וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו לבנות פנתיאון חדש: ניתוח סדרות חצי גמר המערב ב-NBA

אסף רביץ

5.5.2014 / 15:16

ווסטברוק ודוראנט נגד גריפין ופול. המכונה של טוני פארקר מול מר מאני טיים דמיאן לילארד. אחרי הסיבוב הראשון המדהים, רק אפשר לדמיין מה מצפה לנו בהמשך. אסף רביץ מנתח את חצאי גמר המערב

שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט. Danny Moloshok, AP
הסיבוב הראשון מדהים? יש הרגשה שעדיין לא ראינו כלום. דוראנט וגריפין/AP, Danny Moloshok

(1) סן אנטוניו ספרס – (5) פורטלנד טרייל בלייזרס

מאזן בעונה הרגילה: 2:2

המאמנים בפלייאוף: גרג פופוביץ' 86:137, טרי סטוטס 6:5

איך סן אנטוניו תנצח: עבור ההגנה של הספרס, דאלאס הייתה הכנה מצוינת לסדרה מול פורטלנד. שתיהן מבססות את משחק ההתקפה שלהן על פאוור פורוורד שאסור להשאיר לו מטר לזריקה מחצי מרחק ושיקלע בקלות מול שחקנים נמוכים ממנו. הפתרון של גרג פופוביץ' ללמרקוס אולדרידג' אמור להיות זהה לפתרון שלו לדירק נוביצקי - טיאגו ספליטר. הברזילאי היה נהדר בסיבוב הראשון בשני הצדדים, אך ההגנה שלו על נוביצקי הייתה החשובה ביותר. הוא גבוה מספיק כדי להקשות על כל זריקה, זריז מספיק כדי להיצמד אל השחקן שלו ולהגיב כשהוא מנסה לחדור ובקיא ברזי ה-verticality (העמידה היציבה עם ידיים למעלה שמונעת שריקה לעבירות כשהשחקן התוקף יוצר מגע, זו המומחיות של רוי היברט).

אני מניח שדני גרין יקבל את דמיאן לילארד בתור פרויקט, בשנה שעברה הוא הצליח למרר את החיים לסטף קרי ואם ישחזר את העבודה הזו מול לילארד יהיה לבלייזרס קשה מאוד, מאחר והם תלויים הרבה יותר מדאלאס בסקוררים המובילים שלהם (אין להם מחליפים שיוכלו לשחזר את התרומה של דווין האריס, וינס קרטר ודוואן בלייר מהספסל של דאלאס). ומה לגבי ההתקפה? סן אנטוניו תמשיך לעשות מה שהיא עושה, חובת ההוכחה על פורטלנד שהיא מסוגלת להקשות עליה.

שחקני סן אנטוניו ספרס, טים דאנקן, מאנו ג'ינובילי, טוני פארקר. Eric Gay, AP
מי יכול עליהם, הא?/AP, Eric Gay

איך פורטלנד תנצח: קודם כל, הבלייזרס יצטרכו לשכוח לחלוטין מהסדרה מול יוסטון. הפעם הם פוגשים את האנטיתזה המוחלטת, קבוצה מסודרת שכמעט לא טועה, הפעם הם לא יוכלו להרשות לעצמם להיקלע לפיגור בכל משחק. יכול להיות שיהיו כאלה שימליצו לטרי סטוטס לאמץ את העקרונות ההגנתיים של ריק קרלייל מול הספרס, מה גם שהם מתאימים להגנה של סטוטס עצמו שממעט להביא עזרה מקלעי השלוש. אבל חשוב לזכור שההגנה של דאלאס עבדה בדיוק לשני משחקים, בחמשת המשחקים הבאים סן אנטוניו סיפקה נתון מדהים של 114.7 נקודות ל-100 פוזשנים. ההגנה היחידה שבאמת מקשה על הספרס היא הגנה אגרסיבית עם הרבה רוטציות. פורטלנד לא ידועה כקבוצת הגנה כזו, היא גם כופה הכי מעט איבודים בליגה, אבל זו קבוצה צעירה שיכולה להרשות לעצמה קצת טירוף הגנתי. הגיע הזמן שניקולא באטום, שעשוי לשמור על טוני פרקר, יממש את הפוטנציאל ההגנתי שלו.

בהתקפה, שני דברים חשובים פועלים לטובת הבלייזרס. הראשון הוא שבפיק נ' רול עם למרקוס מוביל הכדור יוכל לנצל את ההיצמדות של ספליטר (או כל שומר אחר) ללמרקוס כדי להתפנות לזריקה מבחוץ או לחדירה. המהלך הקבוע של דאלאס במאני טיים היה פיק נ' רול עם נוביצקי בו מוביל הכדור לקח את הזריקה, לפורטלנד יש שחקנים לא פחות מתאימים למשימה. היתרון השני הוא שטוני פרקר יצטרך לשמור על מישהו, מול שלישיית שחקני החוץ של פורטלנד אי אפשר להחביא אותו. מול יוסטון, היו רגעים בהם סטוטס השתמש ב-"התקפת ג'יימס הארדן" - תוקפים דרך מי שהארדן שומר עליו. עם פרקר זה יכול לעבוד עוד יותר טוב, מאחר והוא לא יוכל להתמודד עם משחק הפוסט של ווס מתיוז או עם הגובה של באטום. אני מניח שפרקר ישמור דקות ארוכות על באטום, שפופ יסמן את הצרפתי כשחקן שצריך להוכיח שהוא יכול להפוך לבעיה קבועה עבורו ולא רק שחקן שמופיע להבלחות. בקיצור, באטום הולך להיות שחקן חשוב מאוד בסדרה הזאת בשני הצדדים.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
גארד פורטלנד טרייל בלייזרס דמיאן לילארד חוגג ניצחון על יוסטון רוקטס. Greg Wahl-Stephens, AP
ההגנה של באטום, היכולת של אולדרידג' והסלים שלו במאני טיים יכולים לעשות את ההבדל לפורטלנד. לילארד/AP, Greg Wahl-Stephens

למה זו ה-סדרה: יש משהו מיוחד במפגש בין כוח עולה לשומרי הגחלת. הסדרה בין הספרס לגולדן סטייט בשנה שעברה הייתה מרתקת, פורטלנד מאיימת להיות גרסה משופרת של הווריורס עם יותר כלים התקפיים ופחות תלות בשחקן בודד. זה יהיה עוד מפגש בין שתי קבוצות התקפה נהדרות, וכאשר נגיע לדקות האחרונות של משחקים צמודים זה יהיה לילארד טיים. עוד כמה סלים גדולים של לילארד יכולים להפוך את הסדרה הזאת להרבה יותר צמודה.

ולתחזית: אחרי שהימרתי נגד פורטלנד בסיבוב הקודם, אני נאלץ להמר נגדם שוב. לא בגללם, בגלל היריבה. תקפצו רגע למעלה למאזן הפלייאוף של שני המאמנים, הפער בין השחקנים מבחינת ניסיון דומה. פורטלנד תיתן פייט, יש לה סיכוי לא רע לגנוב ביתיות באחד משני המשחקים הראשונים בעזרת נפילת מתח צפויה של הספרס אחרי משחק 7 האדיר מול דאלאס, אבל ככל שהסדרה תתקדם פופ ימצא את הפתרונות שלו. 2:4 לסן אנטוניו.

שחקן סן אנטוניו ספרס קאווי לנארד מטביע לצד טים דאנקן (מרכז) מול שחקן פורטלנד טרייל בלייזרס רובין לופז (שמאל). Darren Abate, AP
יש משהו מיוחד במפגש בין כוח עולה לשומרי הגחלת. לנארד, דאנקן ולופז/AP, Darren Abate

(2) אוקלהומה סיטי ת'אנדר – (3) לוס אנג'לס קליפרס

מאזן בעונה הרגילה: 2:2

המאמנים בפלייאוף: סקוט ברוקס 28:33, דוק ריברס 60:68

איך OKC תנצח: קווין דוראנט התעורר אתמול בבוקר אל עולם חדש מופלא, עולם בלי טוני אלן. אין בסגל של דוק ריברס שחקן שיכול להתקרב לעבודה של אלן על KD וליכולת שלו להתעלם מחסימות. מאט בארנס יקבל את המשימה, אבל הוא יותר שחקן של אנרגיות משומר אישי גדול ויתקשה מאוד להימנע מעבירות. דני גריינג'ר ייאלץ להתמודד עם ה-MVP וגם ג'ארד דאדלי המאכזב יישלף מהנפטלין, אך השיטה המרכזית של ריברס תהיה שימוש בדאבל-טימים והתכווצות של ההגנה. בניגוד לתדמית שלה, OKC דווקא יודעת לנצל הגנות שמתמקדות בדוראנט כדי להפעיל אחרים, במשחקי העונה הרגילה היו לדוראנט 8 אסיסטים למשחק מול הקליפרס.

סקוט ברוקס יצטרך להכריע האם להשאיר בחמישייה את קרון באטלר או להחזיר את תאבו ספולושה, אם הוא מדגיש התקפה או הגנה. עם באטלר היו לת'אנדר שתי הצגות התקפיות מול ממפיס וראסל ווסטברוק נראה בהן כמו מנהל משחק. אבל באטלר יתקשה מאוד לרדוף אחרי ג'יי ג'יי רדיק בתרגילי החסימות עבורו, ומה שיותר חשוב - ספולושה יכול לשמור על כריס פול ולהשאיר את רדיק לווסטברוק. מול קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, הגיוני שברוקס יתמקד בהגנה. אם ספולושה יתמודד עם הפיק נ' רול של פול בלי להזדקק ליותר מדי עזרה זה יהיה חשוב במיוחד ל-OKC, כי פול יודע לפרק במסירות את הגנת העזרה מבוססת האתלטיות של הת'אנדר.

שחקני אוקלהומה סיטי ראסל ווסטברוק (ימין) וחברו ת'אבו ספולושה (שמאל. AP
אני לוקח את פול, אתה את רדיק. ווסטברוק וספולושה/AP

איך הקליפרס ינצחו: גם בלייק גריפין בטח שמח להתעורר לעולם נטול דריימונד גרין (בהזדמנות זו - איזה כיף שיש שחקנים כמו אלן וגרין, כמה חבל שהם לא ממשיכים איתנו). מי ישמור על בלייק? כנראה קנדריק פרקינס ינסה, לאחר שסגר נהדר את זאק רנדולף בסיבוב הראשון. אבל גריפין זריז יותר ולא בטוח שפרקינס יצליח להסתדר איתו, בטח בפיק נ' רול. ניק קוליסון וסטיבן אדאמס יקבלו הזדמנות, בהרכבים נמוכים גם סרג' איבקה ואולי דוראנט, אבל לכל אחד יש חסרונות שבלייק עשוי לנצל בזכות היכולת שלו גם לחפור בפוסט, גם לחדור עם הפנים לסל, גם לעלות לקליעה מחצי מרחק וגם לתפקד כחוסם בפיק נ' רול. ראינו בפלייאוף הזה שסדרות מוכרעות דרך השאלה האם יש לקבוצה כלים לעצור את כוכב היריבה בלי להתחיל לתמרן, לכן סוגיית בלייק גריפין מול כל מי שסקוט ברוקס יזרוק לכיוונו תהיה מפתח מרכזי לסיכויי ההצלחה של הקליפרס, בעיקר כשכריס פול מוגבל בעקבות פציעה בברך.

לקליפרס לא חסרים כלים התקפיים נוספים. המעניין ביותר הוא ג'מאל קרופורד, שאם ימשיך את היכולת מהסדרה מול גולדן סטייט לא ברור מה ניתן לעשות כדי לעצור אותו. הוא קולע שלשות קשות באחוזים מצוינים, סוחט לא מעט עבירות בזריקות לשלוש ואם נצמדים אליו יודע לחדור. דיאנדרה ג'ורדן נראה כמו שחקן שינצח לקבוצה שלו משחק כל סדרה דרך ריבאונד התקפה והאלי-הופים. בהגנה, לעומת זאת, יהיה לדיאנדרה הרבה יותר קשה מול חודרים נהדרים כמו דוראנט, ווסטברוק ורג'י ג'קסון, אם הוא ישנה להם זריקות זה יהיה בונוס. בכלל, קשה לראות את ריברס מוצא פתרונות הגנתיים, ההגנה הטובה ביותר שלו תהיה התקפה קטלנית שתכריח את ברוקס להשתמש בשחקני התקפה גרועים כמו ספולושה, פרקינס ואדאמס למטרות הגנתיות.

שחקן לוס אנג'לס קליפרס ג'מאל קרופורד. AP
בלתי עציר. ג'מאל קרופורד/AP

למה זו ה-סדרה: ראיתם את הסדרות של השתיים האלה בסיבוב הראשון? איי רסט מיי קייס. רוצים עוד? לכל קבוצה יש שני סופרטסארים שלא בטוח שליריבה יש איך לעצור ואוסף שחקני משנה שמסוגלים לתפוס יום גדול, זאת הסדרה היחידה עם שתי מועמדות רציניות לאליפות ואם רמת הביצוע שלהן תהיה כמו במשחקים האחרונים זו תהיה סדרה ברמה של גמר איכותי. איי רסט מיי קייס עוד פעם.

ולתחזית: קודם כל שבעה משחקים. מדובר בשתי קבוצות כדורסל מצוינות אבל לא מושלמות שנראות מאוד שוויוניות. לקליפרס יש יותר כלים התקפיים, ל-OKC יותר כלים הגנתיים. לקליפרס יש יתרון בעמדת המאמן, ל-OKC יש ביתיות ואת קווין דוראנט, שבסיבוב הראשון הופיע בענק למשחקי ווין אור גו הום. אני הולך עם הביתיות והדוראנט - 3:4 לאוקלהומה סיטי, עם סדרה לפנתאון של KD וגריפין.

שחקן אקולהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט (שמאל) מול שחקן לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין (ימין). AP
תודה מראש בשם כולנו. גריפין ודוראנט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully