וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקו מדריד בגמר ליגת האלופות אחרי 1:3 על צ'לסי

אחרי 0:0 משמים במדריד, הקבוצה הנפלאה של דייגו סימאונה השיגה ניצחון ענק בלונדון ותפגוש את ריאל מדריד לדרבי ראשון אי פעם בגמר אירופי. טורס כבש ראשון מול קבוצת נעוריו, אבל אדריאן, דייגו קוסטה בפנדל וארדה טוראן השלימו מהפך מדהים

שחקני אתלטיקו מדריד חואנפראן מריו סוארס חוגגים. רויטרס
גמר היסטורי מול ריאל. שחקני אתלטיקו חוגגים/רויטרס

גבירותיי ורבותיי, יש לנו היסטוריה: אתלטיקו מדריד ניצחה הערב (רביעי) 1:3 בסטמפורד ברידג' את צ'לסי ותפגוש ב-24 במאי את ריאל מדריד לדרבי ראשון אי פעם בגמר אירופי. בצ'לסי חגגו את ה-0:0 שהשיגו במשחק הראשון בוויסנטה קלדרון, אבל לא לקחו בחשבון שמולם מתייצבת קבוצה שלא נוצחה העונה בקמפיין ושלא חוששת ממשחקי חוץ וכמו בליגה, הקבוצה שנמצאת בדרכה לאליפות בספרד, הוכיחה את האופי והיכולת שלה גם על הבמה הכי בכירה ונעלה שיש.

שחקן אתלטיקו מדריד קוקה מול שחקן צ'לסי ראמירס. Clive Rose, GettyImages
קרב צמוד. ראמירס מול קוקה/GettyImages, Clive Rose

המשחק הזה החל מצוין מבחינתה של צ'לסי, שבדקה ה-36 השיגה את שער היתרון המיוחל שלה. פרננדו טורס כבש מול קבוצת נעוריו ולא חגג כאקט של כבוד לאקסית שלו, אך ההמשך היה כולו של אתלטיקו מדריד שדקה לפני ההפסקה השיגה את השוויון. חואנפראן המגן עלה להתקפה ובישל לאדריאן את ה-1:1. למרות שהתוצאה הזו הספיקה לאתלטיקו כדי להעפיל, הקבוצה של סימאונה המשיכה לתקוף ובאה על שכרה עם שני שערים נוספים במחצית השנייה של דייגו קוסטה בפנדל (60) וארדה טוראן (72).

אתלטיקו חוזרת למעמד הגמר לראשונה מזה 40 שנה בדיוק, אז היא הפסידה לבאיירן מינכן. הקולצ'ונרוס, שנמצאים בדרך הבטוחה לזכייה באליפות בספרד, עשויים להשלים דאבל היסטורי בעונה שלא משנה איך תסתיים, תיזכר כאחת הגדולות בתולדות המועדון. צ'לסי מצידה עלולה לסיים את העונה הזו ללא כל תואר משמעותי. ז'וזה מוריניו יהיה בקיץ בביקור מולדת בליסבון, אך את גמר האלופות שייערך בעיר הוא יראה בטלוויזיה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן צ'לסי אדן הזאר מול שחקן אתלטיקו מדריד ארדה טוראן. AP
חזר להרכב בדיוק בזמן. הזאר מול ארדה טוראן/AP

מחצית ראשונה

* עוד לפני פתיחת ההתמודדות נערכה דקת דומייה לזכרם של טיטו וילאנובה ו-וויאדין בושקוב שהלכו לעולמם.

דקה 1: השופט ניקולה ריצולי הוציא את ההתמודדות לדרך, אווירה מחשמלת ביציעי הברידג'.

דקה 4: כמעט הראשון של אתלטיקו! קוקה הרים כדור קרן שנהדף אליו בחזרה ובעט כדור מסובב שפגע במשקוף, ניתז לקורת שערו של שוורצר והורחק ברגע האחרון.

* צ'לסי ניצחה את חמשת משחקי הנוק-אאוט האחרונים שלה בסטמפורד ברידג', ובשלושה מתוכם שמרה על רשת נקיה.

דקה 15: מצב ראשון לצ'לסי. ראמירס הוכשל כ-20 מטרים משערו של קורטואה. ריצולי הורה על בעיטה חופשית אותה לקח וויליאן שסובב מעל החומה אבל הכדור חמק מעל השער.

דקה 22: דויד לואיז כמעט מצא את הרשת של קורטואה בצורה וירטואוזית מאוד אחרי שקיבל כדור בתוך הרחבה וביצע בעיטת מספרת מתוחכמת, אך הכדור חמק לו החוצה.

* אחרי חצי שעה בלבד, הבלוז מסרו יותר מסירות מכל מה שמסרו במשחק הראשון (77).

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. רויטרס
נמנע מחגיגות מול האקסית. טורס/רויטרס

דקה 36: גול! צ'לסי עולה ליתרון ומי כובש? פרננדו טורס, דווקא הוא, נגד קבוצת נעוריו. וויליאן קיבל כדור בצד ימין ותחת הלחץ של גודין ופליפה לואיז הצליח לשלוח כדור רוחב אליו הגיע אל ניניו שבעט בנגיעה כדור שפגע קלות במירנדה ונכנס לפינה של קורטואה. טורס לא חגג כמחווה לקבוצתו לשעבר. 0:1 לצ'לסי.

* פרננדו טורס הבקיע את אותה כמות שערים העונה בליגת האלופות, שהבקיע בכל עונת הפרמיירליג אשתקד: ארבעה.

* פרננדו טורס פגש שלוש קבוצות ספרדיות בליגת האלופות. מול שלוש מהן - אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד וברצלונה - הוא כבש.

שחקן אתלטיקו מדריד ארדה טוראן. רויטרס
חוגג שער אדיר. ארדה טוראן/רויטרס

דקה 44: גול! אתלטיקו חזרה למשחק אחרי מהלך קבוצתי נהדר. טיאגו הכניס כדור עומק לחואנפראן המגן הימני שעלה להתקפה והמשיך בכדור רוחב לאדריאן, שנותר בלתי מכוסה ובעט מקרוב פנימה. 1:1 בסטמפורד ברידג'. התוצאה הזו שולחת את אתלטיקו לגמר בשל יתרון שערי החוץ.

* השער של אדריאן הוא השני בלבד שצ'לסי סופגת העונה במחצית הראשונה של משחק ליגת אלופות.

* עד הערב, אף מפגש בין קבוצה אנגלית וקבוצה ספרדית בליגת האלופות לא הוליד יותר מהבקעה אחת של הנציגה האנגלית. היו שמונה כאלה.

אדריאן שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
קיבל מקום בהרכב והצדיק אותו עם שער שוויון. אדריאן/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 47: אתלטיקו המשיכה במומנטום גם אחרי ההפסקה וכמעט השלימה מהפך. קוקה שלח כדור רוחב מצד ימין. איבנוביץ' לא הצליח להרחיק את הכדור שהגיע לארדה טוראן שמתוך הרחבה הפציץ את השער, אבל שוורצר הדף בקושי לקרן. מזל גדול לצ'לסי.

דקה 53: הספרדים המשיכו לשלוט. טיאגו ניסה את מזלו עם בעיטה מ-25 מטרים אבל הכדור שלו היה חלש ואפשר לשוורצר לקלוט.

דקה 55: כמעט ה-1:2 של צ'לסי. וויליאן מבשל הגול הראשון הרים כדור חופשי אליו הגיע ג'ון טרי הקפטן שנגח בעוצמה לשער, אבל קורטואה המצוין הדף.

דקה 58: פנדל! סמואל אטו המחליף הכשיל ברשלנות ברחבה את דייגו קוסטה וריצולי הורה בצדק על הנקודה הלבנה.

דקה 60: גול! דייגו קוסטה מדייק מהנקודה הלבנה, אתלטיקו משלימה מהפך בדרך אולי לדרבי היסטורי בגמר מול ריאל מדריד. 1:2 לאתלטיקו.

שחקן אתלטיקו מדריד דייגו קוסטה. AP
עונה מופלאה שלו. דייגו קוסטה בטירוף/AP

* זהו השער השמיני של דייגו קוסטה בליגת האלופות, בשמונה משחקים. זה גם הפנדל הראשון שאתלטיקו קיבלה העונה בקמפיין.

דקה 64: איזה מצב לצ'לסי! וויליאן המצוין הרים עוד כדור חופשי מסוכן אליו הגיע דויד לואיז שנגח בעוצמה אבל הכדור שלו נדבק במשקוף של קורטואה.

דקה 72: גול! לא ייאמן, אתלטיקו נועצת מסמר נוסף בארון של צ'לסי. חואנפראן, שוב המגן הימני הנמרץ עלה להתקפה והרים כדור מדויק לעברו של ארדה טוראן שנגח למשקוף. הגנת צ'לסי חלמה והטורקי הגיע לריבאונד של עצמו ומקרוב בעט לרשת. 1:3 לאתלטיקו מדריד.

מאמן צ'לסי ז'וזה מוריניו. רויטרס
יחכה לפעם הבאה. מוריניו/רויטרס

הרכבים

צ'לסי: מארק שוורצר, ברניסלב איבנוביץ', גארי קייהיל, אשלי קול (סמואל אטו, 54), ג'ון טרי, ססאר אספיליקואטה, ראמירס, דויד לואיז, וויליאן (אנדרה שורלה, 77), אדן הזאר, פרננדו טורס (דמבה בה, 67).

אתלטיקו מדריד: טיבו קורטואה, חואנפראן, מירנדה, דייגו גודין, פיליפה לואיס, מריו סוארס, טיאגו, קוקה, דייגו, אדריאן (ראול גרסיה, 66), ארדה טוראן (83, כריסטיאן רודריגס), דייגו קוסטה (חוסה סוסה, 76).

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. Clive Rose, GettyImages
עונה שתיזכר לעד בספר השיאים של אתלטיקו מדריד. דייגו סימאונה חוגג/GettyImages, Clive Rose
שחקני אתלטיקו מדריד, צ'לסי, עומדים דקת דומיה. Jamie McDonald, GettyImages
כיבדו את וילאנובה ובושקוב. שחקני אתלטיקו בדקת דומייה/GettyImages, Jamie McDonald

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully