וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטינו הקדיש לטיטו, אלבס וניימאר נלחמים בגזענות

ברצלונה הקדישה את הניצחון על ויאריאל לטיטו וילאנובה. מסצ'ראנו פרץ בבכי בסיום. 53 אלף אוהדים הגיעו להיפרד. וגם: איך התמודד אלבס עם הבננה שנזרקה לכיוונו ומה אמר ניימאר על הגזענות באך מדריגל

שחקני קבוצת נוער ב' במחווה לבנו של טיטו, אדריה

ברצלונה מחקה אמש (ראשון) פיגור 2:0 לניצחון 2:3 בחוץ נגד ויאריאל. למרות שזה נראה כמעט בלתי אפשרי, בזכות הניצחון לאלופה עדיין נותר סיכוי לשמור על תוארה, אבל 90 הדקות באל מדריגל פחות עניינו את אנשי ושחקני הקבוצה אמש.

עוד לפני המשחק עמדו שחקני שתי הקבוצות דקת דומיה לזכרו של מאמן ברצלונה לשעבר, טיטו וילאנובה, שמת בסוף השבוע אחרי מאבק במחלת הסרטן ושהלוויתו תתקיים הערב. סרג'יו בוסקטס הזיל דמעה במהלך דקת הדומיה ואחרי המשחק חאבייר מסצ'ראנו פרץ בבכי, כשדני אלבס ומארק בארטרה ממהרים לחבק אותו ולנחם אותו.

אגב אלבס, במהלך המשחק נזרקה בננה לכיוונו של השחקן שחום העור. הברזילאי לא הרגש, הרים אותה מכר הדשא, קילף ונגס בה. אחרי המשחק הוא אמר: "אני 11 שנים בספרד... 11 שנים, כך שזה כבר לא מפתיע אותי. מה אפשר לעשות חוץ מלצחוק ולהמשיך הלאה?". כמו כן הוסיף ש"אני לא יודע מי זרק את הבננה, אבל זה נתן לי אנרגיה אחר כך לבשל שני שערים לקבוצה".

מאוחר יותר, שחקן הקבוצה, ניימאר, העלה לרשתות החברתיות תמונה שלו ביחד עם בנו, כשהוא מחזיק בננה והילד אוחז בבובה של בננה. הברזילאי כתב: "כולנו קופים". גם מרתה וסרחיו אגוארו הצטרפו למחאה, וצולמו אוכלים בננה.

ניימאר ובנו מחזיקים בננות. פייסבוק, אתר רשמי
מחאה נגד הגזענות באל מדריגל. ניימאר/אתר רשמי, פייסבוק

המאמן טאטה מרטינו אמר אתמול אחרי המשחק: "זה היה סוף שבוע עצוב לברצלונה ולכדורגל כולו. זה לא הזמן לדבר על כדורגל, למרות הצורה בה המשחק התפתח. אני רק רוצה לשלוח חיבוק חם למשפחתו של טיטו".

וילאנובה אמנם עמד על הקווים של הקבוצה רק במשך עונה אחת, אבל לפני כן שימש כעוזרו של פפ גווארדיולה בקבוצת המילואים ובהמשך בקבוצה הראשונה. אנדרס אינייסטה אמר אמש: "מותו של טיטו מאוד השפיע עלינו כי היינו קרובים אליו במשך הרבה שנים. מבחינה אישית, אני תמיד אקח ממנו דוגמה כאדם".

ססק פברגאס צייץ אחרי המשחק בטוויטר: "זה בשבילך טיטו. לנצח איתך!"

השוער פינטו בטוויטר: "לא ניכנע ונילחם עד הסוף! יש מישהו שהשאיר אותנו עם מורשת. זה בשביל טיטו".

מארק ברטרה כתב: "נלחם עד הסוף כמו שטיטו עשה ונמשיך לעשות מה שנוכל. זה בשבילך אדוני, ויסקה בארסה!".

הערב כאמור תתקיים הלוויתו של וילאנובה. במהלך סוף השבוע ברצלונה פתחה אגף בקמפ נואו אליו היו יכולים להגיע אוהדים של הקבוצה בשביל להניח פרחים, צעיפים ותמונות. כך ביום שבת ואתמול השתרכו תורים ארוכים מחוץ לאצטדיון ובסך הכול הגיעו כ-53 אלף אוהדים.

בין עשרות האלפים שהגיעו להיפרד מטיטו הייתה גם קבוצת נוער ב', בה משחק בנו של טיטו, אדריה. במשחק של הקבוצה בסוף השבוע, שחקני הקבוצה אף הגיעו עם חולצות עליהן נכתב בקטלאנית estem amb tu Adri - "אנחנו איתך אדרי".

אצטדיון קמפ נואו עם סרט שחור במרכז לזכרו של טיטו וילאנובה. AP
סרט שחור במרכז המגרש. אצטדיון קמפ נואו/AP
טקס לזכרו של טיטו וילאנובה. AP
טקס לזכרו של טיטו וילאנובה/AP
צעיפים ופרחים לזכרו של טיטו וילאנובה באצטדיון קמפ נואו. AP
עשרות אלפים הגיעו להיפרד במהלך סוף השבוע/AP
צעיפים ופרחים לזכרו של טיטו וילאנובה באצטדיון קמפ נואו. AP
צעיפים ופרחים לזכרו של טיטו וילאנובה באצטדיון קמפ נואו/AP
שחקן ברצלונה, מארק בארטרה. AP
"נלחם עד הסוף, כמו שטיטו עשה". ברטרה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully