וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: זלאטן שחקן העונה, פ.ס.ז' השתלטה על הפרסים

השבדי נבחר בפעם השנייה ברצף, וראטי השחקן הצעיר, סיריגו השוער המצטיין, רק בלאן הפסיד. לאנדרו הודיע על פרישה

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן עם המאמן לורן בלאן. Michel Euler, AP
הכוכב קטף שני פרסים, המאמן נותר מאחור. זלאטן איברהימוביץ' עם לורן בלאן/AP, Michel Euler

שחקני פריס סן ז'רמן קטפו הערב (ראשון) את מירב הפרסים בטקס נבחרי העונה של הליגה הצרפתית. כוכב הערב היה כמובן זלאטן איברהימוביץ', מלך שערי הליגה עם 25 כיבושים, שנבחר כצפוי לשחקן העונה בפעם השנייה ברציפות (כמו שעשה לפניו אדן הזאר) אחרי שהביא עוד אליפות לבירה. החלוץ השבדי לא הסתפק בשי אחד, וקיבל גם את הפרס על שער העונה, בזכות בעיטת העקרב לרשת של באסטיה.

את פרס השחקן הצעיר של העונה קיבל מרקו וראטי, הקשר האיטלקי של האלופה, שהקדים את מגן טולוז סרז' אורייה ואת חאמס רודריגס ולייבין קורזאבה ממונאקו. גם השוער המצטיין של העונה הגיע מפ.ס.ז' וזהו סלבטורה סיריגו, שניצח די במפתיע את וינסנט אניימה והקדים גם את סטפן רופייה (סנט אטיין) וסטיב מנדנדה (מארסיי) בדרך לתואר שני רצוף שלו. אפילו השוער המצטיין של הליגה השנייה שייך לפ.ס.ז': אלפונס אראולה הצעיר שכיכב העונה בלאנס.

שוער ליל, וינסנט אניימה. רויטרס
רבים חשבו שהוא ייבחר לשוער העונה. וינסנט אניימה/רויטרס

רק בקרב על מאמן העונה פריס סן ז'רמן הפסידה, כשמאמנה לורן בלאן ראה את רנה ז'יראר מקבל את הכבוד על כך שהוביל את ליל לפתיחת עונה נהדרת ולמקום השלישי, אולי גם לליגת האלופות. גם קלאודיו ראניירי ממונאקו ורמי גארד מליון היו מועמדים.

ה-11 של העונה: סלבטורה סיריגו (פ.ס.ז'), סרז' אורייה (טולוז), לואיק פראן (סנט אטיין), טיאגו סילבה (פ.ס.ז'), לייבין קורזאבה (מונאקו), מרקו וראטי (פ.ס.ז'), טיאגו מוטה (פ.ס.ז'), חאמס רודריגס (מונאקו), אדינסון קבאני (פ.ס.ז'), אלכסנדר לקאזט (ליון), זלאטן איברהימוביץ' (פ.ס.ז').

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אדינסון קבאני שחקן פריס סן ז'רמן חוגג עם טיאגו סילבה. רויטרס
שישה שחקני פ.ס.ז' בנבחרת העונה. אדינסון קבאני עם טיאגו סילבה/רויטרס

השוער הוותיק מיקאל לאנדרו (35) הודיע בטקס כי יפרוש מיד לאחר המונדיאל, בו הוא צפוי לשמש כשוער השלישי של נבחרת צרפת. לאנדרו הפך העונה לשיאן ההופעות בליג 1 כששבר את שיאו של ז'אן לוק אטורי ממונאקו, והוא יסיים עם 617 משחקים בליגה הבכירה.

את הבכורה שלו ערך לאנדרו במדי נאנט ב-1996, כשהיה בן 17, וכבר במשחק הראשון עצר פנדל. הוא הפך לקפטן הקבוצה בגיל 19, זכה איתה באליפות ב-2001 והגן על שערה במשך עשור שלם. בקיץ 2006 עבר לפריס סן ז'רמן, שיחק בבירה שלוש שנים והסתפק בזכייה אחת בגביע הליגה ב-2008, לפני שהמשיך לליל והיה שותף לדאבל ההיסטורי ב-2011. אחרי שלוש עונות וחצי בליל, הוא הגיע לבאסטיה בדצמבר 2012 ויערוך את הופעת הפרידה שלו מול לא אחרת מאשר קבוצת נעוריו נאנט ביום שבת הקרוב.

שוער ליל, מיקאל לאנדרו. רויטרס
יסיים קריירה מפוארת אחרי המונדיאל. מיקאל לאנדרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully