וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הקופה אמריקה ב-2016 יתקיים בארה"ב

ההתאחדות הדרום אמריקאית תחגוג 100 שנות קיום עם טורניר חגיגי ומורחב שיכלול 16 נבחרות. יתקיים במקביל ליורו 2016

ג'פרי ווב (שמאל), נשיא קונקקאף, לצד אאוגניו פיגוורדו, נשיא קונמבול, עם גביע קופה אמריקה. AP
נשיא קונמבול, פיגוורדו/AP

ההתאחדות לכדורגל של דרום אמריקה, CONERMBOL, הודיעה היום רשמית על "קופה אמריקה סנטנריו", או "הקופה אמריקה של ה-100" - טורניר הקופה אמריקה שיתקיים בשנת 2016 במתכונת חגיגית לציון 100 שניות קיום להתאחדות.

מה זו מתכונת חגיגית? הטורניר יתקיים לראשונה אי פעם בארה"ב ויכלול לא פחות מ-16 נבחרות. 12 נבחרות כבר הבטיחו את ההשתתפות שלהן: 10 הנציגות של דרום אמריקה וכן ארה"ב ומקסיקו. ארבע נבחרות נוספות יגיעו מהאזור הצפון-מרכז אמריקאי והקריביים וההעפלה שלהן תיקבע על פי המיקומים בכמה טורנירים יבשתיים שונים.

לאחרונה נפוצו לא מעט שמועות על טורניר כזה, אבל היום גם הגיע האישור הרשמי. נשיא קונמבול, אאוגניו פיגוורדו האורוגוואי, אמר: "יבשת אמריקה אמנם התגלתה ב-1492, אבל אני לא יכול לחשוב על דרך טובה יותר לאחד אותה מאשר חגיגת כדורגל".

עד כה נערכו 43 טורנירי קופה אמריקה והבא יתקיים בשנת 2015 בצ'ילה. החל משנת 1993 נהגה ההתאחדות הדרום אמריקאית להזמין אורחות מחוץ ליבשת. מקסיקו כבר הפכה למשתתפת קבועה, אבל במהלך השנים נטלו בו חלק גם ארה"ב, הונדורס, קוסטה ריקה ואפילו יפן. ספרד הוזמנה לטורניר ב-2011, אבל דחתה את ההצעה.

הטורניר ב-2016 יתקיים בתאריכים 3-26 ביוני, תאריכים שחלקם יחפפו ליורו 2016 (10 ביוני עד 10 ביולי). המשחקים יתקיימו בשישה אצטדיונים: רוז בול (פסאדינה, קליפורניה), סטנפורד סטדיום (פאלו אלטו, קליפורניה), מטלייף סטדיום (איסט ראת'רפורד, ניו ג'רזי), ר.פ.ק סטדיום (וושינגטון), פלורידה סיטרוס בול (אורלנדו, פלורידה), רליאנט סטדיום (יוסטון, טקסס).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully