וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטניסאי אנדי רם הודיע על פרישה בגיל 34

30.4.2014 / 19:34

אחרי קריירה מפוארת שכללה בין היתר זכיה באליפות אוסטרליה לזוגות עם יוני ארליך, זכיה בזוגות המעורבים בווימבלדון וברולאן גארוס ושלל הישגים שונים עם נבחרת הדייויס, הודיע הטניסאי כי יתלה את המחבט אחרי המפגש עם ארגנטינה בדייויס: "לא הייתי מוותר על אף חוויה"

הטניסאי הישראלי אנדי רם לצד ורה זבונרבה לאחר זכיה בטורניר הזוגות המעורבים בווימבלדון ב-2006. AP
החיוך עדיין נשאר, כמו שהיה בזכיה ההיא בטורניר הזוגות המעורבים בווימבלדון ב-2006. רם עם זבונרנבה/AP

אחד הטניסאים הגדולים בישראל, אנדי רם, הודיע הערב (רביעי) על פרישה ממשחק פעיל. הטניסאי המחויך והאהוב שבשנים האחרונות התמקד במשחק זוגות תולה את המחבט בגיל 34 והמשחק האחרון שלו בקריירה יתקיים בחודש ספטמבר, במפגש גביע הדייויס מול ארגנטינה בפלייאוף על העלייה לבית העליון. רם סבל לאחרונה מפציעה קשה ולאחר שלא הצליח להחלים ממנה, החליט לפרוש ממשחק פעיל.

קבלו את רשימת הרגעים הגדולים בקריירה של אנדי רם

הטניסאי הישראלי אנדי רם. יותם רונן
אנחנו כבר מתגעגעים. אנדי רם/יותם רונן

עוד לפני מסיבת העיתונאים שכינס, צפה רם ביחד עם מספר ממקורביו ואנשי תקשורת בסרטון מיוחד שאיגד כמה מהרגעים הגדולים בקריירה שלו, ואף הזיל דמעה. "בגיל 34, עשיתי דרך ארוכה מאוד שבמהלכה עברתי לא מעט חוויות", אמר רם בפתח מסיבת העיתונאים. "עם כל הרגעים הקשים, יחד עם הזכיות בגראנד סלאמים, לא הייתי מוותר על שום חוויה. נהניתי מכל שנייה וצריך ליהנות גם מהדרך. החלטתי להיפרד מהענף בצורה הכי מכובדת שאפשר לעשות. אמרו שיכולתי להמשיך עד גיל 40, אבל רציתי לסיים ככה, לא בתחרויות קטנות. אני אוהב את הענף הזה, אני רוצה להישאר בענף הזה. בשלב הראשון לא ארצה להיות מאמן טניס במשרה מלאה, אבל יש לי המון מה לתת והמדינה שלנו צמאה לנסיון והידע שאני ושחקני עבר אחרים יכולים לתת".

"אין מקום יותר טוב מפה להודות לכל אחד, לנשק ולחבק אתכם. לא יודע אם אני ספורטאי גדול אבל ספורטאים גדולים צריכים אנשים גדולים לידם ויש לי המון", הוסיף הטניסאי. "אי אפשר היה לעשות את כל הדרך לבד. עזרו לי, הטיסו אותי, עמוס מנסדורף זימן אותי בגיל 14 להיות בנבחרת הבוגרים. אני מאמין שאני ואיגוד הטניס נלך יחד עוד הרבה שנים. ספורטאי לא יכול להצליח לבד. ספורטאי צריך הרבה מאמנים. אני מדבר כאילו אני איזה פדרר אבל תראו איזה צוות עומד מאחוריי".

"לאן אני ממשיך מכאן? הביתה. היה לי זמן להתרגש מכל האירוע הזה, היו לי כמה שבועות מטורפים, המון דברים, זיכרונות, רגעים שעברתי, הכול עבר עליי. אני רוצה לבלות עם הילד שלי, לראות את ישראל, הרבה זמן לא ראיתי את ישראל ואני רוצה לחוות את המדינה. לפני הצלחות וכישלונות אבל יש לי משפחה תומכת ואני יוצא לדרך החדשה עם ביטחון מלא. הרגע הכי גדול שלי זה 11,000 איש בנוקיה צועקים את השם שלי ושל יוני 'אנדיוני, אנדיוני', זה היה רגע גדול, הרגעים שאני משחק בנבחרת הם הרגעים הגדולים בקריירה שלי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אנדי רם טניסאי. יותם רונן
"לא הייתי מוותר על שום חוויה". רם/יותם רונן

על היחסים המיוחדים עם יוני ארליך, אמר: "יוני הוא החצי השני שלי. 11 חודשים ביחד, ובחודש שלא אנחנו מדברים בטלפון. "אנדיוני" זה מותג, זה ביחד, אין הרבה מותגים כאלה. זה זוגיות של זוג נשוי, חווינו רגעים גדולים ביחד".

יוני ארליך עצמו אמר הערב: " מרות שידעתי שזה מגיע, זה עדיין קשה מנשוא. לצערי לא הייתי באירוע היום, וזאת אכזבה גדולה מאוד, זה כמו לא להיות בחתונה של אחי. היום נסגר לא דף בקריירה אלא ספר, זה עצוב ומרגש גם יחד. אנדי תמיד יהיה חלק ממני ואני חלק ממנו, חגגנו יחד, בכינו יחד, בנינו מותג שהצליח לעמוד איתן 10 שנים וזה לא פשוט בספורט הישראלי בכלל ובטניס בפרט. את האיחולים והמחשבות אני אומר לו ביחידות. נשאר רק להגיד שתישאר "חבר ואח" לנצח.
תמיד אוהב ואנצור את הרגעים שלנו ,לא להרבה אנשים יש מה לספר לנכדים ולנו יש הרבה. כולי ציפייה כבר לספטמבר למשחק האחרון של אנדיוני".

רם נשאל על משחקו האחרון בנבחרת, מול ארגנטינה בחודש ספטמבר הקרוב, ואמר: "נגד ארגנטינה נעשה חגיגת טניס שלא הייתה פה הרבה שנים, בדייויס אשחק גם על קביים, בשביל הנבחרת תמיד אהיה מוכן לבוא ולשחק, אני מחכה להתמודדות הזאת. יהיה מאוד יפה לשחק משחק אחרון בבית מול האנשים הקרובים אליי ומול כולם, שמאוד תומכים בי וביוני. נחזיר את הנבחרת לבית העליון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין הרבה מותגים כאלה בעולם. רם וארליך/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אנדי רם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully