וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מב קפלזיגי האמריקאי זכה במרתון בוסטון

שנה אחרי הפיגוע שהרעיד את העיר בקו הסיום של המרתון, קפלזיגי הפך לאמריקאי הראשון מאז 1983 שזוכה במרוץ

מב קפלזיגי רץ מרתון אמריקאי זוכה במרתון בוסטון 2014. AP
רגע מרגש. קפלזיגי חוצה את קו הסיום/AP

שנה ושישה ימים חלפו מאז הפיגוע במרתון בוסטון, פיגוע שזיעזע את עיר השעועית כולה והכניס אותה למציאות חדשה. היום (שני), כמו בכל שנה ב"פטריוט דיי" (יום שני השלישי של חודש אפריל) בארצות הברית, נערך המרתון היוקרתי, אחד מששת הגדולים בעולם, בפעם ה-118.

כמו מתוך הזמנה, הזוכה המאושר היה מב קפלזיגי, האמריקאי הראשון שזכה במרתון בוסטון מאז 1983. קפלזיגי בן ה-38, מדליסט הכסף מאולימפיאדת אתונה 2004, הוא יליד אריתראה המתגורר בסן דייגו. הוא חצה את קו הסיום בזמן של 2:08:37 שעות, שיא אישי עבורו והקדים בתשע שניות בלבד את ווילסון צ'בט הקנייתי. התוצאה של קפלזיגי היא גם השנייה בטיבה אי פעם עבור רץ אמריקאי במרתון בוסטון. שלישי סיים עוד קנייתי פרנקליין צ'פווני.

אצל הנשים ניצחה הקנייתית ריטה ג'פטו עם שיא מסלול של 2:28:57. זה היה ניצחונה השני ברציפות במרתון בוסטון והשלישי בכלל בתחרות הזו, אחרי שניצחה גם ב-2006. במקומות 2-3 סיימו שתי האתיופיות בוזונש דבה (2:19:59) ומארה דיאבאבה (2:20:35).

בעקבות אירועי השנה שעברה, המרתון נערך תחת אבטחה כבדה מאוד ואלפי שוטרים וסדרנים התמקמו לאורך המסלול וברחבי העיר כולה. למרות הכול, כמיליון צופים יצאו אל הרחובות על מנת לחזות ברצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully