וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצוגה שתיזכר לדורות: הניצחון הגדול של ריאל במספרים

ראמוס ורונאלדו עשו היסטוריה, גווארדיולה עם נקודת שפל, ואנצ'לוטי המשיך בשלו. המספרים מאחורי הערב הענק של ריאל

כריסטיאנו רונאלדו, סרחיו ראמוס שחקני ריאל מדריד. GettyImages
ע-נ-ק. רונאלדו וראמוס חוגגים/GettyImages

לריאל מדריד יש מסורת ענפה וארון תארים מלא, אך אין ספק שאת הערב הזה היא תכניס לדפי ההיסטוריה של המועדון. הבלאנקוס מוטטו הערב (שלישי) את אלופת אירופה באיירן מינכן והעפילו לגמר ליגת האלופות אחרי 0:4 ענק ו-0:5 בסיכום הכללי. פפ גווארדיולה ורבבות האוהדים המשולהבים באליאנץ ארנה נותרו בהלם זמן קצר לאחר שריקת הפתיחה, כשצמד גדול של הבלם סרחיו ראמוס העלה את הספרדים ליתרון 0:2 אחרי 20 דקות בלבד והוציא את הרוח מהמפרשים של הבווארים.

כריסטיאנו רונאלדו הוסיף צמד משלו, ששבר עבורו עוד כמה שיאים עליהם תוכלו לקרוא למטה, והעמיק את ההשפלה של באיירן, שאחרי תצוגה כזו יודעת היטב: ייתכן בהחלט שאחרי שנה דומיננטית מאין כמותה, הגיע הזמן לחילופי שלטון. ריאל תגיע למשחק הגמר באצטדיון האור בליסבון ב-24 במאי בנסיון לגרוף זכייה עשירית בליגת האלופות, ומחכה כעת לצ'לסי או אתלטיקו מדריד שתעמודנה בדרכה.

האלופה שבדרך? ריאל פירקה את באיירן עם 0:4 ענק

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. GettyImages
אכזבה עצומה. נוייר/GettyImages

כל המספרים מאחורי הערב הגדול של ריאל

* ריאל מדריד הפכה לשיאנית ההופעות בגמר ליגת האלופות, עם 13 לאורך ההיסטוריה. בסך הכל, יש לה תשע זכיות ושלושה הפסדים במעמד הגמר. מילאן ניצבת אחריה עם 11 הופעות במשחקי גמר.

* 54 שנה חלפו מאז הפעם האחרונה שריאל מדריד כבשה שלושה שערי חוץ במשחק חוץ בחצי גמר ליגת האלופות. הפעם האחרונה? ניצחון 1:3 על ברצלונה באפריל 1960.

* זו הפעם השמינית בהיסטוריה שבה ריאל מדיחה את אלופה אירופה המכהנת - שיא ביבשת הישנה. בשלוש הפעמים האחרונות שזה קרה, ב-1998, 2000 ו-2002, ריאל גם זכתה בתואר בסופו של דבר.

* ראמוס הוא שחקן ההגנה הראשון בתולדות ליגת האלופות שמבקיע צמד בחצי הגמר.

* זהו צמד ראשון של ראמוס מאז ה-2:5 על לבנטה בליגה, ב-18 במאי 2008.

* זהו כמובן צמד ראשון של ראמוס בליגת האלופות. למעשה, שני השערים הללו שווים למאזן שלו בכל ארבע העונות הקודמות בצ'מפיונס גם יחד.

* איקר קסיאס הפך לשוער עם הכי הרבה הופעות במפעלי אירופה עם 143 משחקים. עקף את ואן דר סאר ופפה ריינה (142 כל אחד) וקאן (141).

* היסטוריה: רונאלדו קבע שיא חדש לעונה אחת בליגת האלופות, כשהגיע ל-16 שערים. הפורטוגלי השאיר מאחור את מסי עם 14.

* רונאלדו הגיע ל-51 שערים במדי ריאל בליגת האלופות, ב-50 משחקים. בזכות הצמד הערב, CR7 חלף על פני אלפרדו די סטפנו האגדי בדרך למקום השני בטבלת הכובשים של ריאל מדריד בצ'מפיונס. חסרים לו 15 שערים בדיוק כדי להדביק את ראול, שמוביל את הרשימה.

* רוצים עוד? רונאלדו הגיע ל-33 שערים בשלבי ההכרעה בליגת האלופות, שער אחד יותר מ...נכון, ליאונל מסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. AP
צמד לפנתיאון. ראמוס/AP

* באיירן קבעה את התבוסה הביתית הכי גדולה שלה בכל הזמנים באירופה. נקודת השפל הקודמת בבוואריה הייתה ב-1963, אז נכנעה לדינמו זאגרב 4:1.

* למעשה, זו הייתה התבוסה הביתית הכי קשה של באיירן בכל המסגרות מאז מרץ 1979 (!) אז הובסה 4:0 על ידי ארמיניה בילפלד במסגרת הליגה.

* זו גם התבוסה הכי גדולה בקריירת האימון של פפ גווארדיולה. התבוסה הכי גדולה האחרונה שלו הייתה 3:0 לדורטמונד בליגה העונה.

* לפני הערב, שתי הקבוצות נפגשו חמש פעמים בחצי גמר האלופות: ריאל עברה רק ב-2000, באיירן מינכן בכל ארבעת המקרים האחרים (1976, 1987, 2001 ו-2012). הפעם, הערב היה כל כולו של הבלאנקוס.

* באיירן מינכן הודחה בכל ארבעת חצאי הגמר האחרונים באלופות, בהם הפסידה את המשחק הראשון. עניין של הרגל.

* עד היום, באיירן מינכן מעולם לא הפסידה לריאל בבית. היא ניצחה תשעה מעשרה משחקים בהם אירחה את הבלאנקוס, וסיימה אחד בתיקו.

* אחרי ההפסד הכפול לריאל מדריד, המאזן המעודכן של פפ גווארדיולה מול הבלאנקוס (עם ברצלונה - בית, חוץ וגביעים) - תשעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו וארבעה הפסדים. מאזן השערים: 19:33.

* כנראה שכל ההבדל הוא קרלו אנצ'לוטי. המאמן האיטלקי, שהגיע למעמד חצי גמר ראשון בליגת האלופות מאז 2007 וחמישי בסך הכול, מחזיק במאזן נקי מהפסדים מול באיירן. אחרי המשחק הערב, מאזנו מול הבווארים עומד על ניצחון בשישה משחקים וסיים עוד שניים בתיקו.

* אנצ'לוטי הוא המאמן השמיני שמעפיל לגמר ליגת האלופות עם לפחות שתי קבוצות שונות. יחד איתו ברשימה: ארסנט האפל, ז'וזה מוריניו, יופ היינקס, לואי ואן חאל, אוטמאר היצפלד, אודו לאטק, ו-וויאדין בושקוב.

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. GettyImages
אנצ'לוטי, זה כל השוני/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully