וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראחים את הסוף: דירוג מצטייני השבוע באירופה

21.4.2014 / 7:00

קבאני הביא גביע לפ.ס.ז', מחמדי השאיר את פרייבורג בליגה ומאנונה שם קץ לרצף הביתי של מוריניו. דירוג המצטיינים האירופי עם השחקנים שפורחים במאני טיים, ובראשם היהלום הנוצץ של ליברפול - ראחים סטרלינג

סמיר הנדאנוביץ’ שוער אינטר. GettyImages
מלך הפנדלים של הליגה האיטלקית. סמיר הנדנוביץ'/GettyImages

10. סמיר הנדנוביץ' - אינטר

מלך הפנדלים של הליגה האיטלקית הכה שנית. אחרי שעצר בשבוע שעבר את מקסי לופס, סמיר הנדנוביץ' שלח יד ארוכה כדי להדוף את הפנדל של אנטוניו קסאנו לקורה וסייע לאינטר לנצח 0:2 בפארמה כדי להתקרב להבטחת הכרטיס לאירופה ואולי אפילו למקום הרביעי. היה זה הפנדל ה-16 שהשוער הסלובני עצר מאז הבכורה שלו בסרייה A, במשחק ה-14 העונה בו הוא שומר על שער נקי בליגה. "הוא תמיד היה מעולה בפנדלים, כבר בימיו באודינזה", הזכיר המאמן וולטר מצארי. "הוא מתאמן על זה ולומד את היריבים שלו. היה לו משחק נהדר. עוד לפני אותו פנדל, הנדנוביץ' פתח את המשחק עם עצירה נפלאה לנגיחה של קסאנו והמשיך לנסוך שקט על ההגנה שלו לאורך כל 90 הדקות. זו כנראה התקופה הטובה בקריירה שלו.

9. ווילפריד בוני - סוונסי

בעונה בה מיצ'ו בעיקר פצוע, סוונסי מצאה לעצמה איש מאני טיים חדש. ווילפריד בוני הוא הגורם העיקרי לכך שהוולשים רחוקים שלוש נקודות מהבטחת הישארות בפרמיירליג. עד שבת היו לו 12 שערי ליגה, מתוכם שלושה צמדים שלא הספיקו לניצחון. הצמד הרביעי הגיע בניוקאסל, בדקות הכי קריטיות שיש. הפעם בוני בן ה-25 הבטיח שהניצחון לא יחמוק מהידיים. חלוץ נבחרת חוף השנהב יצר לעצמו מצבים ולא השכיל לכבוש, עד שבתוספת הזמן של המחצית הראשונה ניתר לגובה בלתי ייאמן, על הגב של השומר שלו, ונגח את השוויון. התוצאה נותרה בעינה עד תוספת הזמן של המשחק כולו, אז בוני כבר יצר הכרעה עם פנדל מדויק שסידר לקבוצתו ניצחון חוץ ראשון בליגה מאז נובמבר. "הוא הבריק כל העונה בהיעדרו של מיצ'ו, הוא באמת התעלה כדי לעזור לנו", החמיא המאמן גארי מונק, והודיע: "בוני עוד יהיה טוב יותר". לא פלא שבאברטון כבר לוטשים עיניים.

ראחים סטרלינג כיכב ב-2:3 על נוריץ', ליברפול מתקרבת לאליפות

בטיס בדרך לירידה בספרד, מופע אימים של פאולו

תבוסה צורבת למליקסון עם ולנסיין, 4:4 מטורף בין לוריין למונפלייה

שטוטגרט ניצחה את שאלקה, לברקוזן שוב במקום הרביעי

אדינסון קבאני שחקן פריס סן ז'רמן עם גביע הליגה הצרפתי. AP
הגביע הזה רשום על שמו. אדינסון קבאני/AP

8. אנטוניו קנדרבה - לאציו

פאבל נדבד הוא הקשר שכבש הכי הרבה שערים בעונה אחת במדי לאציו. היו לו 11 שערי ליגה ב-1997/98, והרנאנס הברזילאי הצליח רק להשתוות אליו (לפני שלוש עונות וגם בעונה שעברה). לאנטוניו קנדרבה נותרו ארבעה מחזורים כדי לשבור את השיא הזה. הקשר בן ה-27, השחקן הטוב ביותר של לאציו העונה, מנע מקבוצתו הפסד בית נוסף ב-3:3 הדרמטי מול טורינו. בדקה ה-61 הוא הבקיע בפאננקה מהנקודה הלבנה, כמו שעשה לאיקר קסיאס בחצי גמר גביע הקונפדרציות בקיץ הקודם. טורינו הפכה את התוצאה בדקה ה-89 ונראתה בדרך לעוד ניצחון של הרגע האחרון תוצרת צ'ירו אימובילה, אלא שלקנדרבה היו תכניות אחרות וארבע דקות בתוך תוספת הזמן הוא קבע שוויון. ראשי לאציו הבטיחו שיעשו הכול כדי לשמור על היהלום בקיץ. קנדרבה, מצידו, עשה עוד צעד לעבר המונדיאל בברזיל.

7. אדינסון קבאני - פריס סן ז'רמן

אף אחד לא שכח לאדינסון קבאני את ההחמצה הקריטית ההיא מול צ'לסי. פריס סן ז'רמן הודחה ברבע גמר ליגת האלופות, האורוגוואי היה שבור לאחר שלא הצליח להיכנס לנעליו של זלאטן איברהימוביץ', ובהפסד הליגה מול ליון בקושי ניתן היה להבחין בו. האנמיות הזו זיכתה אותו כמובן במטח ביקורות, אבל שישה ימים אחרי "אל מטאדור" הפך לאיש השעה וחגג תואר ראשון עם הקבוצה (בסופרקאפ לא היה בסגל). זה קרה בזכות עבודה קשה, השקעה בלתי פוסקת והכי חשוב - שערים. כבר אחרי 178 שניות דחק קבאני את הראשון מול אותה ליון שהעלימה אותו בליגה. הסקורר הגיע לעוד שני מצבים מצוינים והחמיץ, אך דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-33 והפך לראשון שכובש צמד בגמר גביע הליגה מאז לודוביק ז'ולי (מונאקו) ב-2003. במחצית השנייה קבאני בעיקר עזר להגנה ורדף אחרי המגנים כדי להגיע למעמד ההנפה. הוא גם סיים כמלך שערי גביע הליגה עם ארבעה כיבושים, בשני משחקים בלבד. השמחה הייתה כה רבה, שקבאני אפילו התראיין לראשונה בצרפתית. הגיע הזמן.

שחקני ארסנל לוקאס פודולסקי, מיקל ארטטה, ארון ראמזי, אוליבייה ז'ירו חוגגים. רויטרס
החברים התגעגעו אליו. ארון ראמזי, מימין/רויטרס

6. ויטו מאנונה - סנדרלנד

השופט מייק דין גנב את ההצגה עם החלטה שערורייתית, פאביו בוריני הפך לאגדת ליברפול דווקא כשנפלט ממנה, אבל מי שאחראי לסיום רצף אי ההפסדים של ז'וזה מוריניו בסטמפורד ברידג' הוא ויטו מאנונה. השוער האיטלקי קיבל גיבוי ממאמנו גם אחרי ההשמטה האומללה שעלתה באובדן שתי נקודות חשובות מול מנצ'סטר סיטי באמצע השבוע. גוסטבו פוייט היה משוכנע שמאנונה יחזיר, הוא רק לא האמין שזה יהיה כל כך מהר וכל כך מרשים. אמנם השוער יצר שני רגעי בהלה, אבל לא היה אשם בשער שספג ולאחר מכן היה חתום על לא פחות מ-14 עצירות - הכי הרבה בפרמיירליג בעשור האחרון. לקראת סיום המחצית הראשונה הייתה לו הצלה כפולה מול נמניה מאטיץ' והריבאונד של ברניסלב איבנוביץ', ולאחר ההפסקה עצר פעמיים את וויליאן וגם טיל של אנדרה שרלה. דין ובוריני דאגו שזה יסתיים בניצחון 1:2 ובהפסד ביתי ראשון של מוריניו במשחק הליגה ה-78 שלו בגשר. חלום ההישארות של סנדרלנד עדיין חי.

5. ארון ראמזי - ארסנל

אוי, כמה שארסן ונגר התגעגע לקשר הוולשי שלו. כאשר ארון ראמזי נפצע בסוף דצמבר, ארסנל הייתה במקום הראשון. בלעדיו היא איבדה גובה, יצאה לחלוטין ממאבק האליפות ונותרה עם סיכוי לזכייה בגביע ועם המלחמה על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות. ראמזי חזר בדיוק בזמן כדי לנסות להשלים את המשימות הללו. הקשר בן ה-23, שחקן חצי העונה הראשונה בפרמיירליג, קיבל את המקום בהרכב לראשונה מאז הפציעה, ואיתו ארסנל נראתה אחרת לגמרי. משחק המסירות הזכיר את תחילת העונה, הפעולות הקבוצתיות עבדו וראמזי גם כבש את התשיעי שלו העונה והראשון לשנת 2014 מול האל סיטי, ששומרת כוחות לגמר הגביע בו תפגוש את אותה יריבה. ראמזי גם רשם בישול שמיני העונה עם הורדה בחזה ללוקאס פודולסקי, המשיך לסכן את השער ומאחת הבעיטות שלו השיג פודולסקי שער נוסף. לוונגר נותר רק לתהות מה היה קורה אילו.

אמיר ספאחיץ' שחקן לברקוזן. Micha Will, GettyImages
גם הוא התקשה להאמין למה שקרה לו בנירנברג. אמיר ספאחיץ'/GettyImages, Micha Will

4. אדמיר מחמדי - פרייבורג

16 נקודות מ-21 אפשריות - זה המאזן של פרייבורג בשבעת המחזורים האחרונים. המאזן הזה יבטיח לקבוצה הצנועה עוד עונה בבונדסליגה. בשבת הייתה זו בורוסיה מנשנגלדבאך שכשלה מול החבורה של כריסטיאן שטרייך ואפשרה לה לחגוג ניצחון בית רביעי ברציפות. מעל כולם שוב היה אדמיר מחמדי. חלוץ נבחרת שוויץ (אלבני שנולד במקדוניה) הפך את העונה הזו רשמית לעונת השיא שלו, כשהבקיע פעמיים מול גלדבאך ב-2:4 המהנה והגיע ל-11 שערי ליגה. בכך הוא שיפר את עונת 2010/11, אז כבש 10 שערים במדי ציריך, והוכיח פעם נוספת מדוע הוא נחשב לאחד משחקני העתיד של שוויץ. מחמדי לא רק כבש וסיכן את השער עם חמישה איומים, אלא גם ביצע 12 תיקולים מוצלחים ורץ ללא הפסקה. דינמו קייב, הקבוצה המחזיקה בכרטיסו, תוכל להחזיר אותו או לעשות עליו קופה בקיץ.

3. אמיר ספאחיץ' - לברקוזן

קפטן נבחרת בוסניה לא ידע שיש בו את זה. הוא רגיל לספוג שני אדומים מדי עונה, לבצע איזו טעות פטאלית אחת שאוהדי קבוצתו לא ישכחו ובעיקר משדר אגרסיביות, על גבול המופרזת. כך היה במונפלייה, בסביליה וגם העונה בלברקוזן, אם כי ברוב המקרים הייתה שביעות רצון מתפקודו כבלם. אלא שנגד נירנברג, סאפחיץ' הציג צד אחר שלו. הצד הכובש. הבלם הוותיק לא הסתפק רק ביכולת ההגנתית ובנטרולו המוחלט של יוסיפ דרמיץ', אלא יצא קדימה ובדקה ה-16 ירה חצי יעף אל הרשת מ-25 מטרים. ספאחיץ' הציל גול עם הראש בצד השני בחלוף שש דקות, אבל זה פחות ריגש אותו הוא היה כל כך נלהב מהשער שלו, עד שבדקה ה-80 הוא רץ יחד עם יונג מין סון למתפרצת, חיכה בסבלנות וגלגל פנימה עוד אחד ב-1:4 של לברקוזן הרביעית. צמד ראשון בקריירה, ולא במצבים נייחים. מי היה מאמין?

שייק דיאבטה שחקן בורדו. GettyImages
יום נדיר בו הכול התחבר. שייק דיאבטה/GettyImages

2. שייק דיאבטה - בורדו

שתי פציעות ברך גרמו למחמיצן הכרוני של בורדו לפתוח רק פעמיים בהרכב ב-2014. במשחק הקודם, בו ספג שריקות בוז מהקהל שלו, הוא כבש שער לרשת לוריין. מאז חלפו כמעט חודשיים, דיאבטה מיעט לשחק וכשחזר להרכב הוא פרק את כל התסכול על גנגאן. האורחת הגיעה עדיין שיכורה מחגיגות העלייה לגמר הגביע, שכחה שהיא עדיין בסכנת ירידה וחטפה בראש. גם דיאבטה לא האמין שבדקה ה-26 הוא כבר יחגוג שלושער. הראשון שלו בקריירה. הוא הקדים את השומר שלו בדקה השמינית, הקדים את השוער בדקה ה-20 וגם שפספס נגיחה הצליח במקרה להבקיע עם הכתף. הישג יפה לחלוץ בן ה-25 ותזכורת לתקוות שתלו בו, אך צריך לזכור שזה קרה בתקופה בה לבורדו כבר אין עניין בליגה. לכן הוא לא בפסגת הדירוג.

1. ראחים סטרלינג - ליברפול

בפעם הקודמת שליברפול זכתה באליפות, אי שם ב-1990, ראחים סטרלינג אפילו לא היה בתכנון. עכשיו הכישרון בן ה-19 הוא שותף בכיר לדהירה קסומה של המייטי רדז ושמו רשום באותיות גדולות ונוצצות על הניצחון ה-11 ברציפות. לואיס סוארס הוא האיש שאוהב יותר מכל להבקיע נגד נוריץ', וסטרלינג סידר לו עוד שער מולה בניצחון 2:3, אך עוד לפני כן הוא הפציץ פנימה ובהמשך גם השער השלישי היה שלו. הייתה זו עוד הופעה מעוררת השראה של הצעיר הנמרץ, שרבים באנגליה משוכנעים שרוי הודג'סון חייב לתת לו את המושכות כבר במונדיאל הקרוב. ארבעה בישולים ותשעה שערי ליגה יש לסטרלינג עד כה, כשדומניקו ברארדי הוא בן-העשרה היחיד בליגות הבכירות באירופה עם מאזן טוב יותר (13 שערים ושלושה בישולים). יחד איתו, ליברפול מתקרבת לתואר ולרף 100 השערים. גם ברנדן רוג'רס התמוגג: "סטרלינג הוא הצעיר הטוב באירופה". שחקן השבוע שלנו, בפעם השנייה העונה.

שחקן ליברפול ראחים סטרלינג. GettyImages
המאמן מתמוגג, אוהדי ליברפול מאוהבים, אנגליה יוצאת מגדרה במחמאות. ראחים סטרלינג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully