וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטה קרלו: נדאל הודח, פדרר מול דג'וקוביץ' בחצי הגמר

השור ממאיורקה יחמיץ את הגמר לראשונה מאז 04' לאחר משחק ענק של פרר, שניצח 6:7, 4:6. פדרר ודג'וקוביץ' חזרו מפיגור ועלו

דויד פרר טניסאי ספרדי. AP
משחק עצום. דויד פרר/AP

לאורך שמונה שנים ארוכות שלט רפאל נדאל בטורניר מונטה קרלו. החימר החביב על השור ממאיורקה סיפק לו זירה נוחה להביס את המתחרים פעם אחר פעם, עד שבעונה שעברה נובאק דג'וקוביץ' קטע לו את רצף הזכיות המסחרר, שהחל עוד ב-2005. היום (שישי), לראשונה מזה עשור שלם, נדאל, המדורג 1 בעולם, נותר מחוץ לגמר הטורניר היוקרתי במונאקו, לאחר שהפסיד לבן ארצו דויד פרר (6 בטורניר) 7:6 (1), 6:4.

פרר, שהפסיד מול נדאל בגמר הטורניר ב-2011, נראה מצוין מהרגע הראשון ומצב פתרון לכל דבר שיריבו ניסה לייצר. הוא שבר כבר בפתיחה, אך נשבר בחזרה בדרך ל-3:3 והמערכה הראשונה הלכה לשובר שוויון. שם, פרר כבר טס ל-1:6 בדרך לניצחון במערכה הראשונה.

המערכה השנייה הייתה דרמטית לא פחות, אבל פרר המשיך ביכולת הנהדרת ושבר במשחקון השלישי. נדאל פשוט לא הצליח למצוא תשובות לשום דבר ובמשחקון השביעי של המערכה פרר שבר פעם נוספת. מיד לאחר מכן, הוא הגיש למשחק, אבל נדאל השיב מלחמה והשיג שבירה אחת משלו כדי לצמק. פרר זכה לעוד צ'אנס והפעם, אחרי משחקון הגשה קשה נוסף, לקח את המשחק הענק הזה.

זה היה בסך הכול הניצחון השישי של פרר על נדאל ב-27 מפגשים בין השניים. זו גם הייתה הפעם השנייה בלבד בה פרר גבר על נדאל על משטח החימר. הפעם הקודמת הייתה במשחק הראשון ביניהם אי פעם, בשטוטגרט ב-2004. זו הייתה גם הפעם השלישית בלבד לאורך הקריירה שלו בה נדאל הפסיד 2:0 במשחק שנערך על חימר.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
הולך הביתה. רפאל נדאל/AP

בניגוד לנדאל, יריבו הוותיק רוג'ר פדרר העפיל לחצי הגמר אחרי קאמבק גדול מול ג'ו ווילפריד צונגה וניצחון בשלוש מערכות: 6:2, 6:7, 1:6. השניים שמרו על ההגשה בתחילת המערכה הראשונה, כשבמשחקון החמישי לפדרר היו שתי אפשרויות שבירה אותן לא ניצל. צונגה, מנגד, רשם אפשרות שבירה ראשונה במשחקון השישי וניצל אותה מיד כדי לעלות ל-2:4. פדרר יכול היה להשוות במשחק הבא אבל לא ניצל את נקודת השבירה והצרפתי ניצל את המומנטום כדי לשבור שוב את יריבו ולנצח 2:6 במערכה.

במערכה השנייה צונגה נאבק במשחקוני ההגשה שלו, אבל למרות שלפדרר היו שש אפשרויות שבירה, הוא לא ניצל אף אחת. השניים המשיכו לשובר שוויון בו השניים שברו זה את זה שש פעמים עד שפדרר הצליח לשבור את יריבו שוב, לשמור על הסרב ולנצח 6:8 במערכה שארכה שעה ועשרים דקות. מכאן המומנטום היה כל כולו של השוויצרי, ששבר פעמיים ברציפות ודהר ל-0:4 במערכה השלישית. צונגה קרנס מנטלית, פדרר סגר עניין עם 1:6 ועלה לחצי הגמר ה-50 שלו בטורנירי מאסטרס עם הניצחון ה-950 שלו בקריירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רוג'ר פדרר בטורניר מונטה קרלו. Julian Finney, GettyImages
קאמבק גדול. רוג'ר פדרר/GettyImages, Julian Finney

כמו פדרר, גם נובאק דג'וקוביץ' נזקק לשלוש מערכות ולניעור רציני בעקבות אובדן המערכה הראשונה כדי להמשיך לחצי הגמר. הסרבי המדורג שני בטורניר הסתבך בפתיחה מול גיירמו גרסיה לופס הספרדי, שהדהים עם 4:6 במערכה הראשונה. הטניסאי בן ה-30 לא האמין למצבו מול היריב הבכיר לו הפסיד בכל חמשת המפגשים הקודמים, אך במערכה השנייה הסדר שב על כנו. דג'וקוביץ' ניצל הזדמנות שבירה אחת כדי לנצח 3:6 במערכה השנייה, ופתח את המערכה הבאה עם שבירה כבר במשחקון הראשון. כאן גרסיה לופס כבר לא מצא תשובה. הוא נקלע לפיגור 3:0 בעקבות שבירה נוספת וראה את דג'וקוביץ' ממשיך למפגש עם פדרר בחצי הגמר אחרי 1:6 בסיום המערכה המכרעת.

במשחק הראשון של היום המשיך סטניסלס ואוורינקה את מסעו לעבר צמרת הטניס ועם משחק איכותי ביותר ויכולת נהדרת הכניע 6:7 (5), 2:6 את מילוש ראוניץ'. הקנדי, שדורג שמיני בטורניר, חיפש את ניצחונו הראשון מול השוויצרי (3 בטורניר), במפגש השלישי ביניהם, אבל למרות שישה אייסים לא היו לו תשובות אל מול הטניס המדויק של ואוורינקה, ששיפר את הישגו מהעונה שעברה, אז נעצר ברבע הגמר. השוויצרי יפגוש את פרר בחצי הגמר.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
היה זקוק לניעור. נובאק דג'וקוביץ'/AP

(עדכון ראשון: 15:53)

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully