וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סנט לואיס הצילה את ארה"ב משאלות על הומופוביה"

11.5.2014 / 14:40

בחירתו של מייקל סם ל-NFL מכה גלים: "הנשיקה שלו לבן זוגו הייתה רגע גדול עוד יותר". רבים חגגו בברים הומוסקסואלים

מייקל סם חוגג את בחירתו בדראפט על ידי סנט לואיס ראמס. AP
הרגע הגדול ביותר. סם מנשק את בן זוגו/AP

ארצות הברית כולה עצרה את נשימתה לרגע הלילה (בין שבת לראשון), כאשר מייקל סם, שהיה הספורטאי הפעיל הראשון אי פעם באחד מענפי הספורט הבכירים בארצות הברית שיצא מהארון, נבחר בדראפט ה-NFL. סם, שסיים את לימודיו במכללת מיזורי ואז הצהיר שהוא הומוסקסואל בפברואר האחרון, נאלץ להמתין עד לסיבוב השביעי והאחרון של הדראפט, אז לקחה אותו סנט לואיס עם הבחירה ה-249. מיד לאחר שקיבל את הטלפון המיוחל בו התבשר על ידי הקבוצה על בחירתו, נישק סם את בן זוגו ברגע ששודר ישירות בטלוויזיה האמריקאית ובאופן צפוי, גרר שלל תגובות.

אריק אדלסון מ"יאהו" כתב על הנשיקה המדוברת: "הרגע הזה מוכיח שלמייקל סם יש את מה שצריך כדי להיות שחקן ב-NFL. סם סיפק עוד רגע חשוב בהיסטוריית הספורט האמריקאי עם הבחירה שלו, ומיד הוא סיפק עוד אחד, עם הנשיקה לבן זוגו. עצם הבחירה שלו הייתה רעידת אדמה, אבל הנשיקה, לעיני האומה כולה, שתדבר על זה ורק על זה בימים הקרובים, הייתה משהו גדול עוד יותר. עכשיו מצפים לו ימים לא פשוטים, אבל עוד קודם לכן, ננסה כולנו להיאחז בדבר החשוב שזכינו להיות חלק ממנו".

מייקל סם, השחקן שיצא מהארון, נבחר בדראפט ה-NFL

סם זכה לשיחות ממאמן סנט לואיס ג'ף פישר, כמו גם מהבעלים של הקבוצה סטן קרונקי. הפרשנים בארצות הברית מיהרו להסביר מדוע סנט לואיס היא הקבוצה המושלמת עבור סם, הן מבחינה ספורטיבית והן מבחינת האווירה בעיר ובחדר ההלבשה, שתהיה כזו שתאפשר לו להשתלב ולהצליח. סנט לואיס מרוחקת רק 170 ק"מ מאוניברסיטת מיזורי, במדיה כיכב סם בשנים האחרונות.

"הליגה צריכה להודות לסנט לואיס. היא הצילה את כולם מהצורך לענות על שאלות שנוגעות להומופוביה ושהיו עולות אם סם לא היה נבחר", נכתב ב-ESPN, "הקבוצה גם נתנה לסם את ההזדמנות להוכיח שהוא ראוי לשחק ברמות האלה". אגב, בארצות הברית ידעו לדווח כי אוהדים רבים התקבצו בברים המזוהים עם הקהילה ההומוסקסואלית בארצות הברית וצפו באקסטזה ברגע הבחירה של סם. הסיבוב השביעי והאחרון בדראפט הפוטבול לא נוטה להביא יותר מדי רייטינג, אולם הפעם, המצב היה שונה לחלוטין. סם צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תודה לסנט לואיס ראמס ולכל העיר סנט לואיס. אני רוצה להגיע בה לגדולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בברים ההומוסקסואלים חגגו. שימו לב לשלט "I Love Sam"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ייסון קולינס, שחקן ברוקלין נטס, שהיה ההומוסקסואל הראשון ב-NBA, מסר: "זה יום גדול עבור ה-NFL ועבור מייקל ומשפחתו. שלחתי למייקל הודעה. קיוויתי שהוא ייבחר על ידי הקבוצה שאני אוהד, אינדיאנפוליס. אבל אני מאוד שמח עבורו ועל כך שהוא נבחר והחלום שלו יכול להתגשם. תהיה לו הזדמנות גדולה ואני מאחל לו בהצלחה".

טי ג'יי מו, ששיחק עם סם במיזורי וחתם בעצמו בסנט לואיס לפני שבוע, צייץ בהתרגשות: "ברוכים הבאים לסנט לואיס!!! שוב חברים לקבוצה". מספר שחקנים נוספים ברחבי הליגה השתמשו בטוויטר על מנת להביע את שמחתם על הבחירה ואפילו החשבון הרשמי של ה-NFL צייץ: "ברוכים הבאים לליגה מייקל סם".

מהבית הלבן נמסר: "הנשיא ברק אובמה מברך את מייקל סם, את הראמס ואת ה-NFL על כך שלקחו צעד חשוב קדימה במסע הלאומי שלנו. הקהילה ההומו-לסבית בארצות הברית מוכיחה בכל יום שצריך לשפוט אותך על מה שאתה עושה ולא לפי מי שאתה".

אלן דג'נרס. Kevin Winter, GettyImages
גם אלן בירכה/GettyImages, Kevin Winter

אלן דג'נרס, לסבית מוצהרת מזה שנים רבות, צייצה: "כל כך גאה בסנט לואיס ראמס שהראו שאין ממה לפחד. ברכות, מייקל סם". הקומיקאי סת' מאיירס כתב: "ברכות למייקל סם וברכות לסנט לואיס. ואני מצטער עבור בחירות 250 והלאה, אבל נראה לי שאפסיק לצפות עכשיו". מנחה הטלוויזיה פירס מורגן: "נכנסתי בסטן קרונקי על הדרך בה הוא ניהל את ארסנל, אבל מה שהוא עשה היום ב-NFL זה צעד אמיץ ונהדר".

אבל לא הכול עבר בשלום ושמחה. דון ג'ונס, שחקן השנה השנייה של מיאמי דולפינס, צייץ מיד לאחר בחירתו של סם והתמונה בטלוויזיה של הנשיקה המדוברת "OMG" ו-"Horrible". ג'ונס מיהר למחוק את אותם ציוצים מחשבון הטוויטר שלו, אולם הג'נרל מנג'ר של הקבוצה מפלורידה, דניס היקי, היה מאוד לא מרוצה: "סיפרו לי על הציוצים ואני מאוד מאוכזב מהם. זה לא מה שאנחנו, כארגון, רוצים לייצג. הדראפט הוא חגיגה עבור שחקנים רבים, הם משיגים בו את חלום חייהם וגם מייקל סם הוא אחד מהם. הבחירה שלו נהדרת לליגה. אשב עם ג'ונס לשיחה ואטפל בנושא". כאשר ב-ESPN הראו את סם מנשק את בן זוגו, הקוורטרבק קייס מקוי, ששיחק בעברו באוניברסיטת טקסס, צייץ: "ESPN, אתם רציניים?".

  • עוד באותו נושא:
  • מייקל סם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully