וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקלסטון נחלץ מ"העלמת המס הגדולה בתולדות בריטניה"

"פנורמה" חושפת: כך הבוס הגדול של הפורמולה 1 שילם קנס של 10 מיליון ליש"ט בלבד על העלמה של 2 מיליארד דולר

ברני אקלסטון. Mark Thompson, GettyImages
אקלסטון/GettyImages, Mark Thompson

ברני אקלסטון מואשם בבריטניה בהעלמת המס האישית הגדולה בתולדות המדינה. התוכנית פנורמה של BBC טוענת כי אקלסטון, הבעלים של הפורמולה 1, עשתה עסקה סודית עמו, שאפשרה לו להגיע להסדר על העלמה של 2 מיליארד דולר, כשהוא יידרש לשלם 10 מיליון ליש"ט בלבד.

על פי התוכנית, רשויות המס ניהלו חקירה במשך 9 שנים אחר אקלסטון ומשפחתו, אחרי שהוא העביר חלק גדול מנכסיו לאשתו סלביה עוד ב-1996. אחרי כך הכסף הועבר לאחת מהקרנות של אקסלטון בליכטנשטיין. אקלסטון תמיד הכחיש שיש לו שליטה בקרנות, אבל הודה שמדובר בסכום שמוערך ב-2 מיליארד דולר.

כעת נטען שאחרי הפרידה שלו מאשתו ב-2009, מר אקלסטון מקבל ממנה תשלומים בסך 60 מיליון ליש"ט בשנה. אקלסטון בן ה-83, שמחזיק בזכויות המסחריות של הפורמולה 1 ונחשב לאיש החזק ביותר בענף, עומד בימים אלה למשפט בגרמניה ומואשם בשוחד לבנקאי בגרמניה על סך 26 מיליון ליש"ט במהלך מכירת הפורמולה 1 ב-2006 והבטחת השליטה שלו. במהלך המשפט נחשפו מסמכים מהגירושים המורכבים של אקלסטון מאשתו, שחשפו שהוא קיבל ממנה כ-300 מיליון ליש"ט מאז 2009.

על פי תחקיר התוכנית "פנורמה", רשויות המס חקרו את אקלסטון על העלמת מס של 2 מיליארד דולר, אבל בסוף איכשהו התפשרו על תשלום קנס בסך 10 מיליון ליש"ט. הוא מצדו טען שהוא ויתר על חלק גדול מהונו האישי כד להימנע מתשלומי מס ירושה, שלדעתו אינם הוגנים.

ברני אקלסטון ואשתו ובנותיו. GettyImages
מיליארדים מסתובבים שם. משפחת אקלסטון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully