וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-מכבי ת"א: "מתים כבר לסגור את סיפור האליפות"

דריכות לפני הדרבי (ש', 20:00, ע' 1), ערן זהבי צפוי לשחק, חגיגות האליפות הרשמיות לא יתקיימו בשבת. עבדורחימי יפתח

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* הדרבי התל אביבי הרביעי של העונה הזו הוא ה-145 מאז קום המדינה.

* מכבי תל אביב מובילה 45:47 במאזן הניצחונות ועוד 52 משחקים נגמרו בתיקו.

* הפרש השערים הוא 145:163 לטובת מכבי.

* כשהפועל מארחת, וזה קרה 76 פעמים מאז קום המדינה, היא מובילה 17:32 בניצחונות ועוד 27 משחקים נגמרו בתיקו.

* הפרש השערים כשהפועל מארחת הוא 75:93 לטובת האדומים, ואחוז ההצלחה שלהם במשחקי בית מול מכבי לאורך השנים עומד על 55.33.

* אחוז ההצלחה של מכבי במשחקי חוץ מול הפועל לעומת זאת עומד על 36.55.

* בתשעת משחקי הדרבי האחרונים, הפועל כבשה רק חמש פעמים, שלושה שערים בפנדל.

* הפועל לא ניצחה בששת משחקי הדרבי האחרונים. זה עדיין לא הרצף הכי גרוע בהיסטוריה: השיא עומד על עשרה משחקים בין אפריל 1989 לאוקטובר 1994.

בריאן חרסיסיץ' הפועל תל אביב מול ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מכבי תל אביב מובילה 45:47 במאזן הניצחונות. חרסיסיץ' וזהבי/ברני ארדוב

* רק ארבע פעמים מאז קום המדינה קרה ששני משחקי דרבי רצופים נגמרו ב-0:0. רק פעמיים מתוך הארבע זה קרה באותה עונה (57/58 ו-90/91) ולא בשני משחקים רצופים על פני שתי עונות.

* בכל מקרה, 0:0 בדרבי נפוץ הרבה יותר במשחקים שמכבי מארחת (19.11 אחוז) מאשר במשחקים אותם הפועל מארחת (14.4).

* בשלוש הפעמים בהן התקיימו ארבעה משחקי דרבי בתל אביב במהלך עונה אחת (66/68, 00/01 ו-12/13), הפועל ניצחה לפחות משחק אחד.

* זה יהיה משחק הדרבי השני ששי שטרית שופט בקריירה שלו. הדרבי הקודם, זה שמכבי ניצחה בו 0:3 ברמת גן בעונת 03/04, נכנס להיסטוריה בגלל שהוא היחיד מכל 144 המפגשים שנכבשו בו שני שערים עצמיים לחובת אותה קבוצה.

* עוד סיבה שהדרבי הזה ייזכר היא הפציעה של האוהד אדהם שביטה.

נתונים: דריבליסט

השופט שי שטרית. קובי אליהו
משחק הדרבי השני בקריירה שלו. שי שטרית/קובי אליהו

מפתחות והכנות: הפועל תל אביב

על אף העובדה שהפועל תל אביב לא ניצחה העונה דרבי ומכבי תל אביב עשויה לחגוג אליפות בבלומפילד מול הקהל האדום, נדמה כי הדרבי הרביעי לא ממש מצליח לייצר עניין גדול ביחס למפגשים הקודמים העונה. היום (שישי) ערכו האדומים אימון מסכם כשרק אוהדים בודדים הגיעו למתחם חודורוב כדי לדחוף את הקבוצה לקראת המשחק, והאווירה במגרש היא של סיוט העונה. "אין תחושה של דרבי באוויר", הודה אחרי האימון אחד השחקנים. "כבר מרגישים את סיום העונה וזה עושה את שלו".

עם זאת, המאמן רן בו שמעון ממש לא רוצה לראות עוד דרבי צהוב. "מכבי כבר זכתה באליפות והמשחק הזה הרבה יותר חשוב לנו", אמר המאמן לשחקניו. "אנחנו נאבקים על הכרטיס לאירופה ואנחנו חייבים להגיע מרוכזים כמו בשבועות האחרונים". למרות שבן שמעון לא דיבר באסיפת הקבוצה על האפשרות שהצהובים יחגגו אליפות בשביל שחקני הקבוצה כמו אוהדיה, המצב הזה הוא לא פחות מסיום שיכול להתגשם. "אנחנו לא רוצים לחשוב על האפשרות הזו בכלל", אמר אחד השחקנים. "אנחנו נעשה את הכול כדי שזה לא יקרה".

מבחינה מקצועית, הפועל תל אביב מגיעה למשחק כמו לדרבי בסיום העונה הסדירה, כלומר ללא ברנקו איליץ' שהורחק והושעה על ידי בן שמעון. מי שאמור להחליפו במרכז ההגנה הוא בריאן חרסיסיץ' שיוסט מהקישור האחורי לצידו של אוראל דגני. לוקאס סאשה ישחק בתפקיד הקשר האחורי במקומו של חרסיסיץ' כשבסראט עבדורחימי ישוב להרכב אחרי מספר שבועות שבהם פתח על הספסל וישחק בקישור מעל שי אבוטבול וסאשה.

רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אנחנו נאבקים על הכרטיס לאירופה ואנחנו חייבים להגיע מרוכזים כמו בשבועות האחרונים". רן בן שמעון/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

מכבי תל אביב ניצבת לראשונה העונה לפני משחק שיכול להבטיח עבורה באופן רשמי תואר אליפות שני ברציפות. הקבוצה תגיע לדרבי כשהיא כבר יודעת מה עשתה היריבה מבאר שבע במשחק החוץ שלה נגד סכנין. איבוד נקודות של הדרומיים בצירוף ניצחון של הצהובים בדרבי, והאוהדים יוכלו לחגוג את התואר. למרות הסיכוי להבטחת התואר כבר מחר, במועדון החליטו לדחות את החגיגות הרשמיות למועד אחר וזאת בשל העובדה שמדובר בדרבי חוץ שבו יהיו נוכחים רק כ-1,400 אוהדים צהובים ובמועדון מעדיפים לאפשר לכמה שיותר מאוהדי הקבוצה להיות נוכחים בחגיגה.

בנוסף הוחלט כי השחקנים לא ישובו בסיום המשחק למתקן האימונים בקרית שלום על מנת לא לגרום לאלפי האוהדים להגיע לשם בסיום המשחק, אם וכאשר התואר יובטח. ראשי הקבוצה אף שיגרו אמש תזכורת לאוהדים על כך שפריצה לכר הדשא בסיום המשחק עשויה להביא לסנקציות חריפות של הפחתת עשר נקודות בפועל ושלילת התואר עצמו. היום העריכו במכבי, כי גם אם האליפות תוכרע מחר במשחק חוץ מול האדומים, ידעו אוהדי הקבוצה לשמוח, אך ישמרו על הסדר כנדרש.

"אנחנו מתים כבר לסגור את סיפור האליפות", אמר שחקן בקבוצה לוואלה! ספורט. "קודם כל מדובר בדרבי אז כמובן שנרצה לנצח בלי קשר, אבל אנחנו גם יודעים שיש סיכוי שנעלה למשחק בידיעה שניצחון יעניק לנו את צלחת האליפות ואין דבר מתוק יותר מזה. זה חלום של כל שחקן כדורגל".

בצד המקצועי, הדבר שהעסיק יותר מכל את אנשי הקבוצה הוא מצב כשירותו של ערן זהבי שסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי. הקשר השלים אימון מלא גם היום וההערכה היא כי הוא יפתח במשחק. יחד עם זאת מחר צפוי זהבי לערוך מבחן כשירות ואז תתקבל ההחלטה הסופית. גל אלברמן סיים לרצות עונש הרחקה וישוב להרכב כאשר ברק בדש יחמיץ את המשחק בשל צבירת כרטיסים צהובים.

גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
בחזרה ל-11. גל אלברמן/קובי אליהו

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: עומר דמארי

נכון שגם שני שערים של החלוץ בדרבי השני של העונה לא עזרו להפועל תל אביב לנצח, אך לאור היכולת של שתי הקבוצות לאחרונה ועל אף העובדה שחרסיסיץ' יתופקד כבלם, נראה כי הפעם אם דמארי יגיע פעם נוספת חד למשחק מחר, הוא בהחלט יכול להיות חתום על הניצחון הראשון בדרבי אחרי שישה כאלה שבהם האדומים לא חגגו.

חואן פאבלו: מכבי תל אביב

השוער הספרדי האריך השבוע את חוזהו במועדון, דבר שמעיד על שביעות רצון של הצוות המקצועי ממנו. אם יש דבר שיכול להפחיד את מכבי תל אביב בדרבי זו חוליית ההתקפה הטובה של האדומים בראשותם של עומר דמארי, גילי ורמוט וישראל זגורי. לצד כמה משחקים פחות טובים, פאבלו כבר הוכיח העונה מספר פעמים שיש על מי לסמוך בין הקורות ואם הוא יצליח לשמור מחר על רשת נקייה, סביר להניח ששחקני ההתקפה כבר יעשו את העבודה.

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הפעם השערים שלו יעזרו לניצחון בדרבי? עומר דמארי/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל תל אביב: דני עמוס, ליאור לוי, אוראל דגני, בריאן חרסיסיץ', יגאל אנטבי, שי אבוטבול, לוקאס סאשה, בסארט עבדורחימי, גילי ורמוט, ישראל זגורי, עומר דמארי.

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש (יואב זיו), גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ' (דן איינבינדר), ערן זהבי (מהראן ראדי), דור מיכה, טל בן חיים, ראדה פריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully