וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב איתכם: הכירו את צסק"א, יריבת מכבי תל אביב

לצסק"א יש קאדר שחקנים בלתי נגמר, מאמן עתיר נסיון, תקציב עצום וארון תארים מלא, אך חוסר היציבות שמאפיין אותה העונה והקרבות ההיסטוריים השקולים נותנים תקוה למכבי תל אביב. כל מה שצריך לדעת על המשוכה של הצהובים בדרך לגמר היורוליג

ניקולה וויצ'יץ' שחקן מכבי תל אביב מול מתיאש סמודיס שחקן צסק"א מוסקבה. ברני ארדוב
היריבות הגדולה חוזרת. וויצ'יץ' מול סמודיש מ-2007/ברני ארדוב

בשעה טובה ומוצלחת, מכבי תל אביב העפילה ביום רביעי לפיינל פור ראשון זה ארבע שנים, אחרי שגברה על מילאנו גם במשחק הרביעי וסגרה ניצחון 1:3 בסדרת ההצלבה. מה מחכה לצהובים בביקור הבא במילאנו? יריבה מוכרת וידועה, שאין צורך להציג - צסק"א מוסקבה, שהשלימה הערב (שישי) ניצחון 2:3 על פנאתינייקוס בסדרה המקבילה. היריבות ההיסטורית בין מכבי תל אביב לצסק"א החלה עוד בשנות ה-70, תקופה בה המשחקים ביניהן לא היו רק קרבות ספורטיביים, כי אם גם בעלי מטען פוליטי כבד. מאז, הפוליטיקה נותרה בצד אך היריבות הגדולה נותרה בעינה.

בכל הנוגע לעונה הנוכחית, לצסק"א יש יתרון ברור על פני הצהובים, שבא לידי ביטוי בשני המפגשים ביניהן בטופ 16, אשר הסתיימו בניצחונות של הרוסים. חצי הגמר יתקיים ב-16 במאי במדיולנום פורום, אולם שכמובן האיר פנים לצהובים העונה, עם הניצחון הראשון בסדרת ההצלבה מול הקבוצה הביתית. הגמר והמשחק על המקום השלישי ייערכו יומיים לאחר מכן, ב-18 במאי. כמה קשה זה יהיה? קחו אוויר, מתחילים.

מכבי תל אביב בפיינל פור: כל החגיגות, הדיווחים, הניתוחים והסיכומים

טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב מול סוני ווימס שחקן צסק"א מוסקבה. קובי אליהו
בינתיים, ידיהם של הרוסים היו על העליונה במפגשים עם מכבי. רייס מול ווימס/קובי אליהו

העונה בקליפת אגוז

למרות שהעונה הקודמת הסתיימה במפח נפש, עם הפסד בחצי גמר הפיינל פור לאולימפיאקוס, צסק"א השאירה חלקים גדולים מהסגל וכן את המאמן אטורה מסינה גם בעונה הזו. השחקנים הבולטים שהצטרפו היו מיודענו ג'רמי פארגו, הגארד הרוסי ויטאלי פרידזון והגבוה המצוין קייל היינס, שהגיע עם רזומה של שתי זכיות ביורוליג עם אולימפיאקוס.

למרות הסגל המרשים, צסק"א קרטעה בפתיחת העונה. היא סיימה את שלב הבתים במקום השני, עם מאזן 3:7, כולל תבוסה קשה לפנרבחצ'ה אולקר והפסד ביתי נוסף לטורקים במוסקבה. בטופ 16 החבורה של מסינה התעשתה מעט, רשמה שני הפסדים בלבד, ניצחה 12 ואפילו הספיקה להביס את ריאל מדריד החזקה ולהנחיל לה הפסד ראשון בכל המסגרות.

בפלייאוף, למרות חסרונו של מילוש תאודוסיץ', שהיה הרכז הראשון וסומן כשחקן מפתח, הצליחה צסק"א לנצל את שני המשחקים הראשונים - האחד בהארכה והשני בתבוסה קלילה. בשניים הבאים הפסידה, שוב ללא הכוכב שלה, ושבה למוסקבה למשחק חמישי ומכריע, כשכל הלחץ עליה. בסופו של דבר, הביתיות, העומק והניסיון (ולמען האמת, גם תאודוסיץ') הוא זה שהכריע, ושלח את מסינה לפיינל פור.

גם ב-VTB, ליגת מזרח אירופה, בה זכתה צסק"א ב-4 עונות מתוך 5, היא מציגה העונה יכולת מתחת לרמתה. אחרי 18 מחזורים, היא מדורגת שנייה בלבד בבית ב', אחרי היריבה העירונית חימקי, לה הפסידה פעמיים.

לעומת זאת, בשני המפגשים הקודמים מול מכבי תל אביב צסק"א הייתה במיטבה. במשחק במוסקבה צסק"א הנחילה לצהובים את אחת את התבוסות הגדולות בתולדותיה, עם 65:100 מוחץ. ביד אליהו, במשחק שלא קבע דבר עבור הצהובים, הרוסים ניצחו 76:81.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ננאד קרסטיץ' שחקן צסק"א מוסקבה קולע לפני גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
יכול לעשות חיים קשים בצבע. קרסטיץ'/GettyImages

שחקנים

השחקן המוביל בסגל של מסינה הוא סוני ווימס, שהגיע מז'לגיריס קובנה והמשיך זו עונה שנייה בצסק"א. ווימס משחק הכי הרבה דקות (28.2) בקבוצה, מוביל אותה בנקודות (12.8) ובנקודות מדד (13.4 למשחק). ווימס אף שיפר משמעותית את ממוצעיו בהצלבה, ומוסיף למספרים הללו 3.5 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים למשחק. שני בטור הנקודות הוא מילוש תאודוסיץ' הקפריזי והמלהיב גם יחד, שמנפק 11.1 נקודות ו-4.2 אסיסטים למשחק, והראה כמה הוא משמעותי לקבוצה במשחק החמישי והמכריע בסדרת ההצלבה מול פנאתינייקוס, עם משחק אחראי ושקול לשם שינוי.

ננאד קרסטיץ' הוא הסנטר המוביל של הקבוצה, ולמרות שסובל מחוסר יציבות העונה, ממוצעיו מסתכמים ב-9.9 נקודות ו-3.3 ריבאונדים למשחק. השכל והלב של צסק"א נמצאים אצל ויקטור חריאפה, הקפטן הוותיק, שאמנם קולע 6.5 נקודות בלבד למשחק, אך תורם בכל יתר הקטגוריות הסטטיסטיות, עם 5.2 ריבאונדים, 4.2 אסיסטים וחטיפה בממוצע.

קייל היינס הוא שחקן החיזוק הבולט ביותר שהגיע במהלך הקיץ, עם 8 נקודות ו-4.7 ריבאונדים. שחקנים מקומיים נוספים שתורמים לקבוצה הם ויטאלי פרידזון (51 אחוז ל-3) וסשה קאון, שתורמים כ-7.5 נקודות כל אחד למשחק. ג'רמי פארגו מסתפק ב-4.9 נקודות בלבד העונה, ובהצלבה אף מספר הדקות שלו צנח ל-9 בלבד למשחק.

ג'רמי פארגו שחקן צסק"א מוסקבה מול סופוקליס שחורציאניטיס. קובי אליהו
לא בעניינים. ג'רמי פארגו/קובי אליהו

מאמן

כמו צסק"א מוסקבה, גם אטורה מסינה חולק היסטוריה ארוכה עם מכבי תל אביב. המאמן האיטלקי המעוטר, ששב לצסק"א ב-2012 אחרי נסיון של עונה כעוזר מאמן בלוס אנג'לס לייקרס, נפגש פעמים רבות מול הצהובים בעבר ולרוב יצא עם ידו עם העליונה. מתוך 14 מפגשים מול הצהובים בעבר, מסינה ניצח עשרה, כולל פעמיים העונה.

למסינה ולבלאט יש הרבה מן המשותף. בלאט היה זה שירש את המאמן האיטלקי בבנטון טרוויזו בעונת 2005-2006, וכמו מסינה, גם הוא המשיך משם לקריירה מוצלחת ברוסיה - מסינה בצסק"א, ובלאט בסנט פטרסבורג, דינמו מוסקבה וכמובן בסופו של דבר נבחרת רוסיה. בלאט אף הוזכר לאחרונה כמועמד לרשת בצסק"א את מסינה, אם אכן יעזוב בתום העונה. עוזרו של מסינה הוא המאמן הישראלי דן שמיר, שגם כן מחזיק בעבר במכבי תל אביב.

דן שמיר עם אטורה מסינה מאמן צסק"א מוסקבה. קובי אליהו
מסינה עם דן שמיר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully