וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברתומאו: "נשמור אותך בליבנו לעד. להתראות, טיטו"

ברצלונה נפרדה מהמאמן המנוח בטקס אשכבה מרגש: "בארסה היית חייך". ילדיו מיררו בבכי, שחקני הקבוצה ואריק אבידל הגיעו

עמדת ההנצחה לזכר טיטו וילאנובה בקאמפ נואו. AP
שלום, טיטו/AP

עולם הכדורגל כולו מפנה את עיניו הערב (שני) לברצלונה, על מנת להעניק כבוד אחרון למאמן הקבוצה לשעבר, טיטו וילאנובה, שהלך לעולמו ביום שישי החולף בגיל 45 בלבד לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. כד עם אפרו של וילאנובה ועליו סימנים של עקבות, הוצב בקתדרלה.

ביום שבת כבר נערך טקס צנוע יותר לזכרו של וילאנובה, בו נכחו בני משפחתו וחבריו הקרובים ביותר וביניהם גם ג'ורדי רואורה, האיש שהחליף אותו כמאמן הקבוצה הזמני כאשר וילאנובה נסע לטיפולים בניו יורק במהלך העונה שעברה. טקס המיסה הערב משך הרבה יותר אנשים ומתקיים בקתדרלה המפורסמת של ברצלונה, כאשר מי שניהל אותו היה הארכיבישוף של העיר ברצלונה.

אשתו של וילאנובה, כמו גם שני ילדיו (אדריה, בנו הצעיר, ילווה בכל קבוצת נערים ב' של ברצלונה, בה הוא משחק), הוריו ושאר בני המשפחה התיישבו בשורה הראשונה של הקתדרלה. שחקני ברצלונה, שניצחו אמש בתום משחק דרמטי 2:3 את ויאריאל בחוץ, נכחו במקום וכמוהם גם נשיא הקבוצה הנוכחי ג'וזפ מריה ברתומאו ושלל נשיאי המועדון בעבר ולצדם, נשיא קטלוניה וראש עיריית ברצלונה. מחוץ לקתדרלה הוצבו מסכי ענק שיעבירו את השידור להמונים, זאת לאחר שלמעלה מ-50 אלף אנשים הגיעו לעמדת ההנצחה שנפתחה ביום שבת בקאמפ נואו.

אנשי כדורגל רבים הגיעו אף הם לעיר לכבוד האירוע. אריק אבידל, שחקן ברצלונה ששיחק תחת וילאנובה ונותר קשור אליו מאוד לאחר שהשניים נאבקו במחלות שלהם, היה אורח באימון ברצלונה היום ואמר: "היום, יותר מאי פעם, הייתי חייב להיות כאן. דיברנו המון לאורך השנים ועברנו המון ביחד". גם יופ היינקס התייצב לטקס.

נשיא ברצלונה, ג'וזפ מריה ברתומאו, אמר: "זה יום עצוב עבור ברצלונה. איבדנו אדם יקר, אהוב, שתמיד נתן עבורנו הכול ותמיד הקריב עבור המועדון. אני רוצה להיפרד מכן פרידה אחרונה, בשם כל הברצלונאים ובשם כל מי שהגיע כאן, מטיטו. למשפחתו, תודה ששמרתם עליו ודאגתם לו עד לרגע האחרון. אנחנו מבטיחים שהוא תמיד יהיה חלק מאיתנו, נשמור את זכרו במקום מיוחד בלב. מעולם לא נשכח אותו. להתראות, טיטו".

רואורה אמר: "חבר, עמית ואח, חלקנו כל כך הרבה בכדורגל. היו לנו שיחות ארוכות על כל דבר. הזכרונות רבים, חלקנו המון רגעים, המון חיבוקים חמים. כשאני עוצם עיניים, אני נזכר בצחוק שלך. אני רגוע, כי אני יודע שהמשפחה שלך נשארה בידיים טובות. היית חלק מחיינו ואנחנו משלך, היו לך אולי חברים מעטים יחסית, אבל הם היו קרובים מאוד. בימים האחרונים בבית החולים עוד נתת שיעורים בטקטיקה לרופאים. בארסה הייתה המועדון של החיים שלך והשגת בו כל הצלחה שאפשר בספורט".

שני ילדיו של וילאנובה, אדריה וקרלוטה, נשאו דברים אף הם ומיררו ממושכות בבכי. בסיום, הם זכו למחיאות כפיים סוערות.

אורח באימון ברצלונה: אריק אבידל

עמדת ההנצחה לזכר טיטו וילאנובה בקאמפ נואו. AP
אלפים הגיעו לעמדת ההנצחה בקאמפ נואו לאורך סוף השבוע/AP
צעיפים ופרחים לזכרו של טיטו וילאנובה באצטדיון קמפ נואו. AP
צעיפים ופרחים לזכרו של טיטו וילאנובה באצטדיון קמפ נואו/AP
אצטדיון קמפ נואו עם סרט שחור במרכז לזכרו של טיטו וילאנובה. AP
אצטדיון קמפ נואו עם סרט שחור במרכז לזכרו של טיטו וילאנובה/AP
צעיפים ופרחים לזכרו של טיטו וילאנובה באצטדיון קמפ נואו. AP
צעיפים ופרחים לזכרו של טיטו וילאנובה באצטדיון קמפ נואו/AP
אוהד ברצלונה לזכרו של וילאנובה. AP
אוהד ברצלונה לזכרו של וילאנובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully