וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט ישמש כנשיא עמותת "ממעמקים"

העמותה נאבקת להילחם על מנת לשמר את זיכרון השואה והקהילה היהודית באירופה. גרנט: "אסור להשלים עם זיכרון השואה שהולך ומתפוגג"

אברהם גרנט נבחרת ישראל כדורגל. ברני ארדוב
"מצער לחשוב כי בעתיד הקרוב לא יהיה אף ניצול שיוכל לספר את הזוועות אשר אירעו". אברהם גרנט/ברני ארדוב

מאמן הכדורגל, אברהם גרנט, יהיה נשיא עמותת ?ממעמקים? הפועלת למען הנצחת זיכרון השואה. גרנט הינו בנו של מאיר גרנט ז?ל, ניצול שואה. עמותת "ממעמקים" היא עמותה שהוקמה ב-2012 על ידי ג'וני דניאלס, ישראלי ממוצא בריטי, דור רביעי לניצולי שואה מדובז?ין, הפועלת כיום בעיקר על אדמת פולין למען זיכרון והנצחת השואה והקשר היהודי במדינה.

עמותת "ממעמקים" שמה לעצמה מטרה להילחם בכל כוחותיה על מנת לשמר את זיכרון השואה והקהילה היהודית באירופה, לחנך את הדורות הבאים (יהודים ולא יהודים כאחד). בין היתר פועלת העמותה להשבת מצבות, זכרונות וקברים אשר נגנבו, נהרסו או הוזנחו מאז שנות המלחמה ועד היום. "ממעמקים" הוקמה על ידי צאצאים של ניצולי שואה על מנת לוודא שזכרונות הוריהם, סביהם, והורי סביהם ימשיכו הלאה.
ג'וני דניאלס המייסד פעל עם עמותות ללא כוונות רווח רבות, ממשלות ואנשי תקשורת כדי לקדם ולפרסם קמפייינים מגוונים. עמותת "ממעמקים" ייחודית בצורה שבה היא ניגשת לשימור זיכרון השואה על ידי חבריה, ברובם בני הדור השלישי והרביעי. העמותה מארגנת אירועים ברחבי העולם עד העלאת המודעות הבינלאומית. כמו כן מפעילה העמותה מספר פרויקטים גם בפולין בעזרת עשרות מתנדבים פולנים לא יהודים אשר מצטרפים בהמוניהם לפעילויות הייחודיות.

גרנט: "מביקוריי ברחבי העולם אני חש לצערי שזיכרון השואה הולך ומתפוגג. זהו מצב שאסור להשלים עימו. כשניפגשתי עם הדור השלישי והרביעי של ניצולי השואה, התפעלתי מהרצון האדיר שלהם לעסוק בנושא ולכן אני שמח להיות שותף למפעל חשוב זה. היום, בגיל מבוגר, ניצולי השואה מתמעטים ברחבי העולם. הם סבלו לאורך חייהם וסובלים עד היום. מצער לחשוב כי בעתיד הקרוב לא יהיה אף ניצול שיוכל לספר את הזוועות אשר אירעו. הזיכרון בעולם אט אט הולך ודועך, וברצוני לנצל יחד עם הדור הצעיר את חלון ההזדמנויות הקיים במעבר בין הדורות על מנת שזכרון השואה אינו יעלם בעוד מספר שנים וגם ישמש לחינוך וללימוד לקחים. הגענו לקו האדום שממנו אין דרך חזרה?.

לצורך זה פועלת העמותה לגיוס כספים ומשאבים ממקורות פרטיים מהארץ ומחו"ל ולא מקבלת תמיכה ממדינת ישראל למרות שג'וני דניאלס המייסד ארגן לבדו את ישיבת הכנסת המיוחדת הנערכה במחנה ההשמדה אושוויץ השנה. דניאלס: "כבוד רב שאישיות בדמותו של אברם גרנט מצטרפת כנשיא העמותה. אברהם הינו אדם מיוחד שזכרון השואה הוא נר לרגליו. הפעילות הציבורית האדירה של גרנט תעזור לנו להנציח את הזוועות אשר ביצעו הנאצים ביהודי אירופה. אני מצפה שרבים יבואו בעקבות המהלך האמיץ והחשוב שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully