וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע-מכבי ת"א: "נזכה באליפות, זה רק עניין של זמן"

הצהובים מתכוננים לעוד משחק הכתרה (שבת, 20:40, ערוץ 1), זהבי יפתח ב-11. ברדה חוזר להרכב המארחת, אלישע לוי צפוי לחתום בשבוע הבא

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 91. מכבי תל אביב מובילה 19:45 בניצחונות ועוד 27 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשהפועל באר שבע מארחת זה 12:17 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 14 תיקו.

* הפועל באר שבע עם שני ניצחונות בית רצופים על מכבי תל אביב.

* מכבי תל אביב עם שני הפסדים רצופים, ואם תפסיד עוד אחד היא תשווה את ההישג המפוקפק שלה מנובמבר 2011.

* מכבי תל אביב עם שלושה משחקי חוץ רצופים ללא ניצחון. אין מה להתרגש – בעונה שעברה היה לה רצף של ארבעה כאלה.

* אלישע לוי אימן 43 פעמים נגד מכבי תל אביב. הוא ניצח 17 פעמים, הפסיד 20 וסיים 6 בתיקו. במשחקי הבית יש לו 12 ניצחונות, 5 הפסדים ותיקו.

* הפועל באר שבע ומכבי תל אביב לא סיימו בתיקו בווסרמיל מאז ה-1 בינואר 2005. חמשת המפגשים האחרונים שנערכו בנגב בין הקבוצות הוכרעו.

* אם מכבי תל אביב לא תפסיד היא תזכה באליפות ואז רועי ריינשרייבר יוכל לספר לנכדים שהוא שפט בשני משחקי הכתרה רצופים של הצהובים: הוא שפט גם ב-0:2 על רמת השרון לפני שנה.

לאתר דריבליסט

שרן ייני דור מיכה שחקני מכבי תל אביב בחימום. ברני ארדוב
כבר לא יכולים לחכות. ייני ומיכה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

הפועל באר שבע

עוד לפני המשחק, מתברר כי הפערים בין המועדון לאלישע לוי כמעט נסגרו והוא צפוי לחתום בתחילת השבוע על חוזה חדש במועדון. על פי ההסכם בין הצדדים, לוי יחתום על חוזה לעונה אחת. גורם במועדון אישר אתמול כי: "מדובר בעניין פורמלי בלבד. כל התנאים סוכמו, כשרק ניסוחים אחרונים חסרים לקראת החתימה". מיד לאחר החתימה יישבו במועדון עם גליינור פלט ועל בסיס ההחלטה שלו המאמן יבנה את הסגל - אם ההולנדי יעזוב לוי ינסה להביא את שלומי ארבייטמן ושני קשרים זרים. במועדון גיששו בימים האחרונים גם אצל רועי גורדנה.

ההיענות של אוהדי הקבוצה לקראת המשחק הייתה נמוכה, ולכן בבאר שבע פתחו כזכור גם את יציע 9 לטובת אוהדי מכבי תל אביב, ובסך הכול צפויים להגיע למשחק 3,300 צהובים. במועדון מוכנים לתסריט שבו הצהובים יחגגו אליפות בוסרמיל ושחקנים בקבוצה אמרו אתמול כי "נעשה הכל כדי לנצח. בשום פנים לא נשחק על תיקו. לא ניתן למכבי לחגוג במגרש שלנו".

מבחינת ההרכב, אליניב ברדה כשיר למשחק וצפוי לפתוח לצד גליינור פלט. לוטם זינו יחזור להרכב על חשבונו של קובי דג'אני. ניקולס פלצ'וק עשוי להמשיך לפתוח בהרכב על מנת שתתקבל החלטה סופית האם לממש את האופציה עליו. סיראז' נאסר שעשוי לעזוב בתום העונה אמור לקבל דקות.

"אני שומע מה קורה בעיר. ברור שאנחנו לא נשמח אם מכבי תל אביב תיקח כאן אליפות אבל אם זה יקרה אנחנו לא יכולים לעשות יותר מדי", אמר לוטם זינו. "אני חושב שאנחנו במגמת שיפור ואנחנו צריכים לבוא ולהוכיח על המגרש את מה שעשינו בסיבובים הראשונים ולהשיג את המטרה שהיא המקום השני".

מאמן הפועל באר שבע, אלישע לוי, עם עוזרו שמעון ביטון. קובי אליהו
כבר חושב על העונה הבאה. לוי/קובי אליהו

מכבי תל אביב

כ-100 אוהדים הגיעו היום (שישי) לאימון המסכם של הקבוצה, כדי לתמוך בשחקנים לקראת מה שעשוי להפוך למשחק האליפות, מחר נגד הפועל באר שבע. האוהדים השליכו נפצים וחזיזים כדי להטריף את הקבוצה, אחרי שני הפסדים רצופים לבני סכנין והפועל תל אביב. זה יהיה משחק החוץ השלישי ברציפות של הצהובים והפעם יספיק להם תיקו, כדי לחגוג באופן רשמי, אליפות שנייה ברציפות. קרוב ל-4,000 אוהדים הבטיחו את מקומם ביציעי האצטדיון, זאת לאחר שבנוסף לכמות הכרטיסים שנשלחה באופן רשמי עבור האוהדים התל אביבים, נרכשו קרוב ל-500 כרטיסים נוספים גם ליציעי הקבוצה המארחת.

גם אם האליפות תושג מחר עם תיקו או נצחון, צלחת האליפות לא תוענק ובמועדון ימתינו לערוך טקס רשמי ומסודר, לעיני אלפי האוהדים במשחק הבית הקרוב נגד עירוני קרית שמונה במחזור הבא.

"לכולם ברור שאנחנו נהיה אלופים, זה רק עניין של זמן", אמר שחקן בקבוצה לוואלה! ספורט. "קרתה לנו תקלה בדרבי בשבוע שעבר ואנחנו נרצה לפצות את האוהדים ולשמח את כל אותם אלפים שכבר מחכים שנסגור את הסיפור. אנחנו מגיעים למשחק עם מטרה אחת ויחידה והיא לחזור מבאר שבע עם האליפות".

הבעלים מיטש גולדהאר אמור היה לנחות כבר אמש בישראל ולהיות נוכח בטקס הפתיחה של חנות המזכרות הרשמית, אולם בשל אילוצים נאלץ לדחות את טיסתו מקנדה והוא צפוי להגיע היום לישראל, במטרה כמובן להיות נוכח מחר בווסרמיל, במשחק שעשוי להבטיח את הכתר. במועדון אמרו היום כי למרות האליפות ולמרות הרצון להעפיל בעונה הבאה לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג, אין בכוונתו של גולדהאר להגדיל את התקציב הכללי לעונה הבאה, שיישאר זהה פחות או יותר לתקציב של השנתיים האחרונות, כאשר המגמה היא אף לנסות ולהפחית אותו במעט.

לרשותו של המאמן פאולו סוזה יעמוד סגל כמעט מלא, למעט החלוץ ברק יצחקי שנמצא בהליך השיקום לפציעה בברכו. יואב זיו ועומרי בן הרוש מתחרים על חולצת ההרכב בעמדת המגן השמאלי, כאשר נראה כי לזיו יש עדיפות קלה. שחקן העונה ערן זהבי, שנכנס כמחליף בדרבי בשבת שעברה, יפתח הפעם בהרכב, כאשר גם ניקולה מיטרוביץ' שהחמיץ שני אימונים בתחילת השבוע כשיר ומועמד לפתוח. בחלק הקדמי, ישוב החלוץ ברק בדש לסגל, כאשר עדיין לא ברור אם יפתח על חשבון ראדה פריצה, או ימתין להזדמנות מהספסל.

ערן זהבי דור ז'אן רמי מרבאל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הפעם לא יישב על הספסל, וכשהוא לא על הספסל, התוצאות אחרות. זהבי/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

הפועל באר שבע: אליניב ברדה

חלוץ הפועל באר שבע בריא לחלוטין, וככזה הוא חייב לשמור על הכבוד האחרון שנותר למועדון בעונה הזאת. אחרי ההדחה מהגביע וההפסד במרוץ האליפות, להפועל באר שבע נשאר רק חוב אחד לאוהדים שלה: שחגיגות האליפות של מכבי תל אביב לא יכללו את דגלי הקרנות והדשא בוסרמיל.

מכבי תל אביב: ערן זהבי

שחקן העונה לא פתח בדרבי האחרון והתוצאה במחצית הראשונה היתה בהתאם. גם אם המאמן סוזה פחות מסכים עם הקביעה, הנוכחות של זהבי במרכז המגרש פשוט עושה את ההבדל ובגדול. הצהובים כבר הפסידו פעמיים ברציפות, אבל כשזהבי מריח מאני טיים או צלחת אליפות על הפרק, הוא מופיע ובגדול. מחר הוא יצטרך לסחוב על גבו את הקבוצה כדי לא לאכזב את אלפי האוהדים שיגיעו לווסרמיל ומשתוקקים לשחזר את ההיסטוריה ממחזור הסיום הדרמטי של עונת 1995.

אליניב ברדה הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ברדה/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה; בן ביטון, טומיסלב פאיוביץ', גל אראל, אביתר אילוז; דויד הובר, לוטם זינו, סיראז' נאסר (ניקולס פלצ'וק), אליניב ברדה, מאור בוזגלו; גליינור פלט.

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו (עומרי בן הרוש), גל אלברמן, מהראן ראדי (ניקולה מיטרוביץ'), ערן זהבי, דור מיכה (ניקולה מיטרוביץ'), טל בן חיים, ראדה פריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully