וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה עצובה: הטניסאית אלנה בלטצ'ה הלכה לעולמה

הבריטית שפרשה בסוף השנה שעברה נכנעה למחלת הסרטן בגיל 30. בעלה: "היא הצליחה לגעת בכל כך הרבה אנשים"

אלנה בלטצ'ה טניסאית בריטית. רויטרס
דורגה בשיאה במקום ה-49 בעולם. אלנה בלטצ'ה/רויטרס

הטניסאית הבריטית אלנה בלטצ'ה הלכה אתמול (ראשון) לעולמה בגיל 30 אחרי שנכנעה למחלת הסרטן. בלטצ'ה שדורגה בשיאה במקום ה-49 בעולם ונחשבה לטניסאית הבריטית הבכירה פרשה בשנה שעברה ממשחק פעיל כאשר חודשיים לאחר מכן בחודש ינואר נמצאה המחלה בגופה.

בלטצ'ה שנולדה בקייב ייצגה את בריטניה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. המאמן נינו סברינו, בעלה של בלטצ'ה לו נישאה מספר חודשים לפני גילוי המחלה, אמר לאחר מותה: "אנחנו שבורים בעקבות הליכתה של באלי היפה, המוכשרת והנחושה. היא הייתה אדם מדהים והיא הצליחה לגעת בכל כך הרבה אנשים עם ההתלהבות והנחמדות שלה".

בלטצ'ה היא בת למשפחה של ספורטאים. אביה סרגיי שיחק כדורגל בדינמו קייב ובקבוצה האנגלית איפסוויץ' וכן זכה במדליית הארד עם ברית המועצות באולימפיאדת מקסיקו 1980. אימה אולגה ייצגה את ברית המועצות בקרב חמש.

בגיל 19 אובחנה בגופה של בלטצ'ה בעיה בכבד איתה היא התמודדה למעשה לאורך כל הקריירה שלה וקיבלה טיפול תרופתי ועברה בדיקות דם סדירות. "מסעה של אלנה אף פעם לא היה קל, ובכל זאת היא הראתה הרבה כוח באופן עקבי. היא תמיד שמרה על הומור והייתה בלתי מנוצחת", אמרה יושבת ראש ה-WTA, סטייסי אלסטר.

דירוג השיא של בלטצ'ה הושג ב-2010 והיא העפילה שלוש פעמים לסיבוב השלישי בטורנירי גרנד סלאם: בווימבלדון 2002, באליפות אוסטרליה ב-2005 וב-2010. הסיבה לפרישתה המוקדמת נבעה מבעיות בקרסול, אבל תקוותה הגדולה הייתה לסייע בפיתוח דור שחקנים בריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully