וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אפשר לנצח עם 10 מגנים, אין אמת אחת בכדורגל"

אתלטיקו וסימאונה מוכנים לסגנון של מוריניו וצ'לסי לקראת גומלין חצי הגמר (ד', 21:45, ספ' 5). צ'ך טרי, הזאר ואטו יחזרו?

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. Clive Rose, GettyImages
צוחק מי שצוחק אחרון. מוריניו/GettyImages, Clive Rose

ז'וזה מוריניו חטף אינספור ביקורות על סגנון המשחק ההגנתי בויסנטה קלדרון, אך מחר (רביעי, 21:45, ערוץ 5 ו-HD) הוא יזדקק לפחות לשער אחד בסטמפורד ברידג', כדי לחלוף על פני אתלטיקו מדריד בגומלין חצי גמר ליגת האלופות. אחרי 0:0 משמים בבירת ספרד, הבלוז והקולצ'ונרוס מחפשות הכרעה בלונדון.

צ'לסי לא ספגה בסטמפורד ברידג' בשמונה משחקים רצופים, במשך 840 דקות, וקיבלה בסוף השבוע רוח גבית בזכות הניצחון הגדול על ליברפול באנפילד (0:2), שאמנם גרר שוב ריקושטים לעבר מוריניו, אך קירב אותה למרחק שתי נקודות בלבד מהמקום הראשון בפרמיירליג. מוריניו, אגב, יוכל לסגור מעגל באמצעות ניצחון במפגש הכפול, שיעניק לו מקום בגמר ליגת האלופות עם שלוש קבוצות שונות, הישג שאף מאמן לא השיג קודם לכן.

פטר צ'ך שוער צ'לסי באימון. Clive Rose, GettyImages
עשוי לחזור במפתיע. צ'ך באימון צ'לסי/GettyImages, Clive Rose

צ'ך, כאמור, עשוי לחזור באופן מפתיע. האבחנה הראשונית קבעה כי השוער הצ'כי הפנטסטי של הבלוז פרק את הכתף לאחר שנפצע במשחק הקודם וכי הוא זקוק לניתוח, שישבית אותו למשך שלושה חודשים ואף ייפגע בהכנות שלו לעונה הבאה.

אלא שכאמור, שבעה ימים בלבד עברו והיום (שלישי), התייצב צ'ך לאימון הבלוז ואף הבהיר לרשת "סקיי ספורטס" הבריטית: "אני כשיר למשחק". עדיין לא ברור האם ז'וזה מוריניו יחליט ללכת עם צ'ך או שמא הוא ימשיך לפתוח עם השוער המחליף שלו, האוסטרלי הוותיק מארק שוורצר, שהיה מצוין כאשר נכנס במשחק הראשון ובלט לטובה גם בניצחון החוץ הגדול על ליברפול ביום ראשון. גם ג'ון טרי, שנפגע בקרסולו במהלך אותו משחק בויסנטה קלדרון והוחלף כרבע שעה לפני הסיום, עלה לכר הדשא והתאמן עם הקבוצה וגם הוא צפוי להיות על המגרש מחר. שניים נוספים שערכו אימון ועשויים להשתלב במשחק הם החלוץ סמואל אטו, שלא שיחק מאז ההפסד הביתי מול סנדרלנד לפני שבוע וחצי ואדן הזאר המצוין, שנפצע במשחק הניצחון 0:2 על פריס סן ז'רמן ברבע גמר האלופות.

ז'וזה מוריניו הודיע חגיגית במסיבת העיתונאים לקראת המשחק שאדן הזאר, הכוכב הגדול שלו, כשיר לשחק: "אדן מוכן, אם הוא יפתח או לא זו כבר החלטה שלי, אבל הוא כשיר".

לגבי המשחק עצמו אמר מוריניו: "זה משחק נוקאאוט, משחק שבו שער אחד יכול לעשות את ההבדל. כולם צריכים להיות בשיאם. כשהכל מתנקז ל-90 דקות, השחקנים חשובים יותר מאמן, אבל אני מאמין בהם וסומך עליהם וזה עוזר לי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיליפה לואיס שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
מכוון גבוה. פיליפה לואיס/רויטרס

כאמור, אתלטיקו מתייצבת למשחק בכושר נפלא ועם רקורד מרשים בצ'מפיונס, מסגרת בה היא נותרה הקבוצה היחידה ללא הפסד העונה. הרוחיבלאנקוס מגיעים למשחק לאחר 0:1 חשוב ביותר על ולנסיה, שהציב אותה כפסע מזכייה באליפות בספרד. אתלטיקו לא העפילה לגמר ליגת האלופות מאז 1974, אך בעונה כזו, שמתעלה על כל הציפיות, נראה שהכל אפשרי. דייגו סימאונה יחסר גבי, קפטן הקבוצה, שמרצה עונש השעייה. למעט הקפטן, יעמוד לרשותו של אל צ'ולו סגל מלא.

"אם המשחק יתפתח באופן דומה, זה יהיה משעמם", אמר דייגו סימאונה לקראת המשחק. "לא אבקר את צ'לסי על סגנון המשחק שלה, אני מכבד על צורת משחק. יש דרכים שונות לנצח בכדורגל, וכל אחד בחר את הדרך שלו. אם אפשר לנצח עם 10 שחקנים מאחור, כנראה שאין אמת אחת בכדורגל. אנחנו מתרגשים ומשוכנעים שהשחקנים שלו יופיעו בשיאם".

על חזרתו הצפויה של פטר צ'ך, ג'ון טרי, אדם הזאר וסמואל אטו בצ'לסי אמר סימאונה: "כשאני מתכונן למשחק, אני תמיד חושב על ההרכב הטוב ביותר שהיא יכולה להעלות. חוץ מזה, ראינו שגם בלעדיו הם יכולים לנצח את מוליכת הפרמיירליג 0:2".

"כדי שהעונה הזו באמת תיזכר כהיסטורית, צריך לזכות בכל תואר אפשרי", הצהיר פיליפה לואיס לקראת המשחק. "זה המשחק הכי חשוב שלנו העונה. צריך לסיים את העונה הזו בצורה ספקטקולרית. חייבים לפתוח בצורה טובה ולכבוש שער, כי הם משחקים בבית ואחרת יהיה משחק טקטי יותר".

הרכבים משוערים

צ'לסי: מארק שוורצר (פטר צ'ך), ברניסלב איבנוביץ', גארי קייהיל, אשלי קול (ג'ון טרי), ססאר אספיליקואטה, ראמירס, דויד לואיז, אוסקר, וויליאן (אדן הזאר), אנדרה שורלה, פרננדו טורס.

אתלטיקו מדריד: טיבו קורטואה, חואנפראן, מירנדה, דייגו גודין, פיליפה לואיס, מריו סוארס, טיאגו, קוקה, דייגו, ראול גרסיה, דייגו קוסטה.

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. GettyImages
זקוק לשער חוץ. סימאונה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully