואר האחרון ונראה כי בהמשך הדרך חיפה תבטיח לו גם תפקיד מקצועי במערכת. השחקן שקיבל אזרחות רוצה להשתקע בישראל. "זו השנה ה-11 שלי במועדון ואין מאושר ממני על כך, אהיה פה עד סוף הקריירה", אמר בוקולי. "אתן הכל על מנת לעזור לקבוצה בעונה הבאה ותמיד אהיה פה למען הצלחת המועדון".

שלושה ימים לפני שיסיים את תפקידו באופן רשמי, אריק בנאדו ינסה להוביל מחר את מכבי חיפה למקום הרביעי המוביל לאירופה. למאמן יש סגל חסר מאוד, ואתמול התאמנו תשעה שחקנים בלבד, רובם שחקני נוער, מאחר וחלק מהשחקנים עשו אימון שחרור. המאמן התקשה לתרגל את ההרכב אבל עושה רושם שבגלל הפציעות הרבות הוא לא ישתנה. על מנת ליצור אווירת אימון, בנאדו החליט להצטרף בעצמו למשחקונים ואתמול כבש צמד. אלכסנדר סטנוייביץ' מעודכן כל הזמן בתוצאות של משחקי הקבוצה ותקצירים שלו נשלחים אליו לסרביה, כדי שיוכל לעקוב אחר המתרחש בקבוצה.

אריק בנאדו פרסם את הסגל למשחק, בו ייכללו לא מעט שחקני נוער: עאיד חבשי, ערן ביטון, יובל יוסיפוביץ', עדי קוסטנטינוס, רז מאיר ושון וייסמן. המאמן עשוי לערוך שינוי אחד בהרכב כשאדין צוצאליץ' יירד לספסל ובמקומו יפתח אנדריי פיליאבסקי, אבל ההחלטה הסופית תתקבל רק מחר. מהמשחק ייעדר שוב אביחי ידין, וגם שאר הפצועים לא בסגל. בנאדו אמר לשחקנים: "זה משחק פרידה מקרית אליעזר, משחק חשוב. עשו הכל כדי לנצח את המשחק האחרון בקריית אליעזר. זה חשוב גם עבור הכרטיס לאירופה".

כחצי שעה לפני שריקת הפתיחה ייערך טקס פרידה מהאצטדיון. תחולק חוברת בהוצאה מיוחדת וכן כרטיס הכניסה האחרון מעוצב וייחודי למזכרת. הקופות מחר לא צפויות להיפתח מאחר ונותרו מאות כרטיסים בלבד במחירים מוזלים. חיפה הודיעה כי שחקני האליפות הראשונה יגיעו למגרש. כמו כן, ימכרו צעיפים וחלוצות מיוחדות לרגל המאורע. כמה שחקני עבר ממכבי חיפה אמרו דברים פרידה.

אייגביני יעקובו: "קרית אליעזר זה מקום מאוד מיוחד בשבילי, הבית של מכבי. נהניתי לשחק שם עם השחקנים הגדולים ביותר. בשבילי משחקי הדרבי באותן שנים היו הכי מרגשים, האווירה של הקהל הנהדר שלנו והיריבות בין הקבוצות בעיר הייתה תפאורה לכדורגל נהדר".

יוסי בניון: "לשמחתי היו לי הרבה רגעים טובים ויפים במגרש הזה. לא קל לבחור, אבל אם לצמצם לשניים אז המשחק נגד פריס סן ז'רמן ברגע שאלון מזרחי כבש את הניצחון הייתה אווירה מדהימה ותחושה של אושר אדיר. הרגע השני מהבחינה האישית זה שער הניצחון בדרבי (2:3). שוב התפרצות אדירה של רגשות. היה משהו מיוחד באוויר באותו הרגע".

ראובן עטר: "אין ספק שאחד הרגעים הכי זכורים לי הוא ה-0:5 נגד מכבי תל אביב בעונת 1993/4. היריבות בינינו למכבי תל אביב הגיעה לשיאים גם בגלל המצב בטבלה. לא אשכח את האווירה המטורפת שהייתה באצטדיון, אחרי כל שער שהבקענו המגרש פשוט רעד וזה היה ניצחון שסימל אליפות".

המשא ומתן לגבי קני סייף יתפוס תאוצה רק בשבוע הבא. בשלב זה, סייף הוא המועמד היחיד שלגביו מתנהל משא ומתן רציני. גם שיר צדק על הפרק, אבל חיפה לא מתכוונת לשלם 600 אלף יורו.

אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים מול שון וייסמן שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
הצעירים ימשיכו לקבל דקות. שון וייסמן/ברני ארדוב

מכבי תל אביב:

האלופה הטרייה ממשיכה לדלג בין מסיבה לחגיגה ובין לבין היא תשתתף באירוע הפרידה מקרית אליעזר: "זה לא קל, אבל צריך לזכור שאנחנו מכבי ואנחנו יכולים להכריז כבר סופית שאנחנו אלופים ונרצה לשחק כמו אלופים. בטח ובטח כשמדובר במפגש יוקרתי וחשוב גם עבור מכבי חיפה. מעבר לזה שאנחנו רוצים לנצח בכל משחק, אנחנו גם רוצים להיות פקטור הוגן, בתחרות על המקום לאירופה, כך שמבחינתנו אנחנו ניתן את הכול", אמר גל אלברמן באירוע השקה מיוחד של אדידס.

אלברמן נשאל על רגע מיוחד שהוא נוצר מהאצטדיון בקרית אליעזר ולאחר היסוסים השיב: "אני חושב שכל המפגשים עם מכבי חיפה, לי באופן אישי תמיד היו מפגשים של קבוצות גדולות ומשחקי עונה. אני חושב שהניצחון שלנו 0:3 בתחילת העונה במחזור השלישי, זה היה אחד הרגעים שאני בהחלט אזכור מהאצטדיון הזה".

מי שלא יהיו בסגל הם מהראן ראדי המוצהב וראדה פריצה הפצוע בברכו. המאמן פאולו סוזה עשוי לעשות מספר שינויים בהרכב לעומת ה-11 שפתחו בתחילת השבוע נגד עירוני קרית שמונה, כאשר גל אלברמן, איתן טיבי וטל בן חיים מועמדים לפתוח הפעם בהרכב. השוער ברק לוי צפוי להמשיך בין הקורות. המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף צפוי להגיע למשחק, לאחר שלא נכח במשחק נגד קרית שמונה בבלומפילד. בימים האחרונים נתגלו חילוקי דעות בין קרויף והבעלים מיטש גודהאר, בכל הנוגע לגובה התקציב שיוקצה לרכש לקראת העונה הבאה.

גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
עכשיו הוא רוצה לדגמן ניצחון בקרית אליעזר. אלברמן/קובי אליהו

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: אלון תורג'מן

עבור רוב שחקני מכבי חיפה, המטרה היחידה שנותרה היא כרטיס לאירופה. עבור אלון תורג'מן – ניסיון לשבור שיא אישי מאז קבוצת הנוער. עד היום יש לחלוץ המצוין 15, ואם יכבוש עוד צמד ישחזר את העונה הגדולה שלו מטוברוק, שעזרה לו להגיע לליגת העל ומשם לפרוץ לתודעה. מול הצהובים של סוזה זה יהיה קצת יותר קשה.

מכבי תל אביב: ברק לוי

השוער הצעיר לא קיבל העונה מספיק הזדמנויות להוכיח את יכולתו, לאחר שסוזה העדיף תמיד את השוער הבכיר חואן פאבלו. לוי נמצא בימים אלה במשא ומתן על הארכת חוזהו במועדון, אולם גם במקרה של חתימה על חוזה ארוך טווח יתכן ובעונה הבאה יושאל לקבוצה שתתן לו את חולצת ההרכב הראשון. יכולת טובה של השוער הצעיר בשני מחזורי הסיום, יכולה בהחלט לפתוח לו אפשרויות רבות לקראת העונה הבאה.

ברק לוי שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הזדמנות להראות מה הוא שווה. ברק לוי/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אלעד גבאי, סארי פלאח, אנדריי פיליאבסקי (אדין צוצאליץ'), שמואל שיימן, גוסטבו בוקולי, עדי קוסטנטינוס, רובן ראיוס, טאלב טואטחה, אלון תורג'מן, שובל גוזלן.

מכבי תל אביב: ברק לוי, שרן ייני, קרלוס גרסיה (רמי מרבאל), איתן טיבי, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, , דן אינבינדר (ניקולה מיטרוביץ'), ערן זהבי, דור מיכה, טל בן חיים, ברק בדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully