וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראנט: "הביקורת בתקשורת נתנה לי קצת מוטיבציה"

לילה של משחקי 7: כוכב הת'אנדר ענה למבקרים. ריברס: "שבוע קשה. המועדון היה זקוק לניצחון". כל המספרים והשיאים

גארד לוס אנג'לס קליפרס כריס פול. AP
הקליפרס עמדו בכל האתגרים שהווריורס ודונלד סטרלינג העמידו בפניהם. כריס פול/AP

מספרי המשחק בין לוס אנג'לס קליפרס לגולדן סטייט (121:126 לקליפרס, שניצחו 3:4 בסדרה)

* בלייק גריפין קולע בממוצע 10 נקודות יותר במשחקים בהם הקליפרס ניצחו.

* ברבע האחרון ההגנות פשוט לא היו קיימות. שתי הקבוצות קלעו יחד 76 נקודות (37:39 לקליפרס).

* שתי הקבוצות קלעו יחד 247 נקודות, הכי הרבה מאז חצי גמר המזרח בין וושינגטון לפילדלפיה ב-1971.

* הקליפרס ניצחו את הווריורס 38:62 בצבע.

* גולדן סטייט הפכה לקבוצה הראשונה מאז 1966 שקלעה 121 במשחק מספר 7 ובכל זאת הפסידה.

* הייתה זאת הפעם ה-13 העונה שהקליפרס הצליחו למחוק פיגור דו-ספרתי ולנצח.

* סטפן קרי הוא השחקן הראשון אי פעם ב-NBA שקלע 16 מ-16 מהעונשין במשחק 7.

* גולדן סטייט הפסידה במשחק 7 לראשונה מאז 1977.

פורוורד לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין (ימין). AP
התרכזו רק בכדורסל. גריפין ורדיק/AP

מה הם אמרו על המשחק?

זאת הייתה סדרה משובחת, מותחת, רוויית מהפכים ודרמות, והיא הייתה כזאת עד לרגע האחרון במשחק האחרון. הלוחמים של מארק ג'קסון הוכיחו שיש להם הרבה כישרון ואופי, ויכולים להרגיש החמצה נכוח האופן שבו התפתחה הסדרה. אבל הווריורס פגשו קבוצה שהיא אולי עשתה את המרחק הגדול ביותר עד עכשיו בפלייאוף. הקליפרס איבדו את הביתיות במשחק 1 בסדרה, ואז הגיעה הסערה בעקבות דבריו הגזעניים של הבעלים דונלד סטרלינג. דוק ריברס ושחקניו עמדו בכל האתגרים - במגרש ומחוצה לו - בכבוד רב. כריס פול, בלייק גריפין וחבריהם התעלו לעיני האוהדים ועכשיו יש להם רוח גבית לקראת ההתמודדות עם הת'אנדר בסיבוב הבא.

"אני שמח שגמרנו את זה", אמר גארד הקליפרס כריס פול, "השארנו בעבר את כל מה שהיה, הכול התרכז להלילה. התרכזנו רק בכדורסל". מאמן הקליפרס דוק ריברס: "המועדון היה זקוק לניצחון הזה. זה היה שבוע קשה, הרגשתי כאילו השבוע הזה נמשך חודשיים. אני עדיין מסוגל לחייך ולשמוח ולהיות גאה במה שעשינו ובשחקנים".

סטפן קרי עשה כל מה שהוא יכול, וקלע 33 נקודות עבור הווריורס, אבל זה לא הספיק: "נלחמנו כל הסדרה הזאת, ונלחמנו כל העונה. זה כואב, כמו דקירה, זה מאוד מאכזב". מאמן הווריורס מארק ג'קסון: "הסדרה הזאת היית כמו מלחמה וכולם בארגון שלנו צריכים להיות גאים במה שעשינו. אנחנו מחזקים את הקליפרס שעוברים כרגע תקופה לא קלה". ג'קסון נשאל האם יאמן את גולדן סטייט בעונה הבאה: "אני לא נכנס לזה, אני בטוח בעצמי ואני מאמין שאהיה בסדר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גארד גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי (ימין) עוקף את סנטר לוס אנג'לס קליפרס דיאנדרה ג'ורדן (שמאל). GettyImages
"זה כואב, כמו דקירה". קרי/GettyImages

מספרי המשחק בין אוקלהומה סיטי לממפיס (109:120 לת'אנדר, שניצחו 3:4 בסדרה)

* ראסל ווסטברוק הפך לשחקן השני בהיסטוריה אחרי רייג'ון רונדו, שמחזיק בשני משחקי 7 בהם רשם טריפל דאבל. ווסטברוק סיים עם 27 נקודות, 16 אסיסטים ו-10 ריבאונדים. 16 האסיסטים הם שיא פלייאוף עבורו.

* דוראנט, שסיים עם 33 נקודות, היה 6 מ-6 מהשלכים שקיבל כדור ומיד עלה לקליעה.

* שיתוף הפעולה בין דוראנט לווסטברוק הניב תוצאות. הגארד מסר לפורוורד 8 מ-16 האסיסטים שלו. במשחקים 1 עד 6 הוא מסר לו רק 2.7.

* קווין דוראנט קלע 27 מהנקודות שלו ממרחק של לפחות שלושה מטר.

* טוני אלן לא הצליח לעצור את דוראנט, שקלע עליו 14 נקודות ב-6 מ-7 מהשדה.

* זאק רנדולף היה לשחקן הראשון אי פעם שהחמיץ משחק 7 אחרי שהוביל את קלעי קבוצתו בששת משחקי הסדרה. רנדולף הורחק על ידי הנהלת ה-NBA לאחר שפגע בפניו של סטיבן אדמס במשחק 6.

גארד אוקלהומה סיטי ת'אנדר ראסל ווסטברוק. AP
משחק 7 שני בקריירה עם טריפל דאבל. ווסטברוק/AP

מה הם אמרו על המשחק?

ציפינו לסדרה גדולה וקיבלנו אותה. אוקלהומה סיטי חתמה את המאבק האדיר לה בממפיס בניצחון ביתי במשחק השביעי ועכשיו היא תפגוש קבוצה מותשת אחרת בחצי גמר המערב - לוס אנג'לס קליפרס. הגריזליס ראויים לכל המחמאות על האופן שבו מתחו את קווין דוראנט וחבריו, ולמרות שחסרו את זאק רנדולף, שהורחק על ידי הליגה למשחק אחד, הם נתנו פייט עד הסוף.

"סטיתי מהדרך שלי, חשבתי יותר מדי", הסביר קווין דוראנט את היכולת שלו לאורך הסדרה, "הייתי מודאג ממה שאמרו בתקשורת, הייתי מודאג בגלל הזריקות שלי, חשבתי יותר מדי וכדורסל זה משחק של אינסטינקטים. פשוט הבנתי את זה ונהניתי. הייתי רגוע יותר. הביקורת בתקשורת נתנה לי קצת מוטיבציה. אני יודע שאם אעשה את העבודה שלי למען הקבוצה, הניצחונות יגיעו". על ההצגה של ווסטברוק אמר דוראנט: "הוא בחר את המקומות שלו, היה מעורב בהכול, הוא שיחק משחק שלם".

ראסל ווסטברוק: "שיחקנו עד הסוף. העבודה שלי היא לשמור ולהוביל את ההתקפה, זאת העבודה שלי וזה מה שעשיתי. דוראנט שיחק כמו MVP, הוא היה עקבי והיה מצוין הערב. אין לנו זמן לחגוג ואנחנו נתחיל עכשיו להתכונן לחצי הגמר".

מאמן ממפיס דייב ייגר: "אוקלהומה סיטי נתנה הצגה. קווין וראסל היו נהדרים. עשינו להם את החיים קשים אבל הם מצאו דרך לקלוע. רדפנו אחרי הזנב שלהם אבל לא היה לנו מספיק כדי לנצח". גארד ממפיס טוני אלן: "באנו מוכנים למשחק. הם עלו עלינו במחצית השנייה, אחרי שהם לקחו את ההובלה לא הצלחנו להתאושש מזה".

פורוורד אוקלהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט (ימין) עם אמא שלו וונדה. AP
סטה מהדרך, וחזר אליה בגדול. דוראנט עם אמו/AP

מספרי המשחק בין אינדיאנה לאטלנטה (80:92 לפייסרס, שניצחו 3:4 בסדרה)

* רוי היברט אמנם קלע רק 13 נקודות, אבל חזר להיות יעיל יותר בהגנה. שחקני ההוקס קלעו עליו רק 3 מתוך 15 זריקות.

* במשחקים 1 עד 6 היברט קלע 10 מ-33. במשחק 7 הוא התעורר עם 6 מ-10 מהשדה.

* זה היה משחק 7 הביתי הראשון בהיסטוריה של אינדיאנה.

* ההגנה של אינדיאנה חזרה לעצמה כשהורידה את אטלנטה ל-30.4 אחוז מהשדה. רק שתי קבוצות בהיסטוריה קלעו באחוזים רעים יותר מההוקס במשחק 7 בעידן שעון העצר.

* הקליעה של פול ג'ורג' מחצי מרחק עשתה את ההבדל. כוכב הפייסרס קלע 14 נקודות מטווח בינוני לעומת ממוצע של 1.7 נקודות במשחקים 1 עד 6.

פורוורד אינדיאנה פייסרס פול ג'ורג'. AP
הפייסרס חזרו לעצמם בדיוק ברגע הנכון. ג'ורג'/AP

סוף סוף שחקני אינדיאנה יכולים להרשות לעצמם לחייך. מוליכת המזרח סיימה את העונה כשהיא דועכת ופגיעה, ולאורך הסדרה עם אטלנטה היו רגעים שהיא כבר ראתה את סוף הדרך. אבל שחקניו של פרנק ווגל הצליחו לגרור את ההוקס למשחק שביעי באינדיאנה, התעוררו כשגבם אל הקיר, וניצחו בדרך לחצי הגמר.

"אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע ויודעים מה זה מסע פלייאוף", אמר בסיום פול ג'ורג', שקלע 30 נקודות והוריד 11 ריבאונדים עבור אינדיאנה. ג'ורג' החמיא לחברו רוי היברט שקלע 13 וחזר לעצמו אחרי סדרה חלשה: "ידענו שכשהוא נעול בהתקפה, ההגנה שלו תעשה את העבודה. לכן הוא כל כך מיוחד וחשוב עבורנו".

אטלנטה חשה תחושת החמצה גדולה. ההוקס עשו עונה יפה וכבר היו מרחק אחד מחצי הגמר, אבל שני ההפסדים הרצופים שלחו אותם לחופשת הקיץ. "היו לנו כמה מצבים טובים שלא לקחנו וזה חלק מהמשחק", אמר מאמן אטלנטה מייק בודנהולצר, "לא עשינו את מה שהיינו חייבים לעשות".

גארד ההוקס קייל קורבר, שהיה מצוין לאורך הסדרה, אמר אחרי ההדחה מהפלייאוף: "פשוט לא הצלחנו לקלוע טוב בסיום, חשבנו שנצא למחצית השנייה כמו מלוע של תותח, אבל זרקנו יותר מדי מהשלוש וכשאתה לא קלענו את השלשות ולא לקחנו את הריבאונדים הארוכים זה עזר להם לרוץ".

סנטר אינדיאנה פייסרס רוי היברט. GettyImages
א-הלן רוי. היברט סוף סוף חזר לעצמו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully