וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר מזמן לא נעים: על העונה הקשה של יובל נעים

26.4.2014 / 8:00

ריבים עם שחקנים, עצבים על אנשי ההנהלה והזנחת הטקטיקה לטובת מוטיבציה: יובל נעים ממשיך להיות חידה גדולה, אבל להפועל עכו זה כבר הספיק

יובל נעים מאמן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
גיבוי למראית עין בלבד. יובל נעים/אדריאן הרבשטיין

זה קרה לפני קצת פחות משלושה חודשים, יום לפני משחק ההפסד לבית"ר ירושלים. יובל נעים שראה את הקבוצה שלו צוללת למעמקי התחתית עם רצף של שמונה משחקים ללא ניצחון נקרא לשיחה אצל ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, מי שנחשב לבוס הגדול של המועדון. באותה פגישה נכח בין השאר יושב ראש הקבוצה, דוניה שיינהולץ, שמול ראש העירייה הטיח דברים קשים במאמן שישב לידו. "לשחקנים נמאס ממנו. הוא מוריד להם את הביטחון. אי אפשר להמשיך ככה", אמר.

נעים שנכנס לאותה פגישה עם חשש שמא הוא יקבל הודעה על סיום תפקידו, שמע דברים הפוכים לחלוטין. לנקרי גער ביו"ר, ואמר לו: "תפסיק לקשקש. יובל נעים זו הסיבה היחידה שהפועל עכו נשארה בעונה שעברה בליגה". נעים שיצא נרגש מהתוצאות של אותה פגישה ומהחיבוק החם שזכה מראש העירייה החל להרגיש כיצד הוא מקבל גב, וגם התוצאות הגיעו כשעכו הצליחה להשיג שני ניצחונות חשובים על רמת השרון והפועל תל אביב שהחיו את התחושה שאפשר להישאר בליגה. אלא שהגיבוי הזה היה למראית עין בלבד.

גיא דיין פצוע, סטיבן כהן יפתח במקומו

יובל שבתאי שחקן הפועל עכו בין וויליאם סוארס, סיראז' נאסר שחקני הפועל באר שבע. קובי אליהו
במשחק אחר מול הפועל חיפה נעים כעס כשראה ששבתאי ואליאור סיידר ניגשים לאוהדים אחרי שאלו קיללו אותו, והחליט בתגובה להשעות אותם מהאימונים. יובל שבתאי/קובי אליהו

עימותים עם כולם

למרות המילים החמות מלנקרי, נעים לא זוכה להערכה רבה על ידי קברניטי העירייה שכבר קיבלו החלטה עקרונית שהמאמן לא ימשיך בעונה הבאה. הם אמנם לא הודיעו על כך בצורה רשמית וממתינים לסיומה של העונה, אבל בסופו של דבר גם נעים יודע שצריך לקרות משהו באמת יוצא דופן כדי שהוא ימשיך לעשות כמעט מדי יום את הדרך מראשון לציון לעכו גם בשנה הבאה.

נעים הגיע בשנה שעברה להציל את הקבוצה מהירידה, ואכן עשה את זה עם סיום עונה הרואי שהשאיר את עכו בליגת העל במחזור האחרון. אלא שהשנה מדברים כולם על מאמן אחר, כזה שפחות נעים להיות במחיצתו. אם בשנה שעברה הוא עוד נתפס כסוג של משיח, העונה הפוקוס נמצא דווקא בעימותים שהיו לו עם שחקנים, אוהדים ואנשי ההנהלה. בין השאר הוא הספיק להעביר סדרות חינוך ליובל שבתאי וסטיבן כהן, אבל בחלק הראשון של העונה כמעט בכל אימון הוא דאג להעיף שחקנים. "זה באמת היה מוגזם. במקום לדבר ולהסביר, הוא היה צועק, מדבר לא יפה לשחקנים וישר שולח אותם להתקלח", אומר אחד השחקנים. "כל הזמן היה אי שקט סביב הקבוצה בגלל ההתנהלות הזו".

גם עם האוהדים הוא התעמת לא פעם, ולא רק עם אלו של הפועל עכו. במיוחד זכור לנעים המשחק בבלומפילד מול בני יהודה שמהדקה הראשונה ועד הסיום אוהדי הזהובים קיללו אותו ואת משפחתו, והוא מצידו לא התאפק והחזיר. במשחק אחר מול הפועל חיפה נעים כעס כשראה ששבתאי ואליאור סיידר ניגשים לאוהדים אחרי שאלו קיללו אותו, והחליט בתגובה להשעות אותם מהאימונים. וזה לא הכול: אנשי הצוות המקצועי ואנשי ההנהלה ספגו ממנו לא פעם הערות מעליבות וקללות, וגם יושב ראש הקבוצה, דוניה שיינהולץ, לא נמצא איתו ביחסים טובים. בימים אלה, אגב, הם נמצאים בנתק מוחלט.

"כזה יובל לטוב ולרע", אומר עליו אחד השחקנים. "רגע אחד הוא יכול לצחוק איתך ורגע אחרי הוא הכי רציני בעולם ולא מכיר אף אחד. כשחקן אתה יכול לאהוב את זה או לשנוא את זה. בסופו של דבר בתוך המשחק הוא לא מכיר אף אחד ורק רוצה לנצח גם אם זה אומר שתספוג ממנו קללות. הוא לא עושה את זה מכוונה רעה. יש שחקנים שהצעקות האלה מכניסות אצלם מוטיבציה, אבל יש הרבה שחקנים שזה מתסכל אותם והם מתעצבנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלון חרזי סקאוט מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
אם צריך לפשט את זה, נעים בעיקר אחראי על מהלך האימון ושם דגש על המוטיבציה, כפי שמעידים השחקנים, ואילו חרזי הוא יותר ה"טקטיקן". חרזי/אדריאן הרבשטיין

טקטיקה שמקטיקה

בתחילת השנה עוד לא היה ברור איך יעבוד השילוב בין נעים לאלון חרזי. המאמן הוותיק קיבל כהנחתה מטעם העירייה את מי ששימש עד העונה שעברה כסקאוט במכבי חיפה, ולמרות שהתחושות היו ששיתוף הפעולה ביניהם לא יחזיק מעמד זמן רב, השניים שיתפו פעולה ומשדרים על אותו גל כבר תקופה ארוכה. חלוקת העבודה ביניהם אמנם לא תמיד ברורה, וחרזי עצמו לובש מדי פעם בגדי אימון ויורד למגרש במהלך האימונים, אבל לנעים זה לא ממש מפריע.

אם צריך לפשט את זה, נעים בעיקר אחראי על מהלך האימון ושם דגש על המוטיבציה, כפי שמעידים השחקנים, ואילו חרזי הוא יותר ה"טקטיקן". "כמה שזה נשמע אבסורד, האימונים שלנו כמעט לחלוטין לא כוללים טקטיקה", אומר שחקן אחר. "אין סדר מסוים של אימון שכולל חימום, הנעת כדור, עמידה טקטית, הנחיות איפה כל אחד צריך לעמוד ומה מבצעים. פשוט אין אצל יובל את כל הדברים האלה. כל האימונים נראים בדיוק אותו דבר וכוללים משחקונים. אתה מראש יודע מה יהיה מחר באימון: אין שום הפתעה או חידוש. מעולם לא עבדנו על 'קרוסים' של המגנים או על סיומות של החלוצים. פשוט זה לא נמצא ברשימה. הטקטיקה מגיעה רק בשלב קטן מאוד של השבוע, אבל זה ברמה מינורית מאוד".

למרות שהדברים הללו נשמעים מאפיינים יותר קבוצות מליגות נמוכות ולא כמו קבוצה מקצוענית בליגת העל, לא כל השחקנים מאוכזבים מהמתכונת הזו. "בתור מאמן, ליובל לא איכפת מבחינת הטקטיקה, והוא שם דגש על הנשמה", אומר שחקן אחר. "חשוב לו שתיתן 200 אחוז מעצמך, ומה זה משנה אם אתה תבוא משמאל או מימין, העיקר שתתאבד על המגרש. זה לא דבר רע. יש הרבה שחקנים שמעדיפים את זה. השילוב בין חרזי ליובל עובד מצוין והם ממש משלימים אחד את השני".

ננאד מרינקוביץ' שחקן הפועל עכו לאחר שכבש לרשת בני יהודה. אדריאן הרבשטיין
עד לא מזמן זכה ננאד מרינקוביץ' לקרדיט ארוך מאוד, וזאת למרות שהוא הבקיע שער אחד בלבד ב-23 משחקים. גם השחקנים הרימו גבה כשראו אותו כמעט בכל משחק פותח בהרכב. מרינקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

קרדיט מוגזם

אחד הנושאים שבעיקר מאפיין את נעים הוא העובדה שהמאמן עולה כמעט בכל משחק עם אותו הרכב. פרט לשינויים כפויים של פציעות או הרחקות, נעים נותן קרדיט לשחקנים שלו, וזה כלל לא מפריע לו שבסגל יש לו 32 שחקנים. כך למשל זכה עד לא מזמן ננאד מרינקוביץ' לקרדיט ארוך מאוד, וזאת למרות שהוא הבקיע שער אחד בלבד ב-23 משחקים. גם השחקנים הרימו גבה כשראו אותו כמעט בכל משחק פותח בהרכב, ולמרות זאת רק לאחרונה הוא איבד את מקומו ב-11. חלק מהשחקנים אף תלה את הקרדיט הרחב בעובדה שהסרבי מיוצג על ידי אבי נמני, חברו הקרוב של נעים המשמש גם פרשן במספר כלי תקשורת. המאמן מכחיש שזו הסיבה.

שחקן אחר שלא ממש נספר על ידי נעים היה אלירן דנין שהגיע מהפועל תל אביב. למרות שבשנה שעברה במדי האדומים הוא רשם בליגה 18 הופעות וגם באירופה הוא זכה להתייצב מול קוקה, דייגו קוסטה וראול גרסיה ששיחקו עם אתלטיקו מדריד, בעכו הוא לא ממש נספר. השיא היה כאשר המגן השמאלי מהראן אבו ריא נפצע, ונעים העדיף לפתוח בעמדה הזו עם קלמי סבן, שכמעט לא שיחק במהלך הקריירה שלו כמגן שמאלי, על פני שיבוצם של דנין או אפילו עדן בטיט.

נעים מגיב לדברים, ואומר: "כמאמן אתה צריך לתת קרדיט לפי האימונים של השחקנים. אם שחקן נמצא ביכולת חלשה, אתה צריך להסתכל ולראות מה האלטרנטיבה שיש לך. חשבנו שהשחקנים שאיתם פתחנו יביאו את התועלת המירבית להפועל עכו, ולא תמיד ההחלטות שקיבלנו היו מושלמות. ניסינו להיות מקצועיים ברמה הכי גבוהה שיש. לגבי מרינקוביץ', אבי נמני אכן חבר אישי שלי. אנשים אולי לא יודעים, אבל אני רציתי לשחרר את מרינקוביץ' בינואר, ואבי נמני היה הראשון שאמר לי שאם זו ההחלטה שלי, הוא מכבד אותה. הטענה שמרינקוביץ' שיחק בגלל החברות שלנו או בגלל שהוא מפרשן בטלוויזיה לא רצינית".

יואב זיו מכבי תל אביב מול אלירן דנין הפועל עכו. ברני ארדוב
השיא היה כאשר המגן השמאלי מהראן אבו ריא נפצע, ונעים העדיף לפתוח בעמדה הזו עם קלמי סבן, שכמעט לא שיחק במהלך הקריירה שלו כמגן שמאלי, על פני שיבוצם של דנין או אפילו עדן בטיט. דנין/ברני ארדוב

נקודת ציון

בסוף העונה נעים יגיע לנקודת ציון חשובה בקריירת האימון שלו. המאמן, שישאף לקבל קבוצה בליגת העל ושמו גם הוזכר כמועמד אפשרי להחליף את שלומי דורה בהפועל חיפה, לא ישתנה כל כך מהר. הוא אמנם לא הכי רהוט או אלגנטי בסגנון, והדיסטנס עם השחקנים כמעט אף פעם לא נשמר כשלראיה הוא נוסע עם חלקם לאימון ברכבת או ברכבים הפרטיים, אבל במבחן התוצאה הוא בדרך כלל עומד. בשבת מחכה לו אותה הפועל חיפה, ורק השלמת המשימה בדמות הישארות בליגה תוכל להיחשב מבחינתו כהישג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully