וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ייאוש לתקווה: על הנסיקה של בן שהר בבילפלד

28.4.2014 / 14:18

הנסיקה הזמנית של בן שהר פותחת דלת לעידן חדש עבורו, במיוחד אם יצליח להשאיר את בילפלד בליגה השנייה. הפיחות העצום במעמדו של חנן ממן לאחר עונה מאכזבת בבלגיה יכול לשמש לקח להרבה שחקנים ישראלים. המראות ונחיתות

בן שהר במדי ארמיניה בילפלד. Thomas Starke, GettyImages
שהר/GettyImages, Thomas Starke

עבור לא מעט שגרירים, השבועות האחרונים של העונה מהווים מאבק גם בפן הקבוצתי וגם בפן האישי, לקראת העונה הבאה. בשניים כאלה עוסק המדור "המראות ונחיתות". בן שהר, השגריר המתאושש של השבועות האחרונים, שממשיך להיאבק על הקריירה ועל ההישרדות עם ארמיניה בילפלד וחנן ממן, שנמצא בדרך חזרה לליגת העל אחרי שבוורן הודיעה לו שהיא אינה מממשת עליו את האופציה.

חנן ממן לא ימשיך בבוורן, נתניה וקרית שמונה בעקבותיו

בן שהר כבש צמד ב-1:4 על ארמיניה בילפלד על בוכום

גיא לוזון וסטנדרד ליאז' איבדו את הפסגה בבלגיה

ממריא: בן שהר (ארמיניה בילפלד)

בכדורגל, גיבורים צצים לפעמים ממקומות לא צפויים. בן שהר למשל. שלושה שערים הבקיע החלוץ בשני המחזורים האחרונים, שניים מהם ב-1:4 הגדול של ארמיניה בילפלד על בוכום ביום שישי (צמד ראשון של שהר מאז ינואר 2011, אז ניצחה הפועל תל אביב את הפועל עכו באותה תוצאה). הניצחון הביא לצמצום הפער מדינמו דרזדן שמעל הקו האדום לנקודה בלבד. "ארמיניה ממשיכה לקוות הודות לשהר", נכתב בתקשורת הגרמנית לאחר המשחק.

ארמיניה כבר הייתה עם רגל וחצי בליגה השלישית. ערב המשחק, היה לה ניצחון אחד בלבד ב-12 המחזורים האחרונים. ארבעה שערים למשחק? זו הכמות שכבשה הקבוצה בשמונת המשחקים האחרונים יחד. גם שהר כבר היה מחוץ לעניינים. כשהגיע המאמן החדש נורברט מייר, הוא החליט לספסל את הישראלי אחרי הופעה לא טובה בהרכב. לפני השבועיים האחרונים, החלוץ קיבל 37 דקות משחק בחמישה משחקים. אבל שהר לא הרים ידיים, הפגין יכולת גבוהה באימונים ובמקביל נערכו בעניינו מספר שיחות.

בינואר, בילפלד נלחמה לצרף את שהר מהרטה ברלין. אנשי המועדון בנו עליו והאמינו שהוא מסוגל להוציא את הקבוצה מהבוץ. זה לא קרה מיד, אבל כשהמצב הסתבך, היה במועדון מי שביקש מהמאמן מייר לתת לשהר עוד צ'אנס. אז מייר החזיר את שהר להרכב במשחק מול מינכן 1860, בו כבש הישראלי את השער היחיד של קבוצתו בהפסד 2:1.

שהר וחבריו עדיין מתחת לקו האדום, אבל המהפך עשוי להגיע ביום ראשון. ארמיניה תארח את FSV פרנקפורט בעוד דרזדן תצא למשחק חוץ מול קייזרסלאוטרן שנאבקת על העלייה או לפחות על המקום שמוביל למבחנים. ואם זה לא יספיק, במחזור האחרון השתיים ייפגשו בדרזדן במחזור האחרון. הקבוצה שתסיים במקום ה-16 לא תשרוד אוטומטית אלא תמשיך למשחקי מבחן מול השלישית בליגה השלישית, כנראה דרמשטאט.

שהר עבר עונה לא פשוטה. אחרי שלא שיחק חצי שנה בהרטה, לא היה לו קל להתאקלם מיידית ולהראות מה הוא יודע. הליגה השנייה פיזית וקשה וסגנון המשחק ההגנתי של קבוצת התחתית לא עזרו לו. בילפלד, כאמור, לא כבשה והתקשתה לייצר מצבים והשחקן נעלם בכנף ימין. אבל בכדורגל זוכרים את הסוף ולשהר יש בתקווה עוד ארבעה משחקים. אם הוא יבקיע עוד כמה שערים ויעזור לארמיניה להשלים קאמבק מופלא ולהישאר בליגה, יסתכלו עליו אחרת בגרמניה. יש הבדל עצום בין אפס שערים לבין ארבעה או חמישה. יש הבדל בין שחקן ששיחק פעם בצ'לסי לאחד שמראה עכשיו אפילו חלק קטן מהפוטנציאל שלו. שהר יודע את זה היטב.

החלוץ הופיע במדור רק לפני שבועיים, אז הומלץ לו לשנות גישה, לקחת צעד אחורה ולחפש בית חם בליגה קטנה יותר, במקום שיאפשר לו מקסימום הנאה מכדורגל. השערים של המחזורים האחרונים לא יהפכו את שהר לשחקן העונה בבונדסליגה השנייה או יגדירו מחדש את העונה שלו, אבל יש להם משמעות אדירה. לביטחון של שחקן שלא כבש שער ליגה (שלא במילואים) למעלה משנה וגם לקראת הקיץ. בין אם שהר יישאר בגרמניה כמו שהוא רוצה או ישחק בליגה אחרת, השערים הללו אמורים להקל עליו במעט את החיים לקראת מה שמסתמן כמעבר נוסף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
בן שהר שחקן הרטה ברלין. GettyImages
יש הבדל בין אפס שערים לחמישה. שהר/GettyImages

נוחת: חנן ממן (בוורן)

הפרידה הייתה צפויה וביום שישי הפכה רשמית. בוורן החליטה לא לממש את האופציה ולהמשיך את ההתקשרות ואילו הקשר עצמו לא שש להישאר לאור המיעוט בדקות המשחק. בשבת תשחק בוורן את משחקה האחרון בפלייאוף האמצעי בבלגיה ולמעשה תסיים רשמית את העונה. ממן, שהופך לשחקן חופשי, יגיע לישראל ויחפש לעצמו קבוצה חדשה. בבלגיה אין קופצים, נציגיו מנסים למצוא קבוצה אחרת באירופה ואילו השחקן לא פוסל חזרה לישראל. אלא שלא משנה היכן ישחק ממן, הוא חוזר ארצה במעמד פחות והסיפור שלו הוא לקח ללא מעט שחקנים ישראלים.

ממן שיחק העונה 11 משחקי ליגה. 426 דקות בסך הכול, פחות מחמישה משחקים מלאים. הוא נפצע במהלך ההכנה לעונה וגם בחלקים גדולים של העונה לא היה כשיר לחלוטין. את הופעת הבכורה רשם במחזור ה-15 ולפני פגרת החורף שיחק שלוש פעמים בהרכב ונראה היה שהוא חוזר לעניינים, אלא שאז שוב באה הירידה. ממן לא היה שותף למסע ההיחלצות המדהים של הקבוצה. הוא חזר למחזור האחרון של העונה הסדירה ובמשחקי הפלייאוף האמצעי קיבל הזדמנויות ושותף בכל המשחקים, אבל זה לא הספיק כדי לשכנע את שני הצדדים להמשיך את הקשר.

איך שלא מסתכלים על זה, ממן עבר שנה מאכזבת. חסרת מזל אמנם, אבל בהחלט לא מוצלחת. קשיי ההתאקלמות טבעיים, דקות ארוכות על הספסל ואפילו מלחמה על מקום בסגל הם דברים ששחקן ישראלי צעיר שיוצא לראשונה לאירופה צריך לקחת בחשבון, אבל כשמגיע זמן הסיכומים בסוף העונה, צריך להסתכל למציאות בפנים. ממן יהיה בקיץ בן 25. הוא לא התקדם העונה, אלא רק הלך אחורה. הכרטיס ביד מעניק לו פריבליגיה עצומה להיות אדון לעצמו ולהחליט מה המקום הנכון להמשך הקריירה. האם במצבו הוא צריך להמר על ליגה אירופית קטנה יותר או לחזור לישראל? ממן כנראה יודע את התשובה.

אבל מוסר ההשכל כאן גדול יותר. ממן היה בעיצומו של תהליך פריצה. המעבר מהפועל חיפה להפועל תל אביב עשה לו טוב והעונה בוולפסון הייתה סבירה, לא יותר. לפיכך, היציאה שלו לאירופה לא תוזמנה נכון. הצלחה של שחקן באירופה היא שילוב של המון גורמים, אבל המהות שלה היא תזמון ובחירת קבוצה נכונה. יש דוגמאות לשחקנים שביצעו את הפריצה באירופה כמו רמי גרשון, אלמוג כהן או מונס דאבור, אבל לא בטוח שהם מהווים את הכלל. יכול להיות שהמחשבה הנכונה יותר עבור שחקנים היא לא למהר, יכול שאם ממן היה בשל יותר, העונה שלו הייתה נראית אחרת והוא היה מקבל יותר דקות משחק.

גם אם ממן יחליט לחזור לליגת העל, הוא כנראה יצטרך להוכיח את עצמו מחדש וכנראה לא ימצא עצמו כשחקן מוביל באחת הגדולות. שתי קבוצות שמאוד מעוניינות בשירותיו הן מכבי נתניה ועירוני קרית שמונה. אופציות טובות, אבל מדובר בחזרה לתחילת התהליך. כמו לא מעט שגרירים שחזרו לישראל אחרי תקופה קצרה, ממן יזדקק לעונת שיקום מהעונה באירופה. ואולי הוא צריך לקחת השראה מהסיפור של חברו ברק בדש. החלוץ, דווקא אחרי עונה טובה בבלגיה, לא קיבל הצעה להארכת חוזה וחזר בלתי ברירה לקרית שמונה. ההמשך ידוע: ספסל, חודש מטורף עם שערים ללא הפסקה וחוזה במכבי תל אביב. ממן חותם על תסריט זהה.

חנן ממן שחקן בוורן. GettyImages
פחות מחמישה משחקים מלאים. ממן/GettyImages

השבוע שהיה

המאזן הכולל: שלושה שערים (בן שהר צמד ורוברטו קולאוטי) ואפס בישולים.

מוכנים לקמפיין הבא: תומר חמד, מאור מליקסון ורמי גרשון הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. בן שהר (64 דקות) ויוסי בניון (63) פתחו בהרכב.

מתאוששים: עמית בן שושן קיבל דקות ראשונות במדי אנורתוזיס אחרי למעלה מחודשיים.

צל"ש השבוע: בן שהר. אפשר להגיד עליו מה שרוצים, אבל אי אפשר לקחת ממנו את רוח הלחימה והרצון להוכיח.

ביזאר השבוע: אנורתוזיס ספגה הפסד שמיני ברציפות ויש לה נקודה אחת מ-13 משחקי הליגה האחרונים. רמת השרון של הפלייאוף העליון בקפריסין.

שימו לב ש: אחרי שיובל שפונגין, שלומי ארבייטמן, מאור מליקסון וציון צמח ירדו ליגה, כל הישראלים בליגה השנייה בספרד בסכנת ירידה ממשית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה-14 שלו העונה לא עזר לרמת השרון של קפריסין. קולאוטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully