וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ: "ריאל חושבת שהיא בגמר". אנצ'לוטי: "אנחנו לא טיפשים"

באיירן מינכן רוצה למחוק פיגור 1:0 מול ריאל מדריד (ג', 21:45, ערוץ 2) כדי לעלות לגמר ליגת האלופות. גווארדיולה החל במלחמה פסיכולוגית, אנצ'לוטי הגיב. בייל צפוי לפתוח: "הרבה מונח כאן על הכף"

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן עם עוזרו דומנק טורנט. GettyImages
אוהב את השיטה של אנצ'לוטי. פפ גווארדיולה עם דומנק טורנט באימון/GettyImages

אחרי שהפסידה לריאל מדריד 1:0 במשחק הראשון ביניהן, באיירן מינכן תנסה לבצע מחר מהפך בביתה (ג', 21:45, ערוץ 2) ולעלות לגמר ליגת האלופות זו השנה השלישית ברציפות, כשמנגד הבלאנקוס מייחלים לגמר אירופי ראשון מאז 2002. לפני פתיחת המשחק תהיה דקת דומייה לזכר מאמן ברצלונה טיטו וילאנובה, שמת בסוף השבוע, ולזכר וויאדין בושקוב, מאמנה של סמפדוריה לשעבר, שאתמול הלך לעולמו.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד אחרי הנחיתה במינכן. AP
רגע האמת. כריסטיאנו רונאלדו/AP

המספרים

* שתי הקבוצות נפגשו חמש פעמים בחצי גמר האלופות: ריאל עברה רק ב-2000, באיירן מינכן בכל ארבעת המקרים האחרים (1976, 1987, 2001 ו-2012).

* באיירן מינכן הודחה בכל שלושת חצאי הגמר האחרונים באלופות, בהם הפסידה את המשחק הראשון.

* ריאל מדריד הודחה מליגת האלופות בשני המקרים היחידים בהם ניצחה 0:1 בחצי הגמר הראשון. יובנטוס הייתה זו שהפכה את התוצאה מולה בשני המקרים - ב-1995/96 ו-2004/05.

* מצד שני, ריאל הצליחה לעבור שלב באירופה ב-43 מ-56 הפעמים בהן ניצחה במשחק הראשון בבית.

* באיירן מינכן מעולם לא הפסידה לריאל בבית. היא ניצחה תשעה מעשרה משחקים בהם אירחה את הבלאנקוס, וסיימה אחד בתיקו.

* המאזן הביתי של באיירן מינכן נגד יריבות ספרדיות בליגת האלופות: 15 ניצחונות, חמש תוצאות תיקו והפסד בודד (3:2 לדפורטיבו לה קורוניה ב-2002/3).

* מאזן החוץ של ריאל מדריד בגרמניה: 19 הפסדים, שש תוצאות תיקו ושני ניצחונות בודדים. אחד מהם היה ה-1:6 המרשים על שאלקה בשמינית הגמר, אך ברבע הגמר היא כבר חזרה לסורה עם הפסד 2:0 בדורטמונד.

* ההפסד במדריד היה הראשון של באיירן מינכן אחרי תשעה משחקי נוקאאוט רצופים שבהם היא לא ירדה מנוצחת. היה זה גם הפסד החוץ הראשון שלה אחרי עשרה משחקים רצופים.

* אחרי הפסד הבכורה בקריירת האימון שלו בברנבאו, המאזן המעודכן של פפ גווארדיולה מול ריאל (עם ברצלונה - בית, חוץ וגביעים) - תשעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ושלושה הפסדים. מאזן השערים: 16:33.

* קרלו אנצ'לוטי, שהגיע למעמד חצי גמר ראשון בליגת האלופות מאז 2007 וחמישי בסך הכול, מחזיק במאזן נקי מהפסדים מול באיירן. הוא ניצח בחמישה משחקים וסיים עוד שניים בתיקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
איקר קסיאס שוער ריאל מדריד. AP
ישפר את המאזן העגום של ריאל במינכן? איקר קסיאס/AP

מאמן אלופת אירופה פפ גווארדיולה התייחס במסיבת העיתונאים ליריבה ולאתגר של קבוצתו. "נקווה שתהיה אווירה טובה באצטדיון, שתעזור לנו להגיע לליסבון. כל השחקנים כשירים, מלבד ואן בויטן, שסובל מבעיה קלה. ריאל קבוצה מהירה מאוד. קשה להתמודד עם המהירות שלה. אם אנחנו מאבדים כדור, נהיה חייבים לחזור למטה כמה שיותר מהר, ככה שעדיף שזה יהיה כמה שיותר רחוק מהשער. ריאל מדריד קבוצה מצוינת. אנצ'לוטי יעשה מה שצריך, והשחקנים יתאימו את עצמם. אולי נצטרך להידרש להשתמש בנשקים אחרים. אנצ'לוטי הוא מאמן מצוין, ואני אוהב את השיטה שלו. אני יודע שהם לא מתכננים להתגונן במשך 90 דקות, זו לא השיטה שלהם.

"פרנק ריברי חשוב מאוד לקבוצה. הוא שיחק עם כעס מול ברמן, וגם הפעם הוא צריך להיות אגרסיבי, הוא צריך לשחק עצבני. הוא נלחם, ובגלל זה האוהדים אוהבים אותו. הוא אחד השחקנים הטובים בתולדות המועדון, ונצטרך אותו במיטבו. נצטרך גם את הקהל, לא נוכל לעשות את זה לבד. בברנבאו הקהל נתן לשחקני ריאל רוח גבית חזקה. אני לא צריך לבקש את זה מהאוהדים, אני בטוח שהם יעשו את זה לבד. אני מבקש מהשחקנים שייהנו מהרגע, כי לא קל להגיע לפה. קראתי שריאל מדריד כבר עלתה לגמר. נצטרך לבוא מאחור, ואנחנו יודעים כמה קשה יהיה. אנחנו עדיין רעבים".

פפ נשאל על ההחזקה בכדור, שהייתה חסרת תכלית. "אני לא מחפש תירוצים", אמר גווארדיולה על הביקורת נגדו, "כמאמן וכשחקן, אני אוהב שהכדור אצלי, תמיד עדיף שהוא יהיה אצלי ולא אצל היריב, אבל בסופו של דבר מדריד ניצחה. היו לנו יותר קרנות, יותר מסירות, אבל הפסדנו. אני מעריך את השחקנים על ששלטו לחלוטין בברנבאו, רק הייתי מבקש שישחקו בקצב קצת יותר גבוה. נקווה להמשיך לשלוט, כי הדבר הכי חשוב בכדורגל זה הכדור. נצטרך להיות יותר אגרסיביים מקדימה, אבל מצד שני, אסור לבטל את ריאל מדריד, כך שנצטרך להיות מאוזנים. אני צריך להתמודד עם הביקורת, כמו כולם".

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. GettyImages
פפ צריך אותו במיטבו. פרנק ריברי/GettyImages

אריאן רובן אמר לקראת ההתמודדות: "אנחנו רוצים להפוך את אליאנץ ארנה לגיהנום בשביל ריאל מדריד. לא משנה מה יקרה, נשחק עם תשוקה, עם כל הלב, עם רצון ונחישות. אף אחד לא יוכל להגיד שלא נתנו הכול. אני מאמין שאנחנו יכולים להגיע לגמר בליסבון".

רובן התייחס גם לניצחון של באיירן 2:5 על ורדר ברמן ביום שבת, אחרי שאלופה מחקה פיגור פעמיים: "ברור שהיו טעויות שבגללן ספגנו ושצריך ללמוד מהן, אבל אני מעדיף להסתכל על הדברים החיוביים. החזקנו הרבה יותר בכדור וכבשנו חמישה שערים. אני מדגיש: חמישה שערים. בסופו של דבר ניצחנו וזה נתן לנו הרגשה טובה. זו ההרגשה שאנחנו צריכים לזכור ולרצות לקראת ריאל מדריד".

מי שמשוכנע שבאיירן תעבור הוא שחקן העבר שלה ושל ריאל מדריד, פול ברייטנר. הגרמני בן ה-62 שזכה בתארים עם שתי הקבוצות, אמר: "אם נשחק (באיירן) את הכדורגל הרגיל שלנו, ננצח. אנחנו פשוט יותר טובים. אני אופטימי לקראת המשחק, נמשיך את היכולת מהמחצית השנייה נגד ברמן".

גארת' בייל שחקן ריאל מדריד. GettyImages
אוהב לתקוף, יודע שיצטרך גם להגן. גארת' בייל/GettyImages

ריאל מדריד מגיעה, כאמור, עם יתרון שביר של 0:1 ומקווה להעפיל לגמר ראשון מאז 2002. אז, כזכור, היה זה זינדין זידאן שבבעיטת יעף בלתי נשכחת סידר ניצחון על לברקוזן וזכייה תשיעית בגביע האירופי. מאז ריאל מחפשת את ה"דסימה", ואולי עכשיו, עם זידאן כעוזר מאמן ועם קרלו אנצ'לוטי שזכה בליגת האלופות פעמיים עם מילאן, זה יקרה.

קארים בנזמה יחזור להרכב אחרי שקיבל מנוחה בליגה בשבת, כשמשני צדדיו יהיו כריסטיאנו רונאלדו שהפציץ פעמיים לרשת אוסאסונה וגארת' בייל שהתגבר על מחלת השפעת שמנעה ממנו לפתוח בהרכב בשבוע שעבר. איקר קסיאס יעמוד בין הקורות וינסה לשפר את מאזן החוץ העגום של ריאל במינכן: תשעה הפסדים ותיקו ב-10 ביקורים.

קרלו אנצ'לוטי החמיא לבאיירן במסיבת העיתונאים: "אנחנו יודעים שיהיה משחק קשה מול קבוצה גדולה. יש לנו יתרון קל, אבל אנחנו לא טיפשים לחשוב שכבר עלינו לגמר. זה נכון שיש לנו אתלטים מהרמה הגבוהה ואנחנו חזקים מבחינה פיזית. יש לי זיכרונות טובים מהאצטדיון הזה. לבאיירן יש את פילוסופיית הכדורגל שלה, אבל אני לא חושב שטקטיקה תהיה הדבר הכי חשוב במשחק. אני באמת חושב שהצד המנטלי יהיה חשוב יותר".

המאמן האיטלקי הוסיף: "אנחנו יכולים לעלות גם בלי לכבוש, אבל אנחנו מתכוונים לעשות את זה. כבשנו הרבה בליגת האלופות בליגה, והכוונה שלי היא שנעשה את זה גם הפעם. אנחנו יכולים לשחק בכמה סגנונות, אבל במרבית המקרים אנחנו מנסים לשחק התקפי. האווירה במגרש תהיה חשובה כמובן. האוהדים של באיירן מלאי תשוקה כלפי הקבוצה שלהם, כמו שהאוהדים שלנו כלפינו".

גארת' בייל הוסיף: "אני מרגיש טוב, התאמנתי בימים האחרונים. אני מקווה לשחק מחר ומצפה לכך. זו הייתה עונה טובה עד כה, אבל עדיין יש לנו הרבה עבודה לעשות. לא דיברנו הרבה על המשחק, אבל אנחנו יודעים עד כמה הוא משמעותי ושהמון מונח כאן על הכף. ניתן את הכול, אני ממש לא מרגיש שכבר עלינו לגמר. אנחנו אוהבים לתקוף, אבל יודעים שמחר נצטרך גם לדעת איך להגן היטב. אנחנו בטוחים בעצמנו ורוצים להמשיך את העונה המצוינת. רצינו לזכות בגביע המלך ועשינו זאת, עכשיו אנחנו רוצים את ליגת האלופות".

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. GettyImages
מאמין שהצד המנטלי יכריע. קרלו אנצ'לוטי/GettyImages

הרכבים משוערים

באיירן מינכן: מנואל נוייר, פיליפ לאהם, דנטה, ג'רום בואטנג, דויד אלאבה, חאבי מרטינס, בסטיאן שווינשטייגר, מריו גצה, פרנק ריברי, אריאן רובן, מריו מנדז'וקיץ'.

ריאל מדריד: איקר קסיאס, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, פפה, פאביו קואנטראו, צ'אבי אלונסו, לוקה מודריץ', אנחל די מריה, כריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל, קארים בנזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully