וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: סלבי ניצח את אוסליבן וזכה באליפות העולם

מארק סלבי רשם קאמבק אדיר מול אוסליבן הלא יציב, כשפיגר 10:5 והפך ל-14:18 דרמטי מול יריבו המר: "אין מתוק מזה"

שחקן הסנוקר מארק סלבי. Gareth Copley, GettyImages
קר רוח ברגעים המכריעים. סלבי/GettyImages, Gareth Copley

מארק סלבי זכה הלילה (שני) לראשונה בקריירה באליפות העולם בסנוקר, אחרי שגבר 14:18 על רוני אוסליבן במשחק הגמר. האנגלי בן ה-30 כבר פיגר 10:5 מול אלוף העולם המודח, אבל ידע להתאושש, זכה בעשרה מתוך 12 המשחקונים הבאים, והשלים קאמבק מרשים בדרך לניצחון דרמטי. עבור אוסליבן, שחיפש זכייה שלישית ברציפות, זה היה הפסד ראשון בגמר בשפילד, אחרי חמש זכיות.

אוסליבן שלט לחלוטין בהתמודדות ביום הראשון ונראה חד ובמיטבו, כמו לאורך כל הטורניר, והעובדה שסיים את היום הראשון ביתרון 7:10 בלבד לא ייצג את הפער בין השחקנים. סלבי, מנגד, ידע לנצל כל טעות קטנה של רוני רוקט כדי לשמור על פער מינימלי, ותסכל את האלוף כשלא איפשר לו לברוח.

בתחילת היום השני סלבי המשיך את המומנטום שלו, והשווה ל-10:10. ברגעים האלה אוסליבן נראה מבולבל וחסר ביטחון, והרבה לבצע שגיאות לא אופייניות. השיא הגיע במשחקון ה-23, במצב של 11:11, כשאוסליבן כבר היה על סף ניצחון, אבל החטיא ורוד פשוט בסיומו של משחקון מתיש שנמשך 50 דקות, ואיפשר לסלבי להשלים מהפך ולעלות ל-11:12 לפני הסשן האחרון.

בסשן המכריע שני השחקנים כבר היו עצבניים, עם ידיים רועדות, אוסליבן הצליח להלחיץ מעט את יריבו בן ה-30 ועם שני משחקונים רצופים צימק ל-15:14, אבל סלבי הגיב בברייק נהדר של 127, וידע לסגור את הסיפור מול יריבו המר ולהשלים זכייה מתוקה.

רוני אוסליבן, אליפות העולם סנוקר. GettyImages
הזכיר את ימיו הרעים, עם התפרקות מנטלית והחטאות אומללות. אוסךיבן/GettyImages

כידוע, בין סלבי לאוסליבן יש יריבות ארוכה, כשבעבר "הרוקט" ביקר את סגנון המשחק של בן ארצו. סלבי, מנגד, כבר חזר בעבר פעמיים מפיגור מול אוסליבן, כשניצח ארבעה משחקונים ברציפות גם בווילס 2008 וגם במאסטרס 2010 כשאוסליבן היה רחוק משחקון אחד בלבד מניצחון.

היום שוב אוסליבן הראה סדקים מנטליים ברגעים החשובים, ועם כמה החטאות מסמרות שיער, הזכיר את חוסר היציבות שלו מהימים שלפני שיתוף הפעולה המוצלח שלו עם ד"ר סטיב פיטרס, הפסיכולוג ששיקם אותו והחזיר אותו למיטב. הפעם אוסליבן לא הצליח להיות בשיאו ברגעי האמת, ונכנע.

סלבי, מנגד, חגג לא רק זכייה ראשונה בתואר היוקרתי, אלא גם הוסיף את הפרס הכספי הגבוה בתולדות המשחק, 300 אלף ליש"ט. "בהתחלה לא הייתי במיטבי, אבל השתפרתי ככל שהמשחק התקדם", אמר בסיום, "ואין דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר לנצח את רוני בגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully